قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

این دشت چقدر آهو کم دارد

چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۸۶، ۱۱:۰۱ ق.ظ

تقدیم به بانوی مهربان قم


 
این دشت چقدر آهو کم دارد
تو هنوز هم مسافری
نمازها شکسته اند در دل تو
پنجره هایت همه رو به مشرقند
خورشید تو آن طرف‌ جا مانده
زمان برای تو انگار ایستاده
زل زده‌ ای به جاده
و جاده ها زل زده اند به تو

□  □  □

بویت
کودکان را هوایی مادر می‌کند
دستها به دامنت « هل اتی» می‌خوانند
بوی یاس می دهی
با احساس من بازی می کنی
و من با کبوتران تو عشق بازی

□  □  □
 
دریاچه نمک را
انگار به زخم تو پاشید - تقدیر -
آنروز که
دل تمام برادران شور تو را می‌زد
تو ای که ملیح ترین دختر طایفه بودی
هنوز هم در این حوالی آب‌ها شورند
و بچه آهوها
زخمی


 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۴۴)

خیلی قشنگ بود
موفق باشی
عالی بود.اگه می خوای کسب در آمد کنی و اگه میخوای خرید اینترنتی کنی به من هم سر بزن
سلام عزیز ؛
یا ضامن آهو ؛
«این دشت چقدر آهو کم دارد
. . .
دریاچه ی نمک را
انگار به زخم تو پاشید ـ صحراـ
آنروز که
. . .
هنوز هم این حوالی آب ها شورند
و بچه آهو ها
زخمی
. . . »

یاامام الغریب ؛
یا خواهر غریب ضامن آهو
یامعصومه پاکیزه

مانا باشید و تندرست
  • دشمن زیاری(شراره های آفتاب)
  • سلام
    بسیار عالی.
    دستتون درد نکنه
    یا حق
    اصفهان آبی است
    گیلان سبز
    کرمان قهوه ای
    باز ای اندوه رنگارنگ!
    (س. ع. م)
  • مانا پیروز
  • هر دم از این باغ بری می رسد!

    میگم یک شعر هم برای حوزه علمیه نمی خواهی بگی رفیق؟
  • رویا ابراهیمی
  • مرسی ممنون بابت دعوت احساس زیبائی در شعر بود یاحق
  • بابک فرشته حکمت
  • سلام
    چقدر زیبا و تاثیر گذار بود
    ممنونم که منو خبر کردید
    باز هم منتظرتون هستم...
    تحسین برانگیز است:
    کبوترانم را در حرم دشت دل تو پرواز می دهم
    آهوی نگاهم را به جنگل سبز نگاهت می رمانم
    دلم را در آسمان آبی آبی دلت جولان می دهم...
    به دیدارم خواهی آمد؟...:
    www.lightcandle.blogfa.com
    دوست بزرگوار و دانشمندم
    www.nedayenour.blogfa.com
    کانون نور وابسته به سازمان دانش آموزی ناحیه یک کرج
    www.imamalikanon.blogfa.com
    کانون امام علی(ع) وابسته به سازمان دانش آموزی ناحیه یک کرج
    www.sazemandaneshamozi1.blogfa.com
    سازمان دانش آموزی ناحیه یک کرج
    www.golebaboone.blogfa.com
    وبلاگ شخصی خودم
    درود! دوست عزیز شعر خوبت را خواندم . قبول باشد . متقابلا لینکت اضافه شد ...
    درود بر شما
    زیبا و دلنشین بود. قلمت همواره گویا باد...
    سلام
    خیلی زیبا بود
    به دل می نشست
    برای قیصر همه شعر گفتند و نوشتند
    ولی برای حضرت معصومه..

    خوشحال می شم به من هم سر بزنید
    سلام خیلی زیبا بود


    با زرد_ سپیدی بروزم
    سلام دوست عزیزم!
    از اینکه سلامم را پاسخ دادی سپسگزارم. باور کن که نامم ش. آشنا است. امیدوارم مراوده ادامه یابد.
  • پرویز بیگی
  • سلام . متشکرم . بدرود .
    سلام ممنون تشریف آوریدید
    زیبا بود
    سلام ؛ قاسم جان این بار با عکس اومدیم ( البته با لطف جمال اژدری)

    به شعر دلکش حافظ کسی بود آگاه
    که لطف طبع و سخن گفتن دری داند

    باشرح و توضیح غزل 177 حافظ (ق.غ) میزبان عزیزانیم

    مانا باشید
    سلام جناب آقای صرافان
    با عرض پوزش
    من از طریق آقای آل مجتبی با شما(البته شعرهاتون) الآن آشنا شدم و این زمینه‌ای شد تا من وبتون رو سیو کنم و بعداً بخونم خوشحالم از این‌که همشهری‌های ما این‌قدر هنردوست و هنرمندند.
    بازهم باعث افتخار منِ که شما رو شناختم.
    ممنون و متشکر
    سلام مجدد
    عذر خواهی من را بخاطر اطلاع ندادن بپذیرید
    خوشحال می شم شما رو لینک کنم
    اگر مایل هستید به من اطلاع بدید
  • محمد مبلغ الاسلام
  • سلام عزیز
    با خبر ششمین جشنواره ی دانشجویان علوم پزشکی کشور
    و
    یک غزل مثنوی
    >>
    و
    منتظر نقد و نظر تو
  • پرستوی مهاجر
  • با عرض سلام
    من شعرهاتون خوندم
    خیلی جالب و قشنگ بود، خوشحالم با وبتون آشنا شدم.
    من غزل رو بیشتر می‌پسندم و میون شعرهای شما هم غزل‌ها بیشتر به دلم نشست.
    موفق و مؤید باشید
  • پرستوی مهاجر
  • ممنونم منم شما رو لینک کردم با اسم مسافر
    سلام؛

    بایک سپید و 2 دوبیتی به روزم ، سر بزنید

    مانا و تندرست باشید
  • محسن نیکنام
  • سلام دوست من
    بسیار زیباست بی تعارف
    خیلی هم حس برانگیز
    ممنون که سر می زنید خبرم کنید
    بدرود
    با تساحل و تسامح اینگونه که اینان در پیش گرفته اند در آینده ای بس نزدیک است که بیجه ها و خفاش شب ها متولد شوند.اف بر آنان که برادرشان به تعرض بیجه ها رفته باشد و باز او( این پسرک نادان ) دم از حقوق بشر و آزادی بیجه(قاتل و متعرض برادر) بزند و ...
    لحظه ها لحظه های ناگوار و تیره بود
    بر سکوت باستانی زمین
    ظلمتی چیره بود
    آمدی مثل ماه
    در میان رودی از ترانه و سرود
    و شوره زار با تو
    شیرین شد.
    زیبا بود گرامی زیبا

    در پناه او
  • محدثه خسروی
  • سلام.
    زیبا بود.
    منم به روزم و منتظر حضور محترمتون.
    موفق باشید.
    سلام؛

    با یک دوبیتی و یک سپید به روزم ، سر بزنید

    مانا و تندرست باشید
  • دکترداودبیات
  • با سلام
    ضمن تشکر و سپاس از محبت های شما
    شعر زیباتونو خوندم و لذت بردم و منتظر کار جدیدتون هستم
    بابت لینک هک ممنونم لینک شما رو هم با احترام اضافه کردم
    با یه مثنوی غزل به روزم
    وب بهشت نظم (وب آقای ناصر صارمی) هم به روز شده :
    http://beheshtenazm.blogfa.com
    منتظر شما و نظر ارزشمندتون هستیم
    موفق و سر بلند باشین
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    باتشکر
    سنگین نمی شد اینهمه خواب ستمگران
    می شد گر از شکستن دلها صدا بلند
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما
    خواندم و بردم
    این آغاز لذت بردنت بود
    منتظر شما و خواندنی های بعدی شما هستم
    شاد باشید همیشه
    اگر شد
    بدرود.
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما دوست عزیز
    از لطف شما ممنونم
    من هم شما را لینک کردم
    بدرود
  • دکتر داود بیات
  • با سلام
    و تشکر از بذل توجه و محبت شما
    شعر زیباتونو خوندم که زلالی اعتقاداو اندیشه ی شما رو به سرشاری و زیبایی نشون میده دست مریزاد
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
    سلام ؛

    هرکه شد محرم دل در حرم یار بماند
    و آن که این کار ندانست در انکار بماند

    با شرح 2 غزل از حافظ ( گزارش جلسه حافظ خوانی در فرهنگسرای نصراله مردانی – کازرون ) پذیرای حافظ دوستان هستیم

    همانند وبلاگت سبز باشی

    پیروز باشید و ماندگار
    سلام...

    قالب نو مبارک
    سلام
    باتبریک ولادت سلطان.علیه السلام.
    زیبابود...لذت بردم. حقیقتا.
    دوباره برمیگردم ومیخوانم...
    باغزلی برای حضرت به روزم.
    ...ومنتظرتان.
    یاعلی
    مسافر می روی تنهای تنها
    در این غربت مرا جا می گذاری

    سلام ؛

    با غزل و دوبیتی پذیرای احساس سبز شما هستم

    پیروز باشید و مانا
    شب ها که یک سبد لباس چرک می شوم دریا سپیدم نمی کند
  • محمد حسین صفاریان
  • سلام سی پل به روزشد
    سلام
    قالب نو مبارک
    رنگ سبز ارامش بخشه
    به روزم
  • متولد ماه مهر
  • خیلی زیبا بود
    سلام
    همچنان منتظر پست بعدی هستیم
    به روزم با
    ره دراز است هنوز ...
    سلام آقای صرافان من یکی از دانشجوهاتونم خیلی عالی بود و البته درخور تحسین به جهت این اشعار زیبا
    مرده ام در کوچه های بی کسی
    سنگ قبرم را نمی داند کسی
    سوختم خاکسترم را باد برد
    بهترین یادم مرا از یاد برد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">