قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

دوباره عشق

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰۹:۴۱ ق.ظ
دوباره عشق صدا زد، دوباره خواند مرا
دوباره خواند و رفتم و باز راند مرا

چقدر قلب مرا هی گرفت و هی پس زد
و تشنه تا سر سرچشمه ها کشاند مرا

وجود شیشه‌اییم را به یک اشاره شکست
و از تمام خودم ناگهان رهاند مرا

برای اینکه بفهمد چقدر مشتاقم
سراب گونه به هر نا کجا دواند مرا

و آمدم که بگیرم دو دست گرمش را
به زور آب یخ از خواب خوش پراند مرا

همین که دید دلم رام چشمهایش شد
به روی سادگی من نشست و راند مرا

از این طرف به حقارت به چند سکه فروخت
از آن طرف چه کریمانه باز ستاند مرا

و مثل گردش فواره های سرگردان
فرو کشید و دوباره فرا نشاند مرا

کلاغ قصه‌ منم، عاشقی که آخر کار
بجای خانه به ویرانه ای رساند مرا


  • قاسم صرافان

نظرات  (۱۸)

با سلام
دوست عزیز وقت کردید سری به وبلاگ من بزنید
مطالب جالبی داره
پایدار باشید
سلام دوست من !
خوشحالم که با شاعر خوبی در بلاگفا آشنا شدم.
دعوت می کنم به دفترچه ی نثرهای ادبی و شعرهای جدید من سری بزنید .
اگر مایلید که لینک وبلاگ شما را در وبلاگ خود بگذارم ، لطفا اطلاع دهید .
شاد باشید
  • زهرا آسیابانی
  • من تو را می فهمم

    من صدای پرش بال تو را می فهمم

    پُرِ پَرواز،پُرَ از آوازی

    بام این خانه تورا می خواند

    ای نوای خوش هر پرده ی عشق

    زیر لب از تب اندوه شفق می خوانی

    من تو را می فهمم،

    شعر تنهایی من نام تو را می داند

    ساز من از تو به هر پرده

    سخن می گوید

    عاشقان گوش کنید

    این صدای عشق است:
    سلام ؛

    حظ کردم

    زیبا ، ناب ، دلنشین ، مثل همیشه

    مولا یار و نگهدار
    کلاغ قصه‌ منم، عاشقی که آخر کار
    بجای خانه به ویرانه ای رساند مرا
    خوب تمام شده.
    در وبلاگ انجمن شعر با چند شعر به روزمان گردانده اند
    سلام
    قشنگ بود
    منتظر کارای بعدی هستم
    موفق باشید ، انشااله
  • محسن عابدی جزی
  • سلام قاسم جان
    خوشحالم که به یاد من بودی.وبو تازه راه انداختمو مثل شعر هنوز توش ناشی ام.
    به محض یاد گرفتن لینکت میکنم.
    شعراتم خیلی خوبن.فقط تو شعر اولی "باز ستاند" با اشتباه تایپی نشسته جای "وا ستاند"
    اینو گفتم که روت وا شه رو شعرام نظر بدی.
  • دشمن زیاری(آفتاب کازرون)
  • سلام قاسم عزیز
    بالاخره وبلاگ شما باز شد.
    ممنونم که سر زدید.
    قشنگه و دلنشین.
    بیایید که سبکباران.....
    زنده باشید
    سلام دوست عزیز .
    از طریق وبلاگ عشق علیه السلام با وبلاگ شما آشنا شدم . روان و زیبا شعر می گویید . البته من از شعر و فنون و قواعد آن چیزی نمی دانم . برای همین هم نمی توانم در مورد قواعدش چیزی بگویم . اما به عنوان یک خواننده ، یا راحت تر بگویم یک عضو این جامعه ، ترجیح می دهم به آن معناییفکر کنم که در پس این جملات زیبا و آهنگین نهفته شده .
    برای اینکه بفهمد چقدر مشتاقم
    سراب گونه به هر نا کجا دواند مرا
    به نظر من شعری که حتی یک کلمه حرف برای گفتن داشته باشد زیباست .
    راستی خوشحال می شوم اگر به روضه رضوان سربزنید .
    من شاعر نیستم اما گاهی حرف دلم را در قالب یک نثر کوتاه می نویسم ..
    راستی اگر به روضه رضوان سرزدید می خواستم به یک سوال من جواب بدهید .
    جناب استاد قیصری در کامنتی که برای من گذاشتند نوشتند که اسطوره ها را قاطی کرده ام و گاهی بی دلیل آنها را آورده ام .
    نمی دانم چرا این فکر را کرده اند . می خواهم بدانم که آیا نظر شما هم همین است ؟ چون من برای آوردن همه آن اسطوره ها دلیل مبتنی بر تشابه دارم . شاید هم آنقدر بد نوشته ام که متوجه نشده اند این متن خطاب به چجه کس یا کسانی است .
    امیدوارم به روضه رضوان سر بزنید و مرا از نظر ارزشمند خود بهرمند سازید .
  • پرویز بیگی
  • سلام . بهره بردم . موفق باشید . بدرود .
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام مهندس جان
    مثل کارهای دیگه این هم زیبا بود و انتظار هم همین است.
    شروع چهار مصراع از شعر با (و) عطف بود که باید برای آن فکری کرد.
    طاعاتتان هم قبول باشه.
    سلام
    واقعا زیبا بود
    مثل کارهای قبل
    خسته نباشید
    خوشحال می شم به منم یک سر بزنید
  • احمد بابایی
  • سلام باتبریک این روزهای عزیز.
    به روزم با غزلی برای کریم قبیله کرم...
    غزلتان باز مثل همیشه دلربا بود.(گرچه بایکی دوبیت مشکل داشتم)ولی زیبا بود.
    منتظر شما هستم
    از " خاطره " بیشتر خوشم اومد.

    سرچشمه ها ، سراب گونه ،کریمانه و... واژ ها ی نخ نما شده هستند .

    البته ببخششششششششششششید.
    گیرند همه روزه و من گیسویت
    جویند همه هلال و من ابرویت
    از جمله ی این دوازده ماه تمام
    یک ماه مبارک است و آن هم رویت

    مهربان به دیدارم بیا
    در پناه او
    با سبزهای(5) در شهر حماسه به روز یم .سنگفرش سبز ما بوسه گاه قدوم شما.
  • رها(نامه های برگشتی)
  • سلام
    ممنون که خبر دادی آقای عابدی پیدا شده...
    ما هم 2 ماهی بود شعراشو نشنیده بودیم...
    البته گم نشده بودد
    ما 6 سالی هم میشناسیمش....
    شعرهاش هم مثل همیشه خوب..رسا .. و دلنشینه.
    به امید موفقیت ما و همه دوستان
    به من هم سر بزنید..
    هر از گاهی چند بیت خط خطی آپ میکنم...
    بی نقطه ،بی قافیه،بی وزن
    اما پر از حرف...
    یا حق
  • رها(نامه های برگشتی)
  • ببخشید شما و دوستان...شینش جا موند...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">