قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

مادر

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۸۶، ۱۱:۵۰ ب.ظ

خوبی شبیه یک شب بی‌تردید، آرام مثل ساحل غم مادر
لالایی شناور یک شطی در زیر خواب نرم بلم مادر

در موج گیسوان تو ماهی‌ها احساسشان چه صاف و بلوری شد
وقتی که در تو عشق تولد یافت، از پشت پرده‌های عدم مادر

یادش به خیر آن شب بارانی وقتی که شاعرانه مرا بردی
از ابتدای خلقت زیبایی تا انتها قدم به قدم مادر

ای خنده‌های ما همه مدیونت، حالا چرا دوباره نمی‌خندی؟
تا در میان قصه غم باشیم سنگ صبور غصه هم مادر

قلبم در آن حوالی معصومت با آن ضریح گم شده خاموش
در صحن بی چراغ تو می‌گردد مثل کبوتران حرم مادر

آنشب که آیه آیه تو گل کردی، آنشب که روی دست خدا ماندی
در کوچه یک قبیله اسیرت بود آری به اهل خانه قسم مادر

شعرم برای آینه‌ات بودن، یک شرم تکه تکه موزون شد
اشک و عرق به جای مرکب ریخت از صورت سیاه قلم مادر

می‌آید از بلوغ زمین خوردن آن کودک فراری بازیگوش
در می‌زند دوباره کسی انگار، در می‌زند دوباره ... منم مادر

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۲۹)

ای وای مادرم....
دلنشین بود گرامی

ای روح تشنه آرام بگیر
بگذار بیاد بیاورم

مهربان به دیدارم بیا
در پناه او
  • محسن نیکنام
  • سلام مهربان
    اشک و عرق به جای مرکب ریخت از صورت سیاه قلم مادر...
    غزل پراحساسی است موفق باشید
    ممنونم که سر می زنید به روزشدم اطلاع می دهم
    سلام
    دستت درست قافیه آخری از بقیه زیباتر نشسته است.
  • مریم علوی
  • سلام ممنونم از حضور ودعوتتون
    خواندم ولذت بردم موفق باشید و احساستان پایدار
    سلام
    لذت بردم !بی تعارف !خیلی حسی وعاطفی بود.
    بیت آخر که غبطه برانگیز است.
    انصافا باعث خوشحالی فراوان من است که به مهمانی اینچنین غزلی دعوت میشوم.
    ممنونم.
    دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود ؛
    بسیار زیبا ، ناب ، عالی
    مولا هم نفست ،
  • محمد حسین بهرامیان
  • جناب صرافان عزیز سلام
    اشعار زیبای تان زیبا تر و عمیق تر از آن است که قلم نارسای حقیر توان نوشتن درباره این آثار عزیز را داشته باشد. در دقایقی که گذشت خواندم و بهره ها بردم . باز هم برای استفاده بیشتر خدمت می رسم
    در ضمن از بابت لینک هم ممنونم. امیدوارم بتوانم لطف بی نهایت شما را جبران کنم
    عزیز باشید
  • محسن عابدی
  • سلام قاسم جان
    غزلت خیلی خوب و دلنشین بود.از محبتات ممنونم.
    بازم سر بزن.
    سلام عزیز...

    ممنون از دعوتت...گفتم بیام تا زود اجابت کنم. اما امروز عاجز از نظر دادنم. و حیف کار

    توست که با این همه احساس... و من بی احساس امروز از آن چیزی نفهمم.

    یک روز که حسش بود برای نظر بر میگردم و دوباره می خوانمش عزیز.

    امروز احساس تهی بودن دارم...
    سلام کار نئو کلاسیکی بود البته با روونی خودش موفق باشی
    راستی2شنبه ها انجمن ما دانشگاه اصفهان دانشکده ادبیات ساعت 12 اگه می تونی بیا
    ممنون
    سلام بسیار زیبا و با احساس بود
    گرامی حضورت بهاری
    سعی می کنم بیرحمانه نوشته هایم را هرس کنم اما با هر بار هرس کردن
    احساس می کنم تکه ای از روحم گم شده ... اما سعی می کنم در قسمتهای دیگر
    دوباره پیدایش کنم

    نظر همیشه سبز و
    در پناه او
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام قاسم جان
    خیلی زیبا بود. دستت درست.
    عیدت هم مبارک.
    آخرش...

    ویروسی شدم
    سلام
    نمی خواهی به روز شوی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به من سربزن خوشحال میشوم که نقد کنی ...به روزم...باغزلی برای ...
  • محدثه خسروی
  • سلام.
    زیبا بود.حس جاری در شعرتان را دوست داشتم.
    پیروز باشید.
    سلام ؛
    با شرح و توضیح 3 غزل ( 167 و 168 و 169 بر اساس نسخه قزوینی- غنی ) از حافظ در خدمتیم .
    حتماً تشریف بیاورید ،
    سلام بسیارزیباوتازه وبااحساس بودلذت وافربردم
    باغزل قدری آسمانی ترمنتظرحضورسرشارتان هستم
    مقدمتان سبز
    خوانده بودم اما یادم رفته بود یادداشت بگذارم.
    این هم قضای آن.
  • مریم علوی
  • سلام بروزم

    لطفا کتتان را دربیاورید !
    گو یند مرا چو زاد مادر

    پستان به دهن گرفتن آموخت

    دستم بگرفت و پا به پا برد

    تا شیوه ی راه رفتن آموخت


    مرسی از این همه احساس نجیب
    دریا موج است کاکا...
  • حامد داراب (ح.د.شبگیر)
  • با سلام و درود
    سالگرد وفات فریدون مشیری تسلیت باد
    سالگرد وفات رهی معیری تسلیت باد
    اشک معشوق با عنوان:
    ظالمانه در جنگ است نا خدای استبداد با خدای آزادی
    این بار در دو بخش
    سیاسی:
    1/ شعری از محمد حسین احراری
    2/ بیانیه کمیته آزادی دانشجو یان سیاسی
    3/ تظاهرات دانشجویان مبارز
    4/دشمن اصلی ما
    ادبی:
    1/ شعری از علی قربان نژاد
    2/ نقدی بر کتاب حق با شماست آقا نوشته مرتضی پارسا
    به روز است و منتظر شما
    درود بر قاسم عزیز ؛
    تمام صحبت های شما درست ، اما مجلس عمومی است ، اگه همه اهل عشق و محبت بودند یا اهل اندیشه ، می شد بیشتر کار کرد و در اعماق دست و پایی زد ، البته سعی می کنیم ، صحبت های متین جنابعالی را هم با آقای دهقانیانفرد در میان می گذارم
    حق یار و نگهدار
  • مرغ باغ ملکوت ( پرنده ی مهاجر )
  • سلام .
    ^^^^^^^^
    در سرزمین من
    بعد از طلوع خون ، خبر از آفتاب نیست
    مهتاب سرخی از افق مشرق
    بر چهره های سوخته می تابد
    وز آفتاب گمشده تقلید می کند
    اما هنوز ، در پس آن قله ی سپید
    خورشید در شمایل سیمرغ زنده است
    یک روز ، ناگهان
    می بینمش که سایه فکندست بر سرم
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^نادر نادر پور
    دوست عزیز بعد از دیدن وبلاگ پر محتوای شما بران شدم تا از حضرتعالی دعوت کنم تا از کلبه ی حقیر اینجانب نیز دیدن نمایید و با نظر ارزشمندتان بنده را راهنمایی کنید .
    در ضمن اگر افتخار دادید بنده را با نام پرنده ی مهاجر در لینک های خود جا داده و امر بفرمائید تا من هم شما را با نامی که خواستید لینک کنم تا این ارتباط بیشتر میسر گردد .
    ^^^^^^^^^^^^^ پیشاپیش از الطاف شما سپاسگذارم .
    یا علی مدد .
    سلام دوست عزیز
    بایک غزل تازه منتظرحضورسرشارتان هستم
    مهربان مقدمتان سبز
    سلام
    شعرهاتون را خوندم
    باید بگم انتظارش را نداشتم ولی فهمیدم که در هر دو ضمینه استاد هستین

    ان شاء الله از این به بعد پنج شنبه ها
  • دکتر داود بیات
  • با سلام
    و سپاس فراوان بابت همه ی لطفی که دارین
    مثل همیشه از وب پر محتواتون بهره مند شدم
    با یه مثنویغزل به روزم
    منتظر نظر ارزشمندتون هستم
  • جواد زهتاب
  • سلام
    هر آینه آه به روز شد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">