قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

خر سواری

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۱۱:۰۷ ق.ظ

یادش به خیر اون روزایی که خر بود
سواره با پیاده همسفر بود

با خر خیابونا شلوغ نبودن
پر از صدای گاز و بوق نبودن

هی بی خودی نمی‌شدیم جریمه
باج سیبیل نمی‌دادیم به بیمه

دیگه نمی‌خواست دلمون بلرزه
برای خر چراغ همیشه سبزه

قیمت سوخت ثانیه‌ای نمی‌شد
علف دیگه سهمیه‌ای نمی‌شد

نمی‌دادیم پولای چند برابر
برا حمایت از صنایع خر

به لطف مسولای خوب و باهوش!!
نه خر می‌خواس وارد کنیم نه خرگوش

وااای‌ ! که رنگ سفیدش چه شیک بود
تیپ یکش دنده اتوماتیک بود

شاسی بلند داشت برا مایه داری
چند مدلْ یابوهای سواری

آموزش و تصدیق دو نمی‌خواست
شیش ماه یه بار پلاک نو نمی‌خواست

می‌رفت با چارتا نعل سفت و ساده
نه چرخایی که عمرشون به باده

کوچه خیابونامونم  تمیز بود
به پاهاشون اگر که پنبه ریز بود

درسته که تند نمی‌رفت با تِیْک آف
اما می‌شد‌ نگاه کنیم به اطراف

می‌شد بفهمیم که رو ابرا نیستیم
تو روی مردم نباید بایستیم

کولر نداشت که شیشه رو ببندیم
به درد گرما خورده‌ها بخندیم

رو پالونش اونم با بار گندم
لم نمی‌شد داد - بی خیال مردم -


   *   *   *

کاشکی می‌شد بازم رو خر بشینن
شاید که زیر پاشونم ببینن

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۹۴)

سلام خدمت شما اقای صرافان.شعر طنز بسیار زیبا ودلنشین شما را خوندم.منم گاهی شعرگونه ای میگم.ممنون میشم به منم سربزنید.خواستم ازتون درخواست کنم اگه تو اصفهان جایی شب شعری هست زمان ومکانش را لطف کنی تا منم بیام.ممنون از لطف شما.خدانگهدارتان باشد.
  • محمد مهدی نقی پور
  • سلام...از نظر مفهومی کار خوبی بود...اما من چون طی این چند روزه کار آقای جواد خلیلی رو شنیدم که خیلی اثرگذار بود یکم ساختارن مشکل پیدا کردم...موفق و موید باشید...
    سلام
    خر اگر چه قدمت بالایی دارد ولی موضوعش همیشه جدید و قابل پرداخت است
    طنز شما بی شک زیباست و در مورد موضوع انتخاب شده از بیشترین ظرفیت استفاده شده است منتها آن خصلت غافلگیر کنندگی را آز آنجا که کلیه ابیات در یک سطح سروده شده اند به صورت تمام عیار به همراه ندارد.به هر حال مهم اینست که تو چهره واقعی خودت را نشان دادی و بالاخره ماسک ناچسب شعر غنایی و به قولی عرفانی را از چهره وبلاگت برداشتی. قابلیت تو در طنز بسیار بالاست بیشتر بنویس تا بیشتر لذت ببریم./
  • حسین حاجی هاشمی
  • سلام خیلی قشنگ بود
    اما یادت رفته بود که خر یه حسن دیگه هم داره اونم این که بار بعضی از رستوران های تو راهی را میبنده
    واقعاً معرکه بود! حق داشتم که جرات پا گذاشتن توی یه همچین محفلی رو نداشته باشم.
    انصافا قاسم صرافان در این خصوص خیلی دیر کشف شد!
    مضافاً بسیار لذت بردم از چنین شعر نابی که تمام قد زندگی ماشینی امروزی رو چنین ظریفانه به طنز کشیده
    باز هم بطنز!
    موفق باشی
    درود بر شما
    بسیار بسیار عالی

    همیشه و هر جا موفق وموید باشید
  • حسین شاه محمدی
  • سلام
    با احترام لینک شما را اضافه کردم
    شعر زیبا ودر خور ......... تحسین
    می‌شد بفهمیم که رو ابرا نیستیم
    تو روی مردم نباید بایستیم
    پایدار باشید
    آوازه خون برام بخون ........ سلام بروزم و منتظر
  • امید فرهادپور
  • سلام . مثل اینکه حسین رضوی ویروس شده!!!!!!!!!!!!!. همنشینی با حسین آخرش کار دستت می ده!
    راستی ، به ساحت "خر"نگاه چپ نکنی که حسابت با حسین رضوی است !
    در پناه حق . یا علی
    عالی
    زیبا بود
    فکر کنم اگر سوژه یک مسابقه شعر البته به لهجه کازرونی بشه نتیجه بهتری بدهد و تب آن با هاره خر سوز هم ول نکنه!
    درود بر شما.
    توهین نشود امروز هم خیلی بیشتر از گذشته خر داریم. اما با این تفاوت که خرهای دیروز علنی آدمها را بر پشت خودشون سوار میکردن، اما خرهای امروزی با فلسفه بافی دیگران را بر خود سوار کرده اند. پایدار باشید.
  • فرشته بحرانی
  • عمری به عبث در ره مقصود دویدیم
    یک عمر دویدیم و به مقصد نرسیدیم

    چون طایر آواره ی تشویش گرفته
    هر لحظه از این شاخه به آن شاخه پریدیم

    از خلق جهان خیر ندیدیم از این روی
    در گوشه ی تنهایی و خلوت بخزیدیم

    بودیم یکی آهوک رام ولیکن
    گرگان به کمینگاه چو دیدیم رمیدیم

    شهد لبن کودکی از خاطر ما برد
    زهری که از این کاسه ی وارونه چشیدیم

    چون دست اجل رخت حیات از تن ما کند
    در بستر خواب ابدی رخت کشیدیم

    گیتی است "سنا" گلشنی آراسته لیکن
    ما جز علف هرزه از این باغ نچیدیم

    در جلوه بود یار به هر سوی ولیکن
    ما جز علف هرزه از این باغ نچیدیم

    در جلوه بود یار به هر سوی پدیدار
    گر کور نبودیم چرا یار ندیدیم

    جلال الدین همایی (سنا)

    سلام.
    زمزمه های تنهایی با غزلی به روز شده و منتظر نظرات و انتقادات شماست.
    سلام
    مفهوم خوبی داشت
    اما فکر می کنم یه جورایی 2 بیتش وزنش رو باید بکشی
    ولب جالب بود
    ممنون
    لی لی
    سلام.من اونیم که تو همایش آدرس وبلاگ رو گرفت.09138052360
  • دشمن زیاری(آوای شاهپور - چنارشاهیجان)
  • سلام مش قاسم
    گل گفتید.
    خب پس منم مجبورم بگم:
    ما جمله خرانیم در این عرصه ی گیتی
    ما گوش فرانیم به هر شوته و شیتی
    چون بار خری دست قضا روی زمین است
    تا بار شود خوانده کنیم روضه و فیتی
    قربانت
    سلام من کمتر از اونم که بخواهم در مورد شعرای شما نظر بدم
    ولی عالی بود


    با یک کار جدید با نام "مشق عشق" منتظرم
    اما بازم زبونش قدیمییه
    خوب می بخشید

    در وبلاگ ما رونق اگر نیست صفا هست
    آن جا که صفا هست در آن نور خدا هست
    سلام دوست و همشهری عزیزم
    جالب بود و لذت بردم. در ضمن من نیز شما را لینک کردم. با مطلب روز جهانی خلیج فارس بروزم.
    پیروز باشید.
    سلام
    خرم خر قدیم !!!
    مگه نه
    خرای امروزه خیلی خرن
    ولی خر قدیمی چیز دیگه ایی بود
    ولی به نظر من قدر شناس اگزوز خر نباید باشیم
    روی هم رفته بد نبود
  • امید فرهادپور
  • سلام . " شرمم به دست کسی عصیان نمی شود" پلاک سوخته بروز شد . چشم به راه شمای عزیز می مانم . یا علی
  • مسافر شهر رویا
  • سلام قاسم جان خسته نباشی میدونی من حالم به هم میخوره از اینکه دیگران در مورد قدرت شعر و رده’ سنیه مخاطب شعر قضاوت کنن . ای کاش میشد به جای وبلاگ نویسی این حرفها رو تو جشن واره ها با صدای بلند گفت تا همه بدونن که خر با تواما خریتش همیشه یادش میمونه تو کدوم علفزار یونجه خورده و هر وقت از اونجا رد شد به احترام اون علفزار حد اقل یه نگاه به اونجا میندازه !!! باور نمیکنی؟؟ باور کن من خودم چند باری این صحنه رو با چشم دیدم و با قلبم احساسش کردم . آره آقای صرافان عزیز دلت رو سیاه نظرات داورانی که ناداوری ها رو به داوری میذارن نکن .
    من به روزم و منتظر نظرات اساتیدانه’ شما و سایر دوستان .
    سلام
    ممنون خبر دادید
    شغر زیبایی بود و لذت بردم
    حقیقت را با طنز ظریف و نکات دقیقی بیان کردید
    نقدی بر شعر مهرداد فرشته نژاد.
    لطفا بخوانید
  • اباصلت رضوانی
  • سلام بر شما
    شعر قشنگتون و خوندم و لذت بردم
    موفق باشید
  • رویا ابراهیمی
  • واقعا آفرین زنده باشی هنرمند وهمیشه با طنز گریه های مشترکمون رو بخندی یاحق
  • فرشته بحرانی
  • سلام.
    کار زیباتون را خوندم و لذت بردم. خودم تو این زمینه هیچ وقت کاری نکردم و فکر هم نمی کنم از عهده اش بر بیام. اما کار شما عالی بود. همیشه موفق باشید.
    یا علی...

    -راستی ممنون از نظراتتونف هیچ وقت از انتقاد های دیگران ناراحت نمی شم چون هیچ وقت از کسانی که همیشه با من موافق بودند چیزی یاد نگرفتم. پس همیشه منتظر نظرات سازنده شما هستم.-
    سلام خوشحالم که با وب شما آشنا شدم اگه وقت کردین حتما پیش من بیایین
    منتظرم
    آقا قاسم ...
    خیلی فاز دادی


    این قسمتش خیلی باحال بود :

    قیمت سوخت ثانیه‌ای نمی‌شد
    علف دیگه سهمیه‌ای نمی‌شد

    نمی‌دادیم پولای چند برابر
    برا حمایت از صنایع خر

    ××××

    خیلی قشنگ بود.
    حتما باید با صدای خودت بشنوم. هفته ی دیگه 5 شنبه بیا انجمن برامون بخون رفیق
    سلام دوست ارجمند

    با دلنوشته ( من یک معلم کودکان استثنائی هستم ) بروزم

    لطفا با حضور سبز خودتان در کلبه درویشی مجازی ما با نظر و

    ارشمندتان ما را یاری فرمائید
    سلام . سپاس فراوان دارم . شرمنده ام کردید و مشتاق به اینکه از این دست کارها بیشتر بنویسم . بهاری باشید . بدرود.
    سلام ؛

    ذهنت پرشعر و نفست معطر ؛ نکند "خریات" حـرّ تأثیر گذاشت ؟!!!!!!!

    قتل این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود
    ور نه هیچ از دل بی رحم تو تقصیر نـبـود


    اول یک خبر :
    " ستیغ سخن 3 " کنگره‌ی بزرگداشت استاد نصراله مردانی

    با محوریت " شعر کوثر" در کازرون برگزار می شود

    زمان پنجشنبه 26 / 2 / 87 ساعت 9 صبح

    دوم :
    با شرح و توضیح 2 غزل از "حافظ" به روزیم و منتظر حضور گرمتان

    مانا باشید و سرفراز
    تو از اردیبهشت شروع می شوی و من:
    سالهاست که مرده ام.....
    *
    *
    فقط به روزم!
    همین....
    من با افتخار شما رو لینک می کنم استاد
    دلمان خندید
    به به
    چه زیبا
    احسنت
    احسنت
    کیفور شدیم
    سلام

    خیلی قشنگ بود

    کلی خندیدم

    پیام بیت اخرم عالی بود

    منم به روزم ومنتظر نقد و نظر شما
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام زیبا بود.
    دستت درست.
  • دکترداودبیات
  • با سلام
    از محبت و لطف شما سپاسگزارم

    به روزم با شعری از خودم و مروری بر کتاب: از تلخ و شاد وطنم
    مزین که می فرمایین ؟
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
  • جمال اصفهانیان
  • سلام
    با شعری به مناسبت سالگرد وفات استاد حسین منزوی در خدمتم
    اگرچه بی کس و کاری تو را نشکست
    هجوم شاعرکان خراب درباری!
    سلام بر آقای صرافان عزیز

    با کارها ی شما آشنا هستم و ورود شما را به مقوله طنز تبریک می گویم .این شعر

    دارا ی نکات فلسفی عمیقی است که نیازمند شرحی جامع و حاشیه ای مفصل

    میباشد.

    با وبلاگی کشکول مانند در خدمت شما هستم و با ترجمه منظوم قصیده فرزدق در

    وصف حضرت سیدالساجدین علیه السلام به روزم.خوشحال می شوم که نقد شوم.

    به روز باشید و بهروز سر افراز باشید و پیروز.
  • سیدمحمدرضا هاشمی زاده
  • قاسم جونم خر اگی چه زیا ده
    به اسم ادم روونن.... تو جا ده
    این همه ادم که سواری دادن
    عصر خریتو که.... یاری دادن
    یادش به خیر زمون خرسواری
    چه بی خطر دوچرخه بود وگاری
    خربشینه..تا جای ما بگیره
    تا این زمین رنگ وفا بگیره......هاشمی زا ده
    خیلی از حضور و خوندن نظرتون خوشحال شدم . ممنون .
    طنازی کار هر کسی نیست . تبریک می گم
    یادش به خیر آن روزها که مغلم روزی به نام خود نداشت اما حیثیت و حرمت داشت و اینهمه مسکین و مفلوک نبود!
    دیرینه برای شما قصه ی گیسو می گوید.

    جلدی بیایین سر بزنید
    سلام و عرض احترام
    اولا از اظهار لطفتنون صمیمانه تشکر می کنم و بعد ...
    کار قشنگی بود منتها آدم با خوندن این جور کارها لبخند تلخی رو لبش می شینه که حکایت از دردهای دوا نشدنی جامعه داره
    امیدوارم همیشه سربلند و پیروز باشید
    سلام
    کار زیبایی بود. اتفاقا دیروز من و دوستام به مناسبت روز شیراز داشتیم عکس های شیراز دوره قاجاریه ر دید می زدم که به همین نتیجه رسیدیم.
    وااای‌ ! که رنگ سفیدش چه شیک بود--- فکر کنم ایراد وزنی داره
    نه چرخایی که عمرشون به باده--- استفده زیبایی از این مصرع شده
    و ...
    موفق تر باشین
    یا علی
  • عبدالحسین انصاری
  • سلام
    عجب طنز زیبایی
    فکر می کنم اگه یه دستی به سر وروش بکشی یه کار موندگار بشه
    مثلا این بیت با بقیه در یک سطح نبود:
    قیمت سوخت ثانیه‌ای نمی‌شد
    علف دیگه سهمیه‌ای نمی‌شد
    شاید مشکل از مصرع اول باشه که یه پرداخت اون اول جمله کم داره واین به سلامت زبان شعر لطمه زده
    ببخشید که مته به خشخاش می ذارم و لی حیفم اومد رو این کار قشنگ نظر ندم
    در پناه بارون
    با سلام
    خرنامه جالب انگیزناکی بود!!
    چه طنز غم انگیز قشنگی.
    اولین بار بود که اینجا می آمدم دلم گرفت هوای خر سواری .هوای تق وتوق چرخ گاری. دو سه بیت آخرش یک حال بسیار خوشی داشت
    من هم به دنبال خودم به روزم.
    بیدار باشی
    دیرینه شاعر می شود.

    جلدی تشریف بیاورید
  • لاله شجاعی پور
  • سلام مهربان .
    ممنون که خبرم کردید امدم و لذت بردم بایه کار خیلی متفاوت از قبل عالی بود .امیدوارم همیشه نویسا باشید
    سلام
    شعر جالبی بود
    ممنون که خبرم کردین
    موفق باشید
    سلام قاسم
    نه خسته.
    من خونه نبودم . مسافرت بودم وبا یه گزارشی هم در مورد کنگره ی دفاع مقدس ایلام به روز شدم .
    ای ولا ... جدا ً خیلی خوب بود. لیاقت جایزه رو داشتی .

    ای ولا.
    برنامه ی خاصی بود خبرم کن.
    سلام
    انبار شعر به زبان تصویر . . . . . . . . .
    دیرینه به دلت "چشم" می دوزد بیا

    بیا
    سلام
    وبلاگ شهریما منتظر نظراتتان هست
    از شنیدن نظراتتان خوشحال خواهم شد
    موفق باشید
  • رویا ابراهیمی
  • برای پست بعدی تصمیم دارم دوبیت از قشنگترین کارهای تمام دوستانم رو دریک پست جمع آوری کنم اگر موافقید به انتخاب خودتون دوبیت خصوصی کامنت کنید تا برای پست بعد انتخاب کنم
    ودیگه اینکه با انگ بدبینی به روزم
  • مسافر شهر رویا
  • چه قدر زود دیر میشود همیشه .... چه قدر زود باید بیدار شد و نفهمیدن را فهمید.. چه قدر زود باید نبودنت را زندگی کرد .. چه قدر زود ...
    من به روزم .. منتظرم بازم بیاین . راسیاتش یواش یواش دارم بد عادت میشم به محبت هاتون..!!
    سلام
    کار بسیار زیبایی بود
    برای مدتی لبخند رو بر لب ما نشاندی
    دست مریزاد
    به من هم سر بزن
    یا حق
    سلام.
    کار جالبیه ولی جسارتا بیت چهارم اشکال قافیه داره.
    موفق تر باشید.
    سلام .

    خر هم قدیمی شد

    از مد و مدل افتاد

    خر ها خر بودند و خر و خرتر شدند

    .............................

    ممنون جناب . عشقم کشید و به وبت اومدم حالش رو بردم

    از شعر لذت بردم و عشقم کشیده دوباره و سه باره بخوانمش و حال کنم



    خر بازار شد و خر تو خر شد

    خر ها خر بازی در آوردند

    قدر خر یت ندانستند

    خر از مد افتاد و از مدل افتاد و قدیمی شد

    و ابو قراضه و اتل

    خر مردم شد

    خر سواری از مد افتاد

    خر های آهنی باب شد
    نمیدانم چرا کامنت من به هم ریخت ؟

    دو جمله ی بعد نقطه چین ها و گل ها را آخر کامنت فرض کن

    سلام

    با غزلی دیگر از جنس آدینه به روزم
    و منتظر حضور شما
    موفق باشید
    درود ....


    پروین اعتصامی چنین می سراید :


    که من پروین فروغ شهر ایرانم ..

    پاینده باد ایران ....
  • آزاده بشارتی
  • واقعا شعر خوبی بود
    دست مریزاد...
    قاسم جان سلام
    شعر جالبی بود
    لذت بردم ( وجدانن )
    زنده باشی
    گرامی ممنون برای حضور گرمت . ببخش اگر دیر آمدم
    کار طنز در شعر همیشه مورد استقبال عموم واقع می شه . در این کار هم بسیار موفق بودید .
    همیشه سربلند و
    در پناه او
    سلام ؛

    دوش می آمد و رخساره برافروخته بود
    تا کجا باز دل غمزده‌ای سوخته بــــــود

    اول یک خبر :
    " ستیغ سخن 3 " کنگره‌ی بزرگداشت استاد نصراله مردانی
    با محوریت " شعر کوثر" در کازرون برگزار می شود « بدینوسیله ، از شما جهت شرکت در این مراسم دعوت به عنل می‌آید
    زمان : پنجشنبه 26 / 2 / 87 ساعت 9 صبح
    مکان : صبح ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
    شب ، بوستان مردانی ـ کنار آرامگاه نصراله مردانی

    دوم :
    با شرح و توضیح 2 غزل از "حافظ" به روزیم و منتظر حضور گرمتان

    مانا باشید و سرفراز
  • رضا طبیب زاده
  • سلام
    کار زیباتون رو خوندم و لذت بردم.
    خوشحال میشم که بنده هم سر بزنید و کارام رو نقد کنید.
    پیروز باشید.
  • حمید خصلتی. در کوچه های شعر
  • بیا صدای پای سوختن رو بشنو
    سلام
    ممنون از لطفتون.
    لینک شما هم اضافه شد.
    پیروز باشید.
  • پیمان سبزواری
  • نمی دونم باید این شعر را یک قالب شکنی جسورانه دونست یا فقط یک حس زودگذر پس بهتره صبرکردتاکارهای بعدی(هرچند که فکرمی کنم احتمال دومی بیشتره)ضمنا خیلی هم مطمئن نباشید که اگر خر بود یونجه را سهمیه بندی نمی کردند !
    سلام عزیز
    بعد از مدت ها
    سکسکه های یک مست با " پشه های گرفته ماهیچه " بروز شد:


    ....

    به خود هیچ می رسم از خود

    به خداوند اُمی از نیچه

    به خلا ء ، به سر و صدای سکوت

    پشه های گرفته ماهیچه

    ....





    هنوز منتظرم من هنوز منتظرم من

    نادعلی
  • سیدمحمدرضا هاشمی زاده
  • باسلام به گرانمایه دوستمجناب صرافان
    با چند کار تازه تازه منتظر عطر حضورتان هستم
    قدم وقلمت همیشه سبز
    سلام
    به روزم با
    شرایط مهارت ارتباط
    خیلی وقته نظر ندادیدا
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما دوستِ دوست داشتنی من
    شعر زیباتون رو خوندم طنز خیره کننده ای داشت
    منتظر خواندنی های بعدیت هستم
    شادزی
  • روزها و سوزها
  • سلام
    جناب استاد به روز هستم.
    سلام
    من کمتر از اونم که درباره ی شعرتون نظر بدم اما مثل دفعه ی قبل می گم
    عالی بود
    این حرفها را هم نزنین
    شما واسه من یک الگوی به تمام عیارین
    اگه شعرتون تو جشنواره انتخاب نمی شد ناداوری بود نه حالا
    که به عنوان شعر اول انتخاب شده


    من آپم با "موج عشق "

    منتظرم
    سلام سلام

    خوبی؟

    من از طریق کامنتای دوستان با وبت شما آشنا شدم

    قالب وبتون خیلی شکیله و با مطالبتون سنخیت داره یه جورایی

    شعرهاتون رو خوندم طبع شعر بدی ندارید


    و اما در مورد این شعری که نوشتید منظورتون چیه که (( به همه ی آقایان و آقازاده هایی که یادشان رفته چند وقت پیش کجا نشسته بودند:))؟


    خوشحال میشم بیای وب من

    آسمونی باشی

    آتنااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • جمال اصفهانیان
  • سلام
    علی مظاهر درگذشت روحش شاد
    سلام و درود

    محشر بود!

    یا حق
  • حسین حاجی هاشمی
  • سلام
    به روزم ومنتظر قدوم سبزتون
    سلام عزیز

    استخاره میکردم که در جمع شاعران درآیم یا نه! درآمدم آخر! و به دنبال همدلان میگردم. قدم رنجه کنید هر چند متاعم ناچیز است.

    حسین.
  • محمد رضا احمدی فر
  • همشهری ندیده سلام

    شعر طنزتان بسیار زیبا بود .

    بدرود
    سلام ؛

    با شرح و توضیح غزلـهای 213 و 214 از خواجه شیراز به روزیم

    و منتظر حضور سبزتان

    مانا باشید و سرفراز
    سلام

    با یک غزل به روزم
    و منتظر حضور شما

    موفق باشید
  • رضا بردستانی
  • سلام
    غزل گونه ای ناتمامم
    دلم را به هوش زمین سپرده ام و چشمم به راهی که تو می آیی
    تو را من چشم در راهم
    سلام
    همیشه ها به روز شد
  • رضا بردستانی
  • سلام
    غزل گونه ای ناتمامم
    دلم را به هوش زمین سپرده ام و چشمم به راهی که تو می آیی
    تو را من چشم در راهم
  • محمد قره باغی
  • با این ره و این قدم نخواهیم رسید
    تا قله صبحدم نخواهیم رسید
    من هر چه که فکرمی کنم می بینم
    هرگز من و تو به هم نخواهم رسید

    با سلام.زمزمه های تنهایی با دوغزل و دو رباعی به روز شد.منتظر حضور شما هستم
    سلام
    عمر ما که به اون وقت قد نمی ده.اما خوشا به سعادتتون که بی بهره نموندید.
    با شعری جدید با مطلع :
    "راستی از چه سبب شد که چنین وا دادیم "
    به روزم . منتظر حضور و نظرتون هستم.
    سلامت و مفق باشید.
    سلام خدمت استاد محترم جناب آقای صرافان
    از بچه ها شنیده بودم که یه شعر زیبای طنز جلسه پایان ماه خوندین
    وامروز هم خوندمش .
    عالی بود بی علت اول نشده
    موفق باشین
  • زینب چوقادی
  • سلام. اشعار زیبایتان را خواندم. "به نظر می رسد در بازیچه ی کودکان کوی بودن موفقید"
    استاد سلام...
    شعرتون خیلی خیلی که نه اما جالب بود!...
    این اولین باره که میام توی وبتون...
    از این به بعد ایشاللا بیشتر میام...
    در ضمن خوب بود فقط به نکات مثبتش اشاره نمیشد!...
    خر اگه بود تپه و پشگلم بود!...
    شاد باشید...
    ...؟
  • یاسمن بهار
  • سلام
    کاش از این مطلب هم استفاده کرده بودین که درروزگار استفاده از خر,مردم خردمندتر از امروزیها بودن.بهرحال طنز قابل توجهی بود
    پیروز باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">