قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

یکی بود - یکی نبود

دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰۷:۱۸ ب.ظ

تقدیم به همسرم

آغاز قصه: بود یکی، آن یکی نبود
من زرد، زیر سایه‌ی این گنبد کبود

تنها نشسته بودم و تنها برای تو
قلبم غروبها چه غریبانه می‌سرود

سوزاندم عاشقانه پرت را نیامدی
خاکستری مقابل من بود و ... دود و دود

تا اینکه از کرانه‌ی خوابی قشنگ و سبز
دیر آمدی چقدر!  ولی ناگهان چه زود -

تعبیر شد در آینه‌ات عکس آه من
خالت ثواب خلوت بودای خسته بود

چشمت درست در وسط روز روشنش
دار و ندار این پسر ساده را ربود

گفتم «رواق منظر چشمم ...» که مهربان
بر بام نیمه کاره‌ی من آمدی فرود

پرهای نرم عشق دو مرغابی سفید
می‌ریخت روی آبی آرام زنده رود

من در تجلی تو، که «صدرا» ی ما رسید (۱)
حاشیه‌ای نوشت بر این وحدت وجود

پایان قصه: باز نبودیم ما دو تا
تنها یکی درون دو عاشق نشسته بود

 

----------------------------------------

(۱)   اسم پسرم

  • قاسم صرافان

نظرات  (۸۶)

  • پرنده لای کاغذ و زیتون
  • سلام عزیز
    آمده ام با غزلی که مهمانت باشم تشریف می آورید؟
    غزلتون هم که مثل همیشه روشن وخواندنی
    موفق باشید
    سلام
    انشاالله که صدرایت زیر سایه ی پدر ومادرش ودر پناه خداوند بزرگ شود وچون پدر صاحب کمال وادب ومعرفت و علم و اندیشه
    به همسرتان هم بخاطر داشتن شما که هدیه ونعمت خداوند هستی تبریک عرض میکنم
    خالت ثواب خلوت بودای خسته بود
    همیشه ی زندگی ات آفتابی باد ودیدمش به جوانیت آن نور نشسته بود
    ... به صرف شعر و شیرینی
    مکان : شبه غزل
    زمان: از حالا تا پست بعدی.
    درود ؛

    حالا بیار تار بخوان یک غزل که ما
    از هرج و مرج شعر زمان حالمان بد است

    مثل همیشه لذت بردم ، واقعاً به شما افتخار می کنم

    مانا باشید و کامروا
  • یوسف رحیمی
  • سلام
    زیبا بود و فراوان به دل نشست
    از اینکه شعرات داره سر بسته تر و حرفه ای تر میشه خوشحالم
    رهبر فقید حتما به وجود چون تو عاشقی افتخار میکنه.
    صدرا گلی رو ببوس.
    کار خوبی بود
    اشاره و رواین و زبان که باز می خواهد مدرنتر بشود
    ع مصرع اول بیت سوم از خوانش می افته یه کاریش بکن
    مرسی
    فعلن...
    نادعلی
    سلام بردوست
    زیباوبااحساس است وبازبانی یکدست وصمیمی لذت بردم.
    درمصراع اول بیت سوم به جای الف عین آمده که اگراختلال وزنی هم نباشد روان نیست.جسارتم راببخشید
    دلتگ دیدار
    سلام...اول از همه عرض کنم که بعد از دو هفته بی حالی وبلاگی !!! و یک هفته سر نزدن و سه هفته به روز نشدن امروز آمدم. دارم از آخر به کامنت دوستان جواب میدم . شانس شما اول افتاد که آخرین کامنت را برایم گذاشتید.
    از این کارتان هم خوشم آمد هر چه می گردم عیبی ایرادی نمی توانم از تویش در بیاورم.
    احساس حرف اول را در این کار می زد.

    از لحاظ مضمون چقدر با کار آخر من یکی بود.و این برایم جالب می نمود.

    موفق...
    سلام
    به روضه حضرت رقیه دعوتید.
    یاعلی
  • یوسف رحیمی
  • سلام
    به حسن انتخابتون احسنت می گم
    شعر زیبای سید حمید رو یه بار دیگه هم خوندم و لذت بردم
    موفق و سربلند باشید
  • یوسف رحیمی
  • سلام
    ببخشید ظاهرا اشتباهی صورت گرفته
    می خواستم عرض کنم این نظر لطف شماست
    یا علی مدد
  • پرویز بیگی
  • سلام . متشکرم که اطلاع داددید . زیبا بود و بسیار بهره بردم . سبز باشید . بدرود.
    بر پا باشی!
  • محسن عابدی
  • سلام
    ممنون از این همه لطف که شما به من دارید و مستمر به وبم سر می زنید.
    من بعد از سربازی دگیر کار و زندگی شدم.
    آبان عقد کردم و الان هم سخت مشغول کارم.
    وقتم خیلی محدود شده و متاسفانه وقت زیادی برای سرکشی به وبلاگم ندارم.
    امیدوارم که از این به بعد بتونم خودم را ملزم به به روز شدن کنم.
    شعراتون همه خوب و دلنشین و غنی هستند.
    پیروز و سربلند باشید و به روز!
    تنها برای عشق تنفس مجاز ماند
    درها برای درک همین قصه باز ماند

    زیبا،ساده،صمیمی و صادقانه بودشاید بتوانم احوال آن روزها را خوب به یاد بیاورم انشاالله برای هم بمانید و "مثل مورد ریشه کنید"صدرا رو ببوس. بدرووووووووووود
    سلام
    ممنون سر زدید و خبر دادید
    خیلی قشنگ بود
    خالت ثواب خلوت بودای خسته بود
    تعبیر قشنگی بود
    به بهانه ی نوشتن ها و ننوشتن های خودمانی ام ...

    هستی ؟!

    سلام !



    (اشاره : برای به روز هایم آمدم و معذرت از اینکه در مورد مطالب نظر نمی دم . که ان شاا... جبران می کنم )

    می نا و عمدا با احترام ...
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام
    کار زیبایی بود. دستت درست.
    سلام
    ممنون که خبر دادید از کارهای قبلی بهتر بود اما هنوز زبان یکدست نیست
    ممنون
    لی لی
    خیلی قشنگ بود
    خوش به حال همسرتون
    موفق باشید
  • اصغر معصومی
  • دو ماه ِ بعد
    ـــــــــــــــ

    امروز هم که سایه ی یک روز دیگر است
    اعصاب ِقرص های ِمن از من قوی تر است
    گم کرده ایستگاه ِتو را گیجگاه ِمن
    لعنت به روزهای سیا...سیـ...سیاه ِ من
    /
    سلام دوست
    "روز موقت" به روز و در انتظار حضور ارزشمند شماست
    مانا باشید



    ................
    به بهانه ی نوشتن ها و ننوشتن های خودمانی ام ...

    سلام !
  • فرشته بحرانی
  • سلام و خسته نباشید.
    شعر زیبایی بود. ...ساده و صمیمی...
    این مصراع غافلگیری خیلی قشنگی داشت:
    دیر آمدی چقدر! ولی ناگهان چه زود...
    .
    .
    .
    استفاده کردیم.
    شاد باشید و موفق.
    یا علی.
  • آزاده بشارتی
  • آخیییییییی
    اسم پسر دایی من صدراست!
    عشق منه!
    اتفاقا نامزد دخترم غزل هم هست...
    راستی به روزم...
    زیبا بود و ساده به سادگی تو که ناگهان خود را دل ربوده یافتی و آن روزها تقلاهای تو دیدنی و شنیدنی بود. انشاالله همیشه برای هم بمانید و بخوانید. صدرا را ببوس.
  • آزاده بشارتی
  • خوب حالا ببینم عکس پسرت رو...
    اما دختر من تکه!

    حالا باید فکر کنم روی پسرتون...
    حالا علی الحساب عکسش رو بدین
    و بگین خونه ماشین ویلا... داره یا نه؟
  • اصغر معصومی
  • سلام دوست
    ممنون از لطف شما
    از شعر هم لذت بردم
    /
    لینک شما هم با افتخار اضافه شد
    سبز باشید
    سلام

    ترانه ها بیشتر روی ملودی گفته شده و ساده هستند

    البته ویراستاری شونم مشکل داره

    که می بخشین

    شعر زیباتونم خوندم

    انشاال.. که همیشه زندگی سبز و روشنی داشته باشین
  • سیدمحمدرضا هاشمی زا ده
  • سلام جناب صرافان.دور دور یا دمان میکنی...؟
    ....................
    گفتم رواق منظر چشمم..که مهربان....روان تر نشد.؟..چشم تنها یه هجا کم دارد
    چشمم.....با اینهمه لطافت وصمیمیت وزبان بی تکلف..تصاویر نگاری عالی ودلنشین
    استعداد وهنر شاعریت را به زیبایی نشان دا دی چقدر هنر مندانه وسا ده با وخاطب ارتباط بر قرار کردی افرین
  • سیدمحمدرضا هاشمی زا ده
  • گفتم رواق منظر چشمم..که مهربان....روان تر نشد.؟..چشم تنها یه هجا کم دارد
    چشمم.چون در اصل رواق منظر چشم من بوده.که چشم من شده چشمم...با اینهمه لطافت وصمیمیت وزبان بی تکلف..تصاویر نگاری عالی ودلنشین
    استعداد وهنر شاعریت را به زیبایی نشان دا دی چقدر هنر مندانه وسا ده با وخاطب ارتباط بر قرار کردی افرین
  • سیدمحمدرضا هاشمی زا ده
  • بزرگوار پیام دوم کامل تر است
  • سینا حشمدار
  • در پشت دربهای دیوانگی
    .
    با
    " خاطراتی که شاید هیچ گاه نباید اتفاق می افتاد
    با وجود تمام تلاش های خودآگاه و ناخود آگاه
    با جشنواره غزل پست مدرن و خاطرات من
    با تقدیر از معلم راه هیچی
    و با شعری جدید "
    .
    در پشت دربهای دیوانگی
    در انتظار جنون
    شاید...
    باید...
    به زور
    به روزم
    سلام دوست خوب
    از کارت لذت بردم . از بخش ابتدایی کارت بیشتر تا: تعبیر شد در آینه‌ات عکس آه من
    خالت ثواب خلوت بودای خسته بود در اوج بود. این بیت کمی فضای کارت رو بیش از حد کلاسیک کرد ...
    به روز شدی خبر بده
  • نامه های برگشتی
  • سلام دوست عزیز
    با یک شعر جدید به روزم...
    و منتظر نظراته خوبتون...
    یا حق
  • سیدمحمدرضا هاشمی زا ده
  • سلام شاعر اندیشمند جناب صرافان
    از حسن نظر وعنایت وبزرگواریتان سپاسگزا رم
    رواق منظر چشمم.....شاعر بمانی.واسمانی
    با سلام
    ممنون که سر زدید
    من هم به روزم با چند سپید
    حالی درون پرده بسی فتنه می رود
    تا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنـنـد

    سلام ؛

    مثل همیشه لذت بردم ، آقا صدرا را هم از طرف ما ببوسید ؛ راستی کاش با

    "پوریا" ابن "حـر" دوست می شدند

    با ادامه توضیح و شرح غزل قیل به روزیم منتظر حضورتان

    مانا باشید و شادکام
  • لاله شجاعی پور
  • سلااااااااااااااااااااااااام
    اول از همه روز عشق رو به شما و همسر نازنینتون تبریک میگم
    و بعدممنون که خبرم کردید لذت بردم کار خوبی بود خوب شروع شده بود و قدرت به دنبال کشیدن مخاطب رو داشت .
    همیشه قلمتون نویسا باشه شاد و پیروز باشید
  • زهرا نوروزی
  • خیلی خوب بود و لذت بردم . مرسی که دعوتم کردی به این شعر خوش طعم
    این روزها ، چنین که فراق می پیچد تا
    پاره کند بند را از بند ، و خرد کند دل را میان دل
    و بخشکاند ریشه را ، حتی
    میان آب ، و قطع کند امید هر ثمری را ...
    شک ندار م که عشق را صدایی هست
    با صلابت یک کوه
    و بازوانی با ظرافت یک اندوه
    زیرا که من
    نفس می کشم هنوز....

    یکی از زیباترین کارهایت بود . لذت بردم
    قلمت مانا و
    در پناه او
  • سیدمحمدرضا هاشمی زا ده
  • چشم تو همیشه بی بلا باشد
    روشن به صفای کبریا باشد
    پیوسته دوچشم نور بارانت
    روشن ده شام تار ما باشد
    .......................
    این سعه صدر بزرگی ودریا دلی شما را می رساند..نظر ما چه باشد.....
    سلام همدل صمیمی و دوست گرانمایه جناب صرافان
    خوش.. امدی به کلبه تنهاییم عزیز
    عطر پیام تازه ی خوبت
    پر کرد ذهن ساده..کاشانه ی مرا
    لبریز از ستاره وگل کرد خانه ام
    ای سرو سر بلند.... تورا ریشه سبزسبز
    پس گامهای عزیزت همیشه سبز
  • مسعود عطائی
  • سلام
    آغاز دلنشینی داشت...
    و امتدادی زیبا...
    تغزلی تقدیمی...
    امید که آغاز هایتان همیشه زیبا باشد ... به همین زیبائی...
    در پناه دوست...
    سلام یار
    برقرار باشید در محفل عاشقانه تان
    سلام چه عاشقانه زیبایی
    خوشبخت باشید تا همیشه
    سلام
    بی نهایت زیبا بود و لذت بخش
    احساسی رو بوجود اورد که این روزها کمتر شعری میتونه ایجاد ش کنه
    -
    -
    سوزاندم عاشقانه پرت را نیامدی
    خاکستری مقابل من بود و دود و دود
    -
    -
    همه ش زیبا بود
    -
    وبلاگ شما لینک شد
    -
    -
    خوشحال میشم سری هم به کلبه ی کوچولوی من بزنین .
  • آبجی پروانه
  • وای ی ی یی !
    چه عاشقانه !
    امروز ٍروز کمتر میشه همچین عاشقونه ای خوند که دور از غرایز و مرایض ٍ دیگه باشه
    دست مریزاد استاد
    -
    -
    و غرض از مزاحمت
    یه هفته س بروزم
    اما هیشکی سر نزده
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -

    بیایین تا حداقل دلم خوش باشه یکی اومده و مطلبمو خونده
    اگه به شوخی م برداشت میشه ، الان حرف دلم همینه
    -
    البت این سر زدن یه پیشنیازی داره
    اونم خوندن شعرای داش یاسر معین که زیادم نیست www.yaserfa.persianblog.ir
    بعدش تشریف بیارین وبلاگ منو اگه حرفام احتیاج به اصلاح داشت ،
    لطفا اصلاح بفرمایین
  • می نا لطفی
  • به بهانه ی نوشتن ها و ننوشتن های خودمانی ام ...

    سلام !
    سلام عزیز
    بایک غزل وسه رباعی عاشورایی منتظرحضورسبزت هستم
    یاحق
  • کیوان براهنگ
  • سلام
    غزل بسیار زیبایی بود
    خیلی خیلی لذت بردم خیلی خوب شروع شد
    و محور خودش رو ادامه داد تا اخر مفاهیم و ترکیبها
    خیلی خوب و منسجم کنار هم قرار گرفتند
    اما منتظر پایان بندی بهتری بودم فکر می کنم مصراع
    آخر برای انتهای غزلی به این زیبایی کافی نیست
    در کل خیلی لذت بردم منتظر آپ جدیدتون هستم
    شاد و سر بلند باشید
  • روزها و سوزها
  • خیلی زیبا بود .
  • محدثه خسروی
  • سلام
    زیبا بود
    به روزم و منتظر حضور سبزتان
    پیروز باشید
  • روزها و سوزها
  • سلام
    با دلنوشته ای به روزم ...در روزها و سوزهایم ...
  • مرتضی پارسا
  • سلام .
    مسافرت بودم .... از اینرو پیغام خوانی ... وگذاری به تعویق افتاد.

    قاسم جان به مراتب بهتر از قبلی بود چون:
    افت خاصی توی کار ندیدم...
    ابیات از متوسط به بالا بودن ...
    راحت حرف زده بودی ...
    یه دست بود...
    فرود خوبی داشت...

    یه نکته ی قابل توجه توی این بیت:

    گفتم «رواق منظر چشمم ...» که مهربان
    بر بام نیمه کاره‌ی من آمدی فرود

    ببین : اولا ً تضمینو خیلی خوب وبه جا آوردی ... من خودم خیلی
    تضمین می کنم.مثلا ً :

    از بیت شهریار چه آتش گرفته ام
    « بیچاره من که ساخته از آب و... » آب نیست

    ولی تویه کاری کردی که جالب نیست. برای پرکردن وزنت کلمه ی « مهربان» رو آوردی .
    این یه صفته ودر واقع هر صفت دیگه ای جاش بذاری توفیر زیادی نداره . صفت چی بود: کلمه ای که چگونگی حالت اسم رو بیان می کنه.
    در حالی که تو الان نیاز مند کلمه ای هستی که چگونگی حالت فعل رو بیان کنه ... اینکه :
    تو با چه حالتی فرود آمدی .... خیلی هیجان انگیز تر می تونه بشه نسبت به اینکه تو چگونه هستی وفرود آمدی .
    درد سرت ندم ... به نظر میاد تحمیل شده ...
    حالا بیتو با انواع قیود امتحان کن :

    ناگهان ... بی دریغ ... مثل آب ... باشکوه و...
    که در انتخابش باید تناسب اجزا رو با مصراع دوم داشته باشی .


    با این مصراع رابطه برقرار نکردم چون روان نبود:

    خالت ثواب خلوت بودای خسته بود

    دیگه بیشتر از کوپنم حرف زدم ...
    خیلی خوب بود ... ای ولا.
  • پرستوی مهاجر
  • سلام آقای صرافان
    خواستم اگه اجازه بدید برای هفته نامه چند تا از شعرهای آرشیوتون رو بردارم
    ممنون می شم اجازه بدید البته بعد از کسب اجازه اسم شعرهایی که می خوام بردارم رو براتون می نویسم
  • دکترداودبیات
  • با سلام
    ضمن تشکر از محبت های شما
    شعر زیبا تونو خوندم و لذت بردم غزلی با این همه زلالی حس و اندیشه والا و زبانی ساده جز سهل ممتنع نیست جدا هنرمندانه واستادانه است دست خوش و دست مریزاد
    همیشه شاعر باشین و سرشار از غزل

    با یه مثنوی از گذشته و یه پیشنهاد ...به روزم مزین که می فرمایین ؟
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
  • نیره حسینی
  • سلام. این بار "فقط یک بهار" در برابر خدایان ...
    منتظر نگاه زلال و نظر پربارتان هستم... بهاری باشید
  • حمیده محمدرضاپور
  • سلام آقای صرافان
    کارتان را خواندم بااینکه اصلا از این قافیه "بود ودودو..." خوشم نمی آید اما کارخوبی بود
    موفق تر از گذشته ها باشید
    بااحترام
  • رویاابراهیمی
  • سلام
    دردناک بود و البته درد مشترک خیلی از ما ها زنده باشید
    سلام دوست عزیز
    وقت بخیر
    دوست خوبم وبلاگ زیبا و با ارزشی دارید
    خیلی خوب و مفید و هدفمند
    امیدوارم همیشه به همین منوال به کار خودتون ادامه بدید و موفق و پایدار باشید
    دوستدار شما عمو داوود
    سلام ؛

    گفتم ؛ کی‌ام دهان و لبت کامران کنند
    گفتا به چشم هرچه تـو گویی چنان کنند

    با شرح و توضیح دو غزل حافظ پذیرای شمائیم

    مانا باشید و شادکام
    یوسف طبع تو را خواستگار این همه هست...

    ما خروس دل خود را به چه جرات بدهیم؟
  • شیرین و فرهاد
  • سلام خیلی زیبا بود به کلبه فقیرانه ما هم سر بزن. ممنون
    سلام.
    شهرحماسه به روز است.
    در صورتی که شهرحماسه را لینک کرده اید لطفا آدرس آنرا اصلاح کنید
    منتظر نظرات شما هستیم.
    باسلام
    غزل زیبا و جان داری بود
    دلنشین بود

    سطرگریه به روزاست
    خواستن توانستن است می گویند...!
    خواستم من ، گمان کنم که نشد...

    ای یار خواستی بیا
    در پناه او
    دوست نازنینم سلام
    با چند چاربیتی ساده در رسای شهید والامقام کشور(شهید مزاری"ع") درخدمتم وچشم براه مهربانی تان
    موفق باشید.
    سلام
    به روزم با
    کمی از همه چیز
    سلام عزیز
    بایک غزل منتظرحضورسرشارتان هستم
    مقدمت سبز
    ماچی به نیت روی گل صدرا چسباندم درست زیر این نوشته...... امانتدار باشید و برسانید.
  • انجمن شعر شاهین شهر
  • دمی با طوباییان باشید...
    برگزیده ی شعر شاهین شهر

    گروه ادبی طوبی
  • رویاابراهیمی
  • سلام به بالاخره بعد از کلی منت کشی ازحضرت شعر ایشان به سراغم آمدند با یه شعر و یک مطلب درخصوص بیماری جلب توجه در انتظارتون هستم ممنون از لطفتون
  • علی رضا حکمتی
  • دوست عزیز!با سلام!ازمطالب خوب شما استفاده بردم.خوشحال می شوم از"سوردار"بازدیدی ونظری داشته باشید.
    ارادتمند:
    علی رضاحکمتی
    سلام
    دستت درد نکنه
    شعر خوبیه
    خجالت میکشم
    هم از سید........
    هم از عباس.......
  • داریوش رضوان
  • سلام
    به گلخانه ی زیبایت، با بوی عطر نارنج برگشتم و یک بغل بافه از شلال شیرین شعرهایت.
    در دلتای شعر منتظر حضور رنگینت
    می نشینم که تار را کجای چه کسی باید بزنم
    ممنونم و سپاس
  • داریوش رضوان
  • بازم سلام
    اگر با تبادل موافقی بی خبرم نگذار
    ممنون
  • مینا (شکوفایی)
  • تبریک میگم به بهانه ی پرواز زیباتون در مسابقه بالی برای پرواز . . .
    راستی اسم پسر من هم محمدصدرا است . . . سربلند باشید.
  • بهزاد بهادری
  • سلام
    به روزم با
    _ ازادی * عدالت *زن
    _ بودم یا نبودم
    _ اولین جشنواره ی غزل پست مدرن
    _13 دروغ سو رئال
    *جایزه اسکار شعر ولایی *hollywood و جشنواره شعر پیشرو * مهدی موسوی بدبختی ست که ...* فدروس ساروی کنفرانس برای کوسه ها* و خیلی های دیگر
    _ پست مدرنیسم
    _ یک شعر تازه
    نمی شود از خدا خواست
    قاصدکی که روی برفها با رویای خودش حرف می زند
    یخ دماسنج را آب کند
    و بارانی از فانوس ببارد
    به خیابانی که ده درجه زیر شب است؟
    منتظرم ...
    سلام بابای صدرا

    بچه ها هر چی تو قلک دلشون بود ریختن وسط...
    قرارمون این شد :سال تحویلی جمکران باشیم...

    اگه اومدنی شدین و خواستین صفا بدین شماره رو دادم خدمتتون.
    با سلام با یک سپید به روزم ومنتظر نقد ونظر شما
    درود ؛

    با یک غزل و چند دوبیتی منتظر حضورتون هستم

    مانا باشید
  • آزاده بشارتی
  • فاعلاتن مفاعلن فعلن
    جیک جیک من است می شنوی؟


    به روزم و منتظرت!
    با آرزوی همه ی هر چه خوبیست!
    با احترام:آزاده بشارتی
  • آزاده بشارتی
  • فاعلاتن مفاعلن فعلن
    جیک جیک من است می شنوی؟


    به روزم و منتظرت!
    با آرزوی همه ی هر چه خوبیست!
    با احترام:آزاده بشارتی
  • ارشادازنا
  • اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا
    با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار میکند

    ..::: کنگره ملی غدیر در آیینه شعر :::..
    (با حضور شعرای سراسر کشور)
    مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۳۸۷
    زمان ۲۷-۲۸ آذرماه ۱۳۸۷
    موضوع اشعار:
    -شخصیت مولا علی (ع)
    -غدیر در آیینه شعر
    -امامت و ولایت
    -رسالت شیعه
    (ارسال اشعار قرائت شده در سایر برنامه های مشابه بلامانع است)
    هزینه ایاب و ذهاب، اقامت و پذیرایی از شعرای میهمان به عهده دبیرخانه می باشد
    اشعار راه یافته به کنگره در کتاب «یادمان غدیر در آیینه شعر» چاپ و منتشر خواهد شد.
    به آثار راه یافته به کنگره هدایای ارزنده ای اهداء خواهد شد.

    تلفن: 06664222774
    فکس: 06664224810
    آدرس: لرستان - ازنا - بلوار جهاد - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی.
    پست الکترونیک: Ershadazna@yahoo.com
    http://ershadazna.blogfa.com/
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">