قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

و هو العلی

جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۰۹:۰۰ ب.ظ

«ربنا آتنا» نگاهش را، که هوایم دوباره بارانی است
«السلام علیکْ یا» دریا(1) که دلم بی قرار و توفانی است

«اِنّ فی خلق» تو خدا هم مست، روحْ حیران، فرشته‌ها هم مست
«اِنّ فی خلق» تو زمین مبهوت، زیر یک آسمان پریشانی است

«لا اله»َم ! کجای «الا» یی؟ روح دریا ! کجای دریایی؟
مثل آبی به چشم ماهی‌ها، ای «هوالظاهر»ی که پیدا نیست!

«یا سریع الرضا»ی لبخندت، عاشقان را کشیده در بندت
«یا ولیَّ الذینَ» یک دنیا که در اسم تو غرق حیرانی است

«و اذا الشّمسْ» پیش تو تاریک، «واذا البحرْ» از تو در جوشش
واذا القلبِ من که می‌پرسند: به کدامین گناه قربانی است؟

از میِ «اِنّما ولی» مستم، در هوای «هوالعلی...» مستم
از «شراباً طَهورِ» چشمانت، شب میخانه‌ام چراغانی است

«اشهد انَّ» هر چه دارم تو، «وقِنا من عذابِ نار»َم تو
آه، «یا ایها العزیز»َم(2) آه، توشه‌ام باز شرم کنعانی است

«لیْتَ شِعری»(3) که شعر من آیا می رسد تا به ساحلت؟ دریا !
- ناله‌های کبوتری زخمی که در این بند تیره زندانی است-

 

-------------------------------------------------------
1- تضمینی از یک شعر سرکار خانم زینب چوقادی
2- خطاب برادران یوسف به یوسف (ع)
3- کاش می‌دانستم (از دعای ندبه)

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۷۴)

یلدا یعنی یادمان باشد
که زندگی آنقدر کوتاه است
که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را
باید جشن گرفت.
یلدا بر شما مبارک
یلدایی سراسر شادی و سلامتی برایتان آرزومندم


وبلاگت زیبا بود
موفق باشی
پیش منم بیا
خوشحال میشم
  • محسن رضوی
  • درود ! ......
    سلام یلدات قشنگ
    اما کارت خیلی بهتر شده ولی این جور کارا یه دوره ای داشت وتموم شد ولی به دل می نشست تضمین خوبی از السلام علیک یا دریا موج تا موج تا کجا دریا بود ممنون از خبرت
    لی لی
    salam,site zibaee darid be man ham sar bezanin khoshal misham,shad bashid.
    سلام
    عید قربان و شب یلداتون مبارک
    شعر قشنگی بود ابتکار جالبی بود و خوب در اومده بود
    موفق باشی
  • مریم علوی
  • سلام ممنون از دعوتتون
    شعر زیبایی بود موفق باشید
  • پرستوی مهاجر
  • سلام بسیار زیبا بود
    دوباره و چندباره می خوانمش
    ممنون دعوتم کردید
    خیلی زیبا بود
  • مسعود عطائی
  • سلام قاسم جان
    بسیار لذت غزلتان بردم
    "لااله" م کجای "الا"ئی؟!...
    آفرین ...
    "نار" چون اسم معرفه است "ال" میگیرد که با کلمه قبل مشدد خوانده میشود...
    "و قنا من عذاب النار" که چنانچه در این مصرع مشدد خوانده شود کمی وزن این مصرع بهم میریزد...
    سپاس از مهرتان که قابل میدانید...
    سلام بر قاسم
    مثل همیشه استفاده بردم
    فقط بیت از میِ «اِنّما ولی» مستم... به نظر شعرت آبی ات را کمی سرخ می کند و توی چشم می آید به نظر من نیاز به تغییر یا حذف دارد.
  • دکترداودبیات
  • با سلام
    ضمن سپاس و تشکر از محبت های شما
    جناب صرافان عزیز جدا لذت بردم از این همه شور و حال و استادی در بیان و غزل
    همیشه شاعر و سر شار از غزل باشین
    با یه پیشنهاد ...
    و یه غزل از گذشته ...
    به روزم و منتظر نظر ارزشمندتون
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
  • دشمن زیاری(شراره های آفتاب)
  • سلام
    بسیار زیبا. لذت بردم.
    زنده باشی قاسم نازنین
    سلام

    بسیار بسیار زیبا بود

    لذت بردم

    دوباره می خوانم

    موفق باشید
  • محسن نیکنام
  • «لیْتَ شِعری» که شعر من آیا می رسد تا به ساحلت؟ دریا !
  • محسن نیکنام
  • سلام دوست من
    غزل زیبا و با معلوماتی است استفاده کردم
    ممنونم بازهم به روز شدی خبرم کن موفق باشی
    در کنه من غم تو در این پر ستوه شب پرواز می کند
    در این شکسته شب چه سیاهی گرفته لرد
    ای بی تو من خراب ، خراب دستان باد
    دیوارهای جدایی کشیده اند
    در روی خاک ...
    ای بی تو من خراب
    شب بی تو خسته است
    من بی تو خسته ام
    و خدایان در هم شکسته اند....

    از غنچه های قرآن وام گرفتی و گلستان به پا کردی ...آفرین

    قلمت مانا و
    در پناه او
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام
    دستتان درست.
    استفاده کردم.
  • رویا ابراهیمی
  • چی بگم اقای صرافان من عاشق شعرهای این سبکی هستن وهرچه که می خونم سیراب نمیشم شعرتون رو کپی می کنم تا حفظ بشم ممنون که به این شعر زیبا دعوتم کردید
  • عبدالحسین انصاری
  • سلام عزیز
    زیباست
    خوشحالم که افتخار آشنایی داشتم
    با غزلی به روزم وبی صبرانه منتظر
    در پناه بارون
  • سمیه مردانی
  • سلام جناب صرافان
    همشهری گرامی
    خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه...
    شعر زیبایتان ر ا خواندم و می خوانم.
    شاعر بمانید.
    سلام
    هم عید قر بان و هم بزرگترین عید مسلمانان (عید غدیر ) بر شما گرامی.بازهم مسجد امام رفتی یا اگه دلت مسجدی شد التماس دعا.
  • دکترداودبیات
  • با سلام
    ضمن سپاس و تشکر از بذل توجه و محبت شما
    مجددا شعر زیباتونو خوندم و لذت بردم
    با یه پیشنهاد....
    و غزلی از گذشته ...
    به روزم و منتظر نظرارزشمندتون
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
  • عبدالحسین انصاری
  • سلام عزیز
    لینکتون اضافه شد
    در پناه دریا
  • بها الدین (بهادر ریاضی)
  • سلام
    بابا تو دیگه کی هستی ؟
    اگر سالها قبل بهتر ترا میشناختم شاگردیت را میکردم
    انشاا...که همیشه ی زندگیت جراغانی باشد0
    از (پیدا نیست) لذت بردم
    به شما افتخار میکنم
  • بها الدین (بهادر ریاضی)
  • بازم سلام
    تولد حضرت عیسی رسول مهربانی وبنده ی پاک خداوند بر شما مبارک باد
  • سمیه مردانی
  • سلام آقای صرافان
    ممنون ازلینک
    لینک شما هم با احترام افزوده شد.
    در پناه حق.
    سلام عزیزهمدل
    خیلی زیبابودبه دلم نشست
    شکوفاباشی ونویسا
    آه که آن احد واحد یگانه رب‌العالمین هر ترفندی به کار می‌بندد تا مرا از ظلمات شیطان به نور خود رهنمون سازد اگر دل هوسبازمان بگذارد و بگذرد از دامهای شیطان.
    باز هم چشم براه آمدنت هستم . به اینجا هم سری بزن:
    www.lightcandle20.blogfa.com
    سلام
    با چل سرخون(10) در کازرون نوشت به روزم حضور و نظرتان را اج می نهم.
    سلام
    عید غدیر مبارک
    شعر بسیار زیبای و جالبی بود.
    منتطر شعر های زیباتون هستم
    موفق باشید.
  • آل مجتبی
  • نقد ها را بـُـوَد آیا که عیاری گیرند
    تا همه صومعه‌داران پی کاری گیرند

    دود بر شما ؛

    بسیار زیبا و دلچسب ، مخصوصاً این عبارت « السلامُ علیک یا دریا »

    با شرح و توضیح دو غزل از حافظ به روز شدیم ، منتظر شم ییم ، تشریف بیاورید .

    مانا باشید و شادکام .
  • پرویز بیگی
  • سلام . متشکرم که خبر دادید . بهره بردم . بدرود.
  • مسعود عطائی
  • سلام قاسم مهربان
    عیدتان مبارک
    یا علی...
    عجب...!!! همین ؟؟ سلام؟!...
    دارم هوای صحبت یاران رفته را........
  • سید احمد میرزاده
  • وبلاگ قشنگی دارید .به شما تبریک می گم.موفق باشید.
    سلام دوست من
    منتظر پست بعدی هستم همچنان
    و با مطلب
    یک غزل سه تا سپید دو تا دوبیتی
    هر چی دارم نازنین همش همینه
    به روزم
    سلام
    شگفت زده ایم از این کار زیبا
    ناب بود هر بیتش
    سطرگریه رو بخونید لطفن
  • پرستوی مهاجر
  • اسمان گریه نکن....
    با یک داستان کوتاه به روزم
    از حضور گرم شما شاد می‌شم
    سلام...

    به روزم و منتظر
  • سیدمحمدرضاهاشمی زاده
  • سلام همدل مهربون وصمیمی قاسم اقا
    سپاس فراوان از اینهمه محبت وحرمتگذاریت
    ما با محبت ولطف شما عزیزان با شعر زنده ایم
    وبه عشق وعنایت شما به این فصل سبز رسیده ایم
    قلم وقدمتان همیشه سبز...
    ....
    شعری بود که باید از دریچه خاص خودش به ان پر داخت
    عرفانی و موسقی مخصوص به خودش...سبز باشید
  • محمد حسین صفاریان
  • سلام سی پل ویخچال به روز شدند
    دوباره کهکشانی از آتش درون دل برپاست
    که نام هر شراره ی آن به نام این لیلاست

    ای خوب بیا در پناه او
  • سیدمحمدرضاهاشمی زاده
  • سلام دوست گرانمایه ام جناب صرافان
    ضمن تشکر از لینکتان..من هم شما را به پیوند هایم اضافه نمودم
  • دکتر داود بیات
  • با سلام
    از لطف و محبت شما سپاسگزارم
    شعر زیباتونو مجددا خوندم و لذت بردم موفق باشین و سر بلند

    با یه پیشنهاد و یه غزل از گذشته به روزم و منتظر نظر ارزشمندتون
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
    گفتی: غزل بگو! چه بگویم؟ مجال کو؟
    شیرین من ، برای غزل شور و حال کو؟
    پر می زند دلم به هوای غزل، ولی
    گیرم هوای پر زدنم هست، بال کو
    (قیصر امین پور)

    سلام.
    باز هم "زمزمه های تنهایی" با غزلی تازه به روز شده و چشم انتظار قدوم سبز شماست.
  • محمدجواد
  • سلام
    نمی دونم تو چه حال و هوایی این شعرو گفتی، فقط الان که شعرتو خوندم دیگه اشکام نمی ذاره کی برد رو ببینم.
    یا علی
  • محسن نیکنام
  • سلام عزیز
    با یک غزل به مولا علی(ع) به روزم بدرود
  • ابا صلت رضوانی
  • سلام عزیز
    غزل متقاوت وزیبایتان را خوندم عالی بود
    موفق باشید
    سمت ما هم بیایید
    سلام
    عزیز
    بعدازمدت هابایک غزل منتظرحضورسرشارتان هستم
    یاحق
    برف می آید ازخودش پایین ...

    خبری نیست غیر سرمایی

    خبری نیست جز نمی بینم

    خبری نیست جز نمی آیی
  • آل مجتبی
  • درود ؛

    دلا بسوز که سوز تو کار ها بکند

    با شر و توضیح 2 غزل از حافظ پذیرای شمائیم

    خوش آمدید ؛

    مانا باشید و شاد کام
    چندان دخیل مبند که بخشکانیم ، از شرم ناتوانی خویش
    درخت معجره نیستم ، تنها یکی درختم
    و جز اینم هنری نیست که آشیان تو باشم
    تخت تو ، تابوت تو
    یادگاریم و خاطره اکنون ، دو پرنده
    یادمان پروازی و گلویی خاموش
    یادمان آوازی...

    ممنون برای حضور بهاری و نظر سبزت
    در پناه او
    این هم برای سر زدن سرزده ی شما...
  • پرنده لای کاغذ و زیتون
  • سلام عزیز
    ممنون از محبتتون
    لینک جبران شد
    فدایت
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما دوست عزیز
    شعر خوبی بود
    ممنون که خبرم کردی
    موفق باشی
    بدرود
  • آل مجتبی
  • درود بر شما ؛

    با یک سپید و یک غزل به روزم

    سر بزنید ممنون ، نظر بدید بیشتر ؛

    مانا باشید و پیروز
    درود بر شما ؛

    با یک سپید و یک غزل به روزم

    سر بزنید ممنون ، نظر بدید بیشتر ؛

    مانا باشید و پیروز
  • مسعود عطائی
  • سلام قاسم عزیز
    با این غزل به روزم و منتظر حضور گرمت...
    "هر دم که دل هوای صحبت جانانه میکند
    ساقی از این خمار سر دعوت به میخانه میکند"
    یا علی
  • مسعود عطائی
  • سلام
    با عرض پوزش این پست حذف گردید...
  • سید احمد میرزاده
  • اسلام علیک یا دریا که دلم بی قرار وتوفانی ست...
    سلام.
    ممنون از لطفتون. متقابلا وبلاگ "مسافر" را هم به "زمزمه های تنهایی" بردم.
    شاد باشید و برقرار.
    یا علی...
  • یه مسافر
  • سلام استاد . وبلاگتون خیلی قشنگه و دوست داشتنی براتون آرزوی موفقیت می کنم
    یکی از دانشجوهای تنبلتون
    قاسم جان نام عظیمت را عزیز بدار:
    کی محتاجه؟ کی مشتاقه؟!
    جمله خبری: انتُمُ الفُقَراءُ الَی اللهِ واللهُ هُوَ الغَنِی الحَمید؛ خبر میده.
    جمله امری : اُدعُونی استَجِب لکُم؛ امر می کنه؛ شایدم یه چیزی شبیه خواهش ما: استَجِیبوا لِلّهِ ولِلرَّسولِ اذا دَعَاکُم لِمَا یُحیِیکُم
    جمله پرسشی: فَمَن یَملِکُ لکُم مِنَ اللهِ شَیءً اِن ارَادَ بِکُم نَفعاً او ارادَ بِکُم ضَرّا؛ سوال می کنه.
    جمله عاطفی: وَ إذا سَئَلکَ عِبادی عنی فإنی قَریبٌ اُجیبُ دَعوةَ الداعِ إذا دَعَانِ
    همه کاری می کنه، همه مکری می بنده تا ما رو به خودش دعوت کنه؛
    راستی که کار دنیا برعکسه؛ او به ما محتاج نیست، بااینحال مشتاقه؛ مابه او محتاجیم ولی ...
    درسته که سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود ؛ ولی اگه دل عاشق راستی راستی به معشوق میل کنه مگه چی میشه؟ او به ما محتاج نیست و ما به او مشتاق...
    ................
    با اجازه چند وقتی است لینکتان کردم
    با عرض سلام و وقت به خیر

    با یک پیشنهاد و یک شعر جدید به روز هستم .و منتظر حضور شما.

    موفق باشید.
  • نادر سهرابی
  • سلام کار زیبایی بود واژههای قرانی به کار کرد رسیده بودند
    مهتاب اجری با یک شعر ویک سوال به روز است
    تشریف بیاورید لطفن
    خواهشن با نقد
    ممنون
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما دوست دوست داشتنی
    ممنونم از مهر شما
    امشب بروز شدم
    این شب و روز بدجوری به من چسب شده اند
    منتظرم که ببینمت و بخوانمت
    تمام.
  • یاسر قنبرلو
  • سلام

    امّا هنوز گوش من از جنس پنبه است
    من گریه می کند / نکند پنج شنبه است ؟

    به روزم و منتظر نظرات ارزشمند شما ...

    قربان شما

    پدرام
    سلام
    در حاشیه افتتاح جاده کازرون-شیراز توسط ریاست محترم جمهور با چل سرخون(11) در کازرون نوشت به روزم و حضور و نظر شما را ارج می نهم.
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما دوست عزیز
    از اینکه به من در مورد بهتر شدن کار پیشنهادی دادید واقعا تشکر می کنم.
    اون قسمت هایی از شعرم که به زبان بومی بود رو پانویس کردم
    ممنون از مهر شما
    راستی شما جنوبی هستید ؟ از موشکی که گفتید این حس به من دست داد؟
    بدرود
    سلام
    لی لی1و2و3 به روزشد
    سلام
    لی لی1و2و3 به روزشد
  • دکتر داود بیات
  • با سلام و
    تشکر از حضور مهربانانه ی شما
    از وب زیبا و پر محتواتون لذت بردم و محبتتون بابت لینک جبران شد
    موفق باشین
    اگه به روز شدین مطلع بفرمایین
  • بهرام کمالی
  • این همان تار قدیمی ست... من و این شعر منتظر نقد و نظر شمائیم.
    دوست عزیز
    حالا حضرت فاطمه را شهید کردن درست حق با شما ست . خوب حالا چی ؟ما میگیم اینا را همین طوری بدون مطالعه قبول نکنید تحقیق کنید
    خوب حالا می دونی برای چی حضرت را شهید کردند ؟اختلاف خانوادگی که نداشتن سر این بوده که اون خلفا خواستن ظلم بکنند و حق حضرت را بخورند ؟سر این چیزا که نبوده؟
    سر این بوده اونا پیام رسول را وارانه کرده بودن دین را عوضی می گفتن فقط نماز بخونید و قران و برید حج و کاری به کارهای دیگه نداشته باشید .خلفا غارت کردن و ادم کشی و فروختن انسان هارا را جزع اسلام می دونستند. علی می گفت این کارا به انسانیت بشر و خدائی بودن دین ضربه می زنه و الاخر به مطالب ما بیشتر دقت کنید در وب
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">