قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

به بهانه‌ات

سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۸۶، ۰۷:۴۰ ب.ظ

- به بهانه بیش از یک سال دل تنگی برای رواقهای بارانیش

مثل کبوتری شده‌ام جَلدِ خانه‌ات
خو کرده‌ام به خاطره آب و دانه‌ات

هی می‌خورد هوای عجیبی به گونه‌ام
هی می‌کنم دوباره سحرها بهانه‌ات

انگار عادتم شده در شهر گم شوم
پیدا کنی دوباره مرا با نشانه‌ات

در من هزار رشته غزل تاب می‌خورد
با موج زلف‌های تو بر روی شانه‌ات

پر می‌شود رواق تو از رنجنامه‌ام
پر می‌کنی عروق مرا با ترانه‌ات

بر دشتهای خشک من انگار می‌چکد
انگور- واژه‌های دلِ دانه دانه‌ات

یک گله آه و آهو از این دشت می‌گذشت
یک دسته دست‌های تمنا روانه‌ات

من کشتی شکسته‌ام، ای ناخدای عشق!
پهلو گرفته‌ام به خدا در کرانه‌ات

در لحظه‌های پر تپش اولین سلام
با آن نگاه مشرقی شاعرانه‌ات

رد می‌شوی مقابل شاعر که بسته است
دل در ردای مخملی روی شانه‌ات

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۳۱)

فکر کنم قسمت من بود که اولین نظر را بدم
عالی بود
خدا قسمت کنه
بر دشتهای خشک من انگار می‌چکد
انگور- واژه‌های دلِ دانه دانه‌ات...

یک گله آه و آهو از این دشت می‌گذشت
یک دسته دست‌های تمنا روانه‌ات

در لحظه‌های پر تپش اولین سلام
با آن نگاه مشرقی شاعرانه‌ات

رد می‌شوی مقابل شاعر که بسته است
دل در ردای مخملی روی شانه‌ات

×××
زیبا بود
  • مهدی تقی نژاد
  • دست مریزاد.
    نمی دانستم آب و هوای اصفهان این قدر شاعر پرور است. البته دوستان شاعری مثل سعید بیابانکی داریم که در اصفهان خوب شعر می گویند. به هر حال این تهران که تمام ذوق ما را سوزاند. راه گریزی هم نداریم.
    شاعر بمانی.
    خوشا به حالت ای اصفهانی
    تا آخر عمر شاعر بمانی
    غزل زیبایی بود مخصوصا
    بر دشتهای خشک من انگار می‌چکد
    انگور- واژه‌های دلِ دانه دانه‌ات
    میام
  • دشمن زیاری(شراره های آفتاب)
  • سلام عزیز
    لذت بردم. دستتون درست.
    زنده باشید
    باز هم گرفته ام از خدا بهانه ات
    شاید او نشان دهد خوب من نشانه ات
    باز هم که گم شدی مثل هفته های پیش
    باز هم نشسته ام پیش آب و دانه ات
    طوقی قشنگ من غور غور کن بیا
    تا دوباره بشنوم گرمی ترانه ات
    فکر می کنی دلم مثل یک قفس شده ؟
    که شبی نمی زنی سر به آشیانه ات
    . . .
    . . .
    سلام ؛
    دست شما درد نکند ، زیبا بود ما را به یاد غزل طوقی مان انداخت ، کاری از 11 سال پیش
    متشکرم
    سلام اولا...

    خیلی ممنون از دعوتت دوما...

    برای کار به این قشنگی حرفی می شه زد سوما...

    جز اینکه
    بغبغوک الله!
    سلام ممنونم از دعوت و لینک در اولین فرصت جبران میکنم
    شعر زیبایی بود
    موفق باشید و احساستون پایدار
    باسلاموعرض ارادت
    ازلطف سرشارتان ممنونم.غزل زیباوباتعابیرامروزی وزبانی صمیمی بودبدون تعارف لذت وافربردم
    سبزباشی وشکوفا
  • محسن عابدی جزی
  • سلام
    عالیه بخصوص ابیات 1و4و6
    یا علی
    سلام ؛

    با گزارش حافظ خوانی ، شرح و توضیح 2 غزل از حافظ پذیرای شماییم

    تشریف بیاورید .
    سلام ؛

    با گزارش حافظ خوانی ، شرح و توضیح 2 غزل از حافظ پذیرای شماییم

    تشریف بیاورید .
    با سلام
    خدمت استاد خودم
    شعرهای سپید شما خیلی زیباست
    ای کاش می شد از تجربه و علم شما استفاده کنم شاید شد خدا را چه دیده اید!؟
    ..................
    به روزم با یه شعر
  • پرویز بیگی
  • سلام. متشکرم . خوب بود و تاثیر گذار . موفق باشید . بدرود .
    صبح ِطلوع ِ شعر و غزل ، ناشتای تو
    یعنی سلام ، زنده شدم با دعای تو

    یعنی دوباره... با تو من از خواب می پرم
    با موج های ملتهب خنده های تو

    حس می کنم که جنبش قلب و رگان من
    تنظیم می شوند به آهنگ پای تو

    یعنی که رگ رگ تن من شوق می شود
    یعنی که تنگ می شود این دل برای تو

    احساس می کنم که تو من می شوی و من
    یک لحظه خواستم که بیایم به جای تو....

    با حس ناب و شاید یک رباعی به انتظارم
    ای خوب بیا به دیدارم
    در پناه او
  • نظارتی(مسیح)
  • با سلام
    به روزم
    نقد فراموش نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    به جز کار دومی بقیه رو پسندیدم
    کاش وقت داشتم درباره اش حرف بزنم
    بالاخره ....نادعلی
    کار خوبی بود اگه یه کم زاویه کلاسیکی کارت رت تغییر می دادین بهتر بود
    کامنت بالا هم اشتباهی بود
    لینکتون تلافی شد
    نادعلی
    سلام
    از آشنایی با وبلاگتون خوشحال شدم
    موفق باشید
  • شهرام مدبری
  • جناب صرافان عزیز.بدون تعارف باید بگویم که بسیار قوی و زیبا شعر می گویید.ملموس بودن رگه های احساس در شعرتان در کنار واژه هایی که هرگز با ذهن و احساس ارایه شده بیگانه نیستند.تکرار و کلیشه شدن کلمات در شعرتان وجود ندارد.سربلند باشید.دیدارتان را انتظار می کشم.تنها به خواندن شعرهایتان و وصفتان از جناب اژدری قناعت نمی کنم.سربلند باشید.
  • دشمن زیاری(شراره های آفتاب)
  • سلام عزیز
    قیصر به دیار یار لبخند زد و ما را به اشک سیاهی فروخت
    آری امین ژور به دیدار یار شتافت!!!
    تسلیت
    می بینم آمار بازدید وبلاگم بالا رفته ...

    اینقدر خوشحال شدم وقتی دیدم توی پیوندتون هستم که سلام یادم رفت.

    سلام اومده بودم سر بزنم و...
  • محمد حسین صفاریان
  • شانه ها برای گریه ات کمند...
    سلام ؛
    کوچ غریبانه قیصر امین پور را به شما تسلیت می گوییم
    با شرح و توضیح غزل های 172 – 173 – 174 از دیوان حافظ میزبان شماییم
    قدوم مبارکتان بر چشمان ما
    سلام تسلیت میگم همین!
  • پیمان سبزواری
  • سلام . ازاینکه کمی دیره شرمنده
    ازدیدن چندبارش مثل شنیدنش لذت بردم ولی حیفم میاد توجهتون را به این جلب نکنم که توجه زیاد به خط افقی شعر داره کم کم ارتباط عمودی شعرتون را تحت تاثیر قرار میده و این به مرور به شعرتون ضربه میزنه . شعرهای نیمایی را بیشترکنید .
    ممنون .
  • رویا ابراهیمی
  • یک گله آه و آهو از این دشت می‌گذشت
    یک دسته دست‌های تمنا روانه‌ات

    قطعا خودتون هم به اندازه من از بیت لذت می برید
  • نظارتی(مسیح)
  • با سلام
    به روزم با یه سپید
    ومنتظر نقد خوب شما
    سلام
    وبلاگ قشنگی دارید
    موفق و شاد باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">