قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

شیر و بادیه

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۸۶، ۱۰:۲۲ ب.ظ

هیچ دامی
مرغ دلت را نگرفت
غیر از امشب
که مرغابی دامنت را


از دست نخاله‌ها بود
که به نخلها گریختی
تو ای که هرگز نمی‌گریختی!
با این شتاب
به آغوش کدام حادثه می‌دوی؟


عادت کرده‌ای
همة خواب‌ها را بیدار کنی
از این یکی بگذر
او زیر جامه‌اش
جبین تو را خواب دیده است


وقتی که آمدی
دل سنگ‌ها را شکافتی
حالا که می‌روی
سنگْ دل‌ها
سرت را شکافته‌اند


 
در آینة محراب
فرق وا کردی
رفتنت هم
مثل آمدنت
با همه فرق داشت


نماز تو را
نه تیری در پایت می‌شکند
و نه تیغی بر سرت
این بار هم نماز
خودش را
در پیشگاه روشن پیشانیت
شکست


امشب
ستاره سه تار می‌زد
زمین زمزمه می‌کرد
و تو می‌رقصیدی در خون


کوشید تو را بکُشد
اما تو را چه خوب!
در قاب جاودانة محراب‌ها
کِشید


چه روایت شیرینی است
تو را شبیه خدا خواندن!
و چه حکایت تلخی است
کسی را شبیه تو دانستن!


پلک‌هایت سنگین می‌شوند
سبکبار می‌روی
از پلکان سحر بالا
یک پل
تو را به منتظری وصل می‌کند


بر دستها
بادیه‌های شیر می‌آیند 
روباه زوزه می‌کشد
شیر از این بادیه می‌رود
یک جرعه شعر آورده‌ام
پدر!
باز کن در را

  • قاسم صرافان

نظرات  (۱۷)

  • دشمن زیاری(شراره های آفتاب)
  • سلام عزیز
    تسلیت. بسیار زیبا و با معناست
    با "زخم شمشیر زمان بروزم"
    یا حق
    سلام قاسم عزیز....

    نبینم از نقد من ناراحت بشی عزیز. دقیقا همین فکر رو هنگام تایپ کامنت نقد تو می

    کردم که با اعتراض میای.

    اما ممنون از نظر و نقدت در مورد کار من...

    من که در توضیحات گفتم که عزیز هیچ ادعایی بر آن نوشته ام ندارم و دوستان هرچه

    بگویند حق دارند. باز ممنون
  • شهرام مدبری
  • جناب صرافان عزیز.ممنون از همراهی و نظرات ارزشمندتان.پیوسته چشم به وبلاگ پربار و شعرهای زیبایتان دارم.با آرزوی سلامتی و سربلندیتان.
    احسنت
    "روایت شیرینی " بود
    "دل سنگ ها-سنگ دل ها
    نخاله ها-نخل ها
    فرق و ..."
    بعبارت امروزی آن به شعر حجم نزدیک شده ای اما بدون ایجاز شعر حجم. در عین حال من شخصا واگو یه های بی پیرایه اینچنینی را بیشتر از بازیهای سنگین زبانی دوست دارم گو اینکه می توان بیش از این هم بی پیرایه بود.
    قبول باشد!
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام قاسم جان
    کارهای خوبی بودند. اگرچه ممکن است برخی با شعر کمی فاصله داشته باشند.
    التماس دعا.
    سلام دوست عزیز.

    "به دریای من
    ب
    ر
    ی
    ز"
    به روزم

    قلم رنجه میفرمائید.
    ضمن قبولی طاعات و شعرات
    لذت بردم
    و علی تا همیشه تاریخ میان ما تنها است تنهای تنها
    سلام ؛
    طاعات و عبادات قبول درگاه حق‌؛
    هم بابت شعر خودت ممنون هم بابت اشعار محسن عابدی
    اما قاسم جان ؛ کلاسیک را بهتر و ناب تر می گویی ، این شعر از چندین قطعه و یا تصاویر زیبا و پر معنا تشکیل شده که هیچگونه ربطی به هم ندارند ، تنها ممدوح است که آنها را به هم پیوند می دهد ، باید هر قطعه گوشه داشته باشد که مربوط بشود به قطعه ی بعدی ، موفق باسی و مؤید .
    شاعر بدوز با نخ خیالت پاره های شعر مرا و به من بگو با کدام قافیه دل ببازم.

    گرامی نوشته ات را به ابتذال راهی نباشد که بسیار زیبا سرودی
    گویی علی را به دل می شناسی .عطر آشنای شعر تو را دوست دارم.

    حضورت بهار و
    در پناه او
    سلام هم حس ...
    این بار هم در خدمتم اما خیلی خشک و رسمی ...
    در پناه حق , شاعر...
    سلام
    شعر زیبایی بود, احسنت!
    من امروز برای اولین بار به وبلاگتون سر زدم. از این که وبلاگ آقای عابدی را تو وبلاگتون معرفی کرده بودید ازتون ممنونم. چون ایشون خودشون سرشون شلوغ شده من از جانب ایشون ازتون تشکر می کنم.
    در پناه حق موفق و پیروز باشید...
    سلام
    ایام به کام
    با تازه ترین ساقه های سبز شعر ، میهمانمان باشید
  • محسن عابدی
  • بازم سلام
    کار قشنگی بود بخصوص بندهای اول و دوتای اخری و بندی که با همه ی بندات "فرق" داشت!
    سلام شعر زیبایی بود خسته نباشید
    خوشحال میشم به من هم سر بزنید
  • العبد محمد رضا شاکری
  • (صل الله علیک یا اباعبدالله ) استاد صرافان شعر زیارت حرف نداره .خدارا شاکر باش که نفسی حسینی به شمت عطا کرده.ان شا الله مورد رضایت سید الباکین علی الحسین حجت ابن الحسن(عج الله تعالی فرجه الشریف) نیز قرار گرفه باشد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">