قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

شب چراغ

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۱۱:۲۲ ب.ظ
دو رباعی تقدیم به حضرت زهرا (س) :

دیوانه‌ی عطر یاس خوشبوی توام
در حاشیه‌ی مدینه آهوی توام
کشتی شکسته‌ای که پهلو زده در
اندوه کناره‌های پهلوی توام

 

بانوی ترانه‌های بارانی من
آرامش لحظه‌های طوفانی من
در کوچه نشسته‌ام که دستی بکشی
روی سر کودک خیابانی من


و یک غزل تقدیم به همه خانمهای باوقار:


مثل شب‌‌ ـ برکــــه‌‌های مهتابی
با ستاره ستاره مرغابی

که شنا می‌کنند در چشمت
روی آن سطح روشن آبی

در شبستانِ چادرت انگار
طرحی از انحنای محرابی

می‌زنی پا به پای کاشی‌ها
چرخ در کوچه‌های بی‌تابی

دیده‌ام در حریم چشمانت
گوهر شب چراغ نایابی

نه از آن شیشه‌های رنگارنگ
روی این دکه‌های قلابی

که به گِردش همیشه می‌چرخند
صورتک‌های مانده در خوابی

با دو تا چشم گود افتاده
در ته گونه‌های سرخابی

از سرابی، برهنه می‌نوشند
سال‌ها کوزه کوزه بی آبی

دسته گل‌های زرد و تاریکند
مثل نیلوفران مردابی

سهمشان از بهار، همسفریست
با کفی در مسیر سیلابی

دست در دست موج می‌چرخند
دور خود در گلوی گردابی

آه، اما تو ساده و آرام
می‌روی نرم و بی‌صدا تا،  بی -

خود نمایی، خودِ خودت باشی
یک شبِ ژرف و پاک و مهتابی


 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۶۰)

  • ماه شب های تاریک من
  • °°°°°°°°°°°°|/
    °°°°°°°°°°°°|_/
    °°°°°°°°°°°°|__/
    °°°°°°°°°°°°|___/
    °°°°°°°°°°°°|____/°
    °°°°°°°°°°°°|_____/°
    °°°°°°°°°°°°|______/°
    °°°°°°______|_________________
    ~~~~/__ بیا اینم وسیله حالا دیگه_\~~~ ~~~~
    ~~~~~/ _میتونی بهم سر بزنی _\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....آپم آپم آپم
    *•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-
    .¸.....................
    خداوند تمامیت شرافت، مظلومیت، عفت، صلابت و ... بسیار خسنات دیگر را که انسان و مَلَک در حسرت آنند در وجود فاطمه مجسم ساخت و عینیت بخشید.
    استفاده بردیم بسی.
  • علی ثابت قدم
  • سلام عزیز. به روزم و منتظر. سری بزن!
    حر فهایی بود که باید می نوشتم اش ...
    سلام ؛

    شهادت زهرای مرضیه (س) را به شما تسلیت می‌گوییم .

    با شرح دوغزل از حافظ به روزیم و منتظر حضورتان



    مانا باشید و سرفـراز
    باسلام
    زیبا بود و شنیدنی
    سلام ؛

    شهادت بانوی بزرگوار " فاطمه زهرا" (س) را تسلیت می‌گویم

    با چند بیتی نـــذر "بی‌بی" به روزم ، التماس دعــا


    مانا باشید و سرفراز
  • سمیه مردانی
  • ***********گزارش*********

    **********عکس*********

    **********حاشیه**********

    **********ستیغ سخن 3**********

    و
    یک پیشنهاد ...
  • رضا طبیب زاده
  • ۳
    /
    ۳
    /
    ۱
    ۳
    ۶
    ۹
    هجده سال تمام است از این ارقام می چکم. هجده قطره ی کامل...
    پنجشنبه بود...
    ساعت: شش و سی دقیقه ی بامداد، اینجا شیراز است...
    و من
    اتفاق افتادم...

    سلام
    به روزم و منتظر...
    پیروز باشید.
  • رضا طبیب زاده
  • سلام
    خوندم.
    هر سه کار زیبای زیبا بود.
    پیروز باشید.
    سلام

    سلام

    سلام

    3 لام و دیگر هیچ

    لیاقت/ لبانت / لسانت

    شیفته ام کرد

    دل...تادل
  • روزها و سوزها
  • سلام
    شعر خیلی زیبایی بود .
    من هم به روزم.
  • اسماعیل قنواتی
  • درود به شما دوست خوبم
    کاراتون رو خوندم زیبا بود
    بروز هستم و منتظر شما
    شاد باشید و پیروز
  • سیدمحمدرضا هاشمی زاده
  • با شعر های تازه که...... حالا نگاشتم
    در قلب خویش هدیه...... برایت گذاشتم
    غیر از دلی شکسته که لبریز عشق توست
    چیزی برسم هدیه...... برایت نداشتم
    با چند شعر تازه تازه منتظر عطر خوش حضورت هستم
    اجابت کن سرود شعر های داغ و دردم را
    پناهی مرغک بی اشیان کوچه گردم را
    سلام
    -
    -
    شعر خرتونو قبلا خونده بودم
    وقتی تو لابی هتل پردیس خوندینش شناختمتون
    به دوستامم گفتم برین وبلاگ این آقا رو ببینین
    اما هرچی فکر کردم اسمتون یادم نیومد

    اینم از محدودیت های شاعراس دیگه !
    -
    -
    دو رباعی که تقدیم حضرت زهرا کردین خیلی زیبا بود
    لذت بردم
    -
    -
    بروز شدین خبرم کنین
    -
    مرسی .
  • دشمن زیاری(شراره های آفتاب)
  • سلام بر قاسم خان گل
    بسیار زیبا و پر معنا بود.
    اما بر این یکی خیلی تامل کردم:
    در کوچه نشسته‌ام که دستی بکشی
    روی سر کودک خیابانی من
    قربانت زیبا سرا
    سلام
    شعراتون عالی بود
    کم لطفی می کنید
    پیش من نمی آید


    با پست جدید با نام "عشق ازلی" در خدمتم
    تشریف فرمایی کنید
    درود ! چشم سعی می کنم ببینم چه طور می شود آپلودش کرد سخته بیشتر ار یک ساعته و حجمش زیاده شاید قسمت هاییش رو گذاشتم جایی و لینکش کردم .
    دو تا رباعیت رو خوندم . رباعی اول /:این بیت عالی بود :در حاشیه‌ی مدینه آهوی توام
    ای کاش با همین فضا ادامه می یافت . رباعی دوم هم خوب و یکدست بود . یک پیام هم خصوصی برایت می گذارم .
    سلام
    -
    -
    خدا بهم رحم کرد که منو نشناختین
    -
    -
    ترجیح میدم همین طوبای تنها باشه
    -
    -اخه اونوقت یا باید به دوست و آشنا و فامیل توضیح بدم که رضا و مرتضی کی ان
    یا هی به دوستان بگم
    آقا گل نذار تو کامنتت
    آقا نگو عزیزم
    آقا اینجور ...
    آقا اونجور ...
    -
    -
    خوب چه میشه کرد
    شاید اسم مستعار واسه همین وقتاس
  • عبدالحسین انصاری
  • سلام به آستان دوست
    همه ی کاراتون زیبا بودن
    شاید زیباتر از شعرا دغدغه ی زیباتونه دغدغه ای ساده و بی آلایش
    در پناه بارون
    سلام
    کار خوبی بود اما غزل یه جاهایی با قافیه تموم نمی شد بیت بعد هم تکمیلش نمیکرد
    البته درسته که یه جاهایی سپید خوانب داشت اما سپید خوانی روش داره
    ممنون از خبرت
    لی لی
  • هادی صداقت
  • سلام
    .
    .
    .
    .
    دومین جشنواره شعر منطقه ای غرب کشور در مرحله دریافت آثار است
    برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال اثر برای حضور یافتن در این رویداد فرهنگی به وبلاگ بنده مراجعه بفرمائید
    .
    .
    .
    .
    .
    .
  • فرشته بحرانی
  • سلام بر شما و ممنون از دعوتتون.
    اشعار زیباتون را خوندم و علاوه بر لذت بردن کمی هم غبطه خوردم!
    شعر گفتن در مدح اهل بیت اصلا کار آسونی نیست!
    همیشه شاد باشید و در پناه خدای مهربان.
    یا علی...
  • سیدمحمدرضا هاشمی ز اده
  • سلام عزیز گرانمایه دوست اندیشمندم جناب صرافان
    هم دوربا عی دلنشین عرفانی اخلاقیتان که طرا وتی الهی داشت وهم غرلتان که
    دایره المعارف زیبایی ونعابیر بکر وتازه بود لذت بردم وهنر به تصویر کشیددن روان واژه ها سر شار شدم واین زبا ن صمیمیتان
    ..............................
    تو امدی وقرار را اوردی
    پایان شب انتظار را اوردی
    در کلبه ی تنهایی من با قدمت
    سر سبز ترین بهار را اوردی
    حضور معطر ودلنشینت بهار عشق ومحبت وصمیمیت را برایم
    به ارمغان اورد..با تکیه به راهکار های اندیشمندانه شما انشالله
    تو فیقات بیشتری نصیب خواهد شد
    سلام دکتر دنیا بر وفق مرادتون هست؟
    رباعی اول عالمی داره
    در ساحل این دنیا همه
    خاک‌بازی می‌کنیم
    اما هیچ‌کدام دل را
    به دریا نمی‌زنیم
    قایقی نمی‌سازیم
    و نمی‌اندازیم به آب
    دور نمی‌شویم
    از این خاک غریب
    و باورمان نیست
    که پشت دریا شهری‌ست
    با سلام
    هر 15 روز با 5 عکس شاعرانه در خدمتم
    منتظرم
    سلام بردوست
    هرسه کارتان بسیارزیبابودمخصوصاازغزلتان لذت فراوان بردم.البته برایم خوانده بودی وتکرارش قندمکرر بود...
    دلتنگ دیدارتان
    سلام دوست بسیارعزیزم
    بایک غزل به روزم ومنتظرحضورسرشارتان
    یاحق
  • محمد حسین صفاریان
  • سلام سی پل ویخچال به روز شدند
  • مرتضی پارسا
  • سلام قاسم

    پارادوکس نوشیدن کوزه های بی آبی خیلی جالب بود.
    غزلت ابیات خیلی خوبی داشت.

    دوتا رباعی رو خوندم . اولی خوب بود ... دومی خوبتر . ضربه داشت.
    ای ولا بابا .
    وقتی این شعر ها به این زیبایی رو می خوانم احساس خیلی خوبی بهم دست می ده

    تبریک می گم
  • مسافر شهر رویا
  • سلام خوبید آقای صرافان؟ راسایتش دلم خیلی براتون تنگ شده بود . چون تو انجمن هم ندیدمتون . غزلی که مربوط به خانمهای باوقار کردین خیلی قشنگ بود . بخصوص تصویر زیبای دیده ام در حریم چشمانت گوهر شب چراغ نایابی . این تصویر رو خیلی دوست دارم . من هم به روزم خوشحال میشم نظرات استادانتون رو بشنوم در موردش بابت کمکی که بهم کردین در مورد استاد شماعی زاده هم بی نهایت ممنونم .
  • مهدی تقی نژاد
  • زیبا بودند. دستت درست.
  • مسعود عطائی
  • سلام جناب صرافان
    قبول باشه..خیلی به دل نشین و تاثیر گذار بود..
    آقا این ایام التماس دعا داریم..
    ممنون گرامی برای حضور گرمت
    رباعیها لطیف و گیرا و مضمون آن که نادرترین......
    و غزلت که زیباتر . اما چرا شب ؟ چرا بانوان همیشه به رنگ شب هستند ؟
    با معنای شعر کمی درگیرم ، ولی با زیبایی آن آشتی می کنم

    همیشه سربلند و
    در پناه او
    سلام ؛

    در ازل هر کو به فیض دولت ارزانی بُـوَد

    تا ابـد جـام مـرادش هـمدم جانی بُـــوَد

    سلام با شرح غزل 217 و 218 از حافظ شیرازی پذیرای حضور سبزتان هستیم

    مانا باشید و سرفراز
    روح مدینه سر به بیابان نهاده است

    انگار می برند نگار مدینه را

    امشب بگو به ماه نتابد که آفتاب

    سیراب می کند شب تار مدینه را

    ایام سوگواری بانوی آبها ام ابیها حضرت فاطمه زهرا بر دلسوختگان حضرتش تسلیت و تعزیت باد
    با سوگ سروده ای مقدمتان را در محفل بی ریای فاطمی گرامی می داریم درصورت تمایل به لینک متقابل خبرم دهید
    سلام

    کارای قشنگتونو خوندم

    و استفاده کردم

    شهادت حضرت زهرا رو به شما تسلیت میگم

    از کار اخرتونم لذت بردم
  • دکترداودبیات
  • با سلام و عرض ارادت فراوان
    خیلی از شعر زیبا و صمیمی شما لذت بردم موفق باشین و همیشه شاعر
    با یه شعر از خودم و
    معرفی صورت پیوند جهان
    به روزم و منتظر تا مزین بفرمایین
    و منتظر تا به روز شدین مطلعم بفرمایین با تشکر و سپاس از محبت های شما
    سلام دوست عزیزشاعرم
    منتظرغزل انتظارتان هستم
    یاحق
  • سیدمحمدرضا هاشمی زا ده
  • اندر حکایت دیارما...جنوبی ها ...
    ............................................
    گر خدا ما را زخوبی افرید
    سخت جانیم وجنوبی افرید
    قسمت ما شر جی وگرمای سخت
    اوج کم ابی و فصلی بی در خت
    برق هم می اید اما.... دیر دیر
    زندگی یعنی بمان اما بمیر
    می رود یا زود زوز این اب هم
    می پرد از کله ی ما خواب هم
    در حقیقت در جهنم زنده ایم
    با چنین وضعی در عالم زنده ایم
    با هزاران چا ههای نفت وگاز
    مردمی محروم با صد سوز وساز
    اینهمه بیکار روی دستمان
    نیستی گل کرده اندر هستمان
    تا به پنجه گاه گرما میرود
    ظهر ها جان از تن ما میرود
    کاش می امد دراین گرما کسی
    تا ببیند اوج درد بی کسی
    خوش به حال مردم بالا نشین
    فا رغند از این هوای اتشین
    لا اقل گربقشان هم میرود
    ابشان شیرین وهم کم می رود
    داغ گرما داغ اینسان زیستن
    قسمت ما شد پریشان زیستن.........سید محمدرضا هاشمی زا ده
    احساس می‌کنم که جهان از زمان تهی است

    وقتی که دستـهای شـما همچنان تهی است



    قـلبش هنـوز می‌زنـد – فـرعـون سـالــــــهـا –

    نـبـض غریب دشت ولی از شـبـان تهی است

    سلام ؛

    "آستانه" با معرفی سرکار خانم " فرحناز حمزه ای" و 4 شعر از ایشان به روز است .

    نطر و پیشنهاد را فراموش نکنید !


    مانا باشید و سر فراز
  • حمید خصلتی. در کوچه های شعر
  • خدایا..

    خدای مهربان من:ترا به نور هایی که میدانی ومانمی دانیم،ترا به نور هایی که می شناسی و ما نمی شناسیم

    ترابه همه ی آنان که در درگاه رفیعت ارج ومنزلتی دارند. ترا به قلم وقران قسم، ترا به انسان، ترا به مریم عذرا،ترا به انسیه حورا

    ترا به فاطمه، ترابه کوثر،ترا به محمد،وترا به شاهدان شهید:خداوندگارا چشم های منتظر به درگاه بلندت را نا امید بر مگردان

    خدایادعای این دوستان دور ازهم را به مرحمتت به اجابت برسان.خدایا مریضی عزیزی کهمنظور نظر ماست را شفای عاجل عنایت کن

    وبلاگ گروهی جهت استدعای از دوستان :به آدرس روبرو www.naameh.blogfa.com
    وبا پسوردseda
    شما را به همکاری دعوت میکند منتظر نفس های گرمتان هستیم. تنهامان نمی گذارید بی شک این کامنت را برای دوست های صمیمی تان بفرستید
  • پرویز بیگی
  • سلام . متشکرم . بهره بردم . بدرود.
    سلام
    رباعی اولی خیلی قشنگ بود ...

    ولی غزل منو یاد مرحوم مغفور ده نمکی می اندازه ...

    شما شلمچه ای ها نمی خواین دست بردارین ؟؟ بابا قرن 21 ام
  • سید محمدرضاهاشمی زا ده
  • گرانمایه دوست صمیمی جناب صرافان
    ........................
    می خوانمت به تازه ترین شعر های خویش
    می بویمت چو عطر گلی در هوای خویش
    ............
    با چند شعر تازه منتظر قدم سبز وعطر خوش حضورتان هستم...در انتظار تو هستم عزیز صاحبدل
    آتش گرفت هر که به آغوش غم فتاد
    گیرم ز هر کران شعله بگیری غمت مباد


    این دل غزلی ساخته از عشق
    ای خوب بیا در آن نظر کن

    در پناه او
    سلام ، سروده های زیباییست .موفق تر باشید انشالله ...
    سلام.
    نشستن و شکستن و در خود فرورفتن و زیر پای دیگران لگدکوب شدن مرام بابونه نیست.... پس گفتم: «خدا...» و برخاستم تا بمانم.... و این است قدرت خدا
    سلام
    عزیزم
    من با "محتاج باران " آپم
    منتظر قدوم سبزت هستم
    سلام
    عزیزم
    من با "محتاج باران " آپم
    منتظر قدوم سبزت هستم
    سلام
    همیشه ها به روز شد
    آخ نگو خانم های باوقار و چادری!!
    من می گویم چادر تخیل آویخته را فرهیخته می کند- نمی کند؟

    به خصوص اون لولوچی ها که پشت و رو ندارن! خوراک منند!! کلی حال و خندان کردیم!
  • سجاد ناصری
  • سلام
    تا شور و حالی عاشقانه پا بگیرد
    غزلگاه به روز است
  • سایت فروشگاه اینترنتی
  • سلام. سایت خیلی خوب و جالبی دارید. من سایت فروشگاهی دارم . آیا میتونم از مطالب شما توی سایتم استفاده کنم ؟ البته لینک و کپی رایت را رعایت می کنم. لطفا همینجا توی کامنت ها پاسخ بفرمایید. ممنون
  • حسین شاه محمدی
  • سلام
    به روزم ومشتاق شنیدن آهنگ دلنشین قدمهات.
    مانا باشید
    سلام به خاطر غیبت طولانی مدتم عذر می خوام

    برگشتم بیا
    سلام
    بابا خخخخخخخخخخخخخیییییییییییییییییییییییییلللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییی
    باحال بود
    همینا می تونم بگم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">