قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

راز سیب

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰۷:۴۱ ب.ظ

باز دارد فرشته می‌بارد روی گلهای چادرت نم نم
بر دلت وحی می‌شود بانو! سوره‌ی باغ و آیه‌ی شبنم

سیب تا هر دو نیمه‌اش را دید، دختری در میان شب خندید
چشمکی زد به حیرت حوا، بوسه‌ای زد به گونه‌ی آدم

تا «صفا»ی قنوت تو هاجر، می‌برد دامن دعایش را
دور سجاده‌ی تو می‌چرخند، این طرف ساره، آن طرف مریم

عاشق عطر دامنت مکه، کوچه‌های مدینه مدیونت
و هنوز از زلالیت انگار قصه می‌جوشد از دل زمزم

شانه‌هایت چه خسته و معصوم، زیر باران اشک می‌لرزند
با تو می‌گرید ابر و می‌لرزد شانه‌ی کوه و قلب دریا هم

بی‌نشانی؛ اشاره‌ای هستی به فراسوی بی نشانی‌ها
شب قدری، شبیه یک رازی؛ کهکشانی، قشنگی و مبهم

من که از درک نیمه‌شب‌هایت، بی‌ستاره به خانه برگشتم
پس کجای مدینه بنشینم؟ در چه صحنی کبوترت باشم؟

از دل بی‌پناهیِ اشکم، می‌رسی با بهاری از لبخند
بر سرم دست می‌کشی آرام، ... کودکی خواب می‌رود کم کم

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۱۰۵)

میگفتن اول شدن لذت داره ها اما باور نمی کردم !!!گفتم جا بگیرم تا بعد...
ممنون برای حضور بهاری و نقد سبزت
سعی می کنم اصلاح کنم .....
خودم هم آن بیت را بیشتر دوست داشتم خیلی روان به ذهنم آمد
می دانم ردیف قدیمی ست . در کوچه های شعر پرسه می زنیم تاکدام کوچه .....

در مورد شعر زیبایت .... شاید روزی مثل شما شعر بگویم یعنی امیدوارم .

همیشه سربلند و
در پناه او
ای سلامم ای سرودم ....ای نگهبان وجودم ... ای غمم تو شادیم تو ....
مایه ی آزادیم تو .... ای وطن


روحش شاد .
  • یوسف رحیمی
  • سلام
    آقای صرافان عزیز چند روزی بود که شعر به این زیبایی نخونده بودم
    خیلی عالی بود لطیف و احساسی ، پر معنی و عمیق
    به ما هم سر بزن خوشحال می شیم
    التماس دعا
    سلام
    میدونی که توی غزل حرفی برای گفتن ندارم ...
    ولی از لحاظ شاعرانگی لطیف بود.
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام قاسم جان
    شعر زیبایی بود. ان شاالله که مورد پذیرش بانو دو عالم هم قرار می گیرد.
  • زهرا رفیعی
  • سلام

    بعد از اینهمه امتحان هنوز مانده

    حالا که آتش در سرم می سوزد انگار

    به روزم با یک پست پر شعر

    ازاینکه مرا می خوانید متشکرم
  • سید محمدرضاهاشمی زا ده
  • یک دسته گل هدیه به شما...زهر خرمنی خوشه ای
    ...................
    هر چیز شکست از بها می افتد
    از چشم غریب واشنا می افتد
    الا دل خسته ای که چون میشکند
    مقبول حریم کبریا می افتد....................از کتاب سوز وساز
    .........................................
    چون شاخه ثمر گرفت خم می گردد
    از سر کشی در خت کم می گردد
    درس ادب از شاخ در ختان اموز
    دانا به تواضعش علم می گردد.......از کتاب در نگه..(.زمزمه های تنهایی)
    .....................................
    چون نور شوی چومهر وماهت دارند
    در قافله ها چراغ راهت.... دارند
    همراه سحر همیشه چون شبنم باش
    تا صبح بروی گل نگاهت دارند..............از سوز وساز
    ..........................................
    وقتی که جهان زعشق واحساس افتاد
    گلبرگ گلی زشاخه ی یاس افتاد
    شد بال صعود جمله ی عالمیان
    ان دست که از پیکر عباس افتاد.....اثر جدید در حال چاپ
    .............................................اشعار هاشمی زا ده
  • دشمن زیاری(مقالات تخصصی)
  • سلام
    بسیار عالی. خیلی زیبا، با ریتم و پر محتواست. دستتون درست.
    با خود شیفتگی بروزم
    حق نگهدار
    سلام
    زندگی همین است! لحضه ای و شاید کمتر از آن.
    و خوشا به حال آنان که همین لحظه را یک جرقه اند.
    پیر بیشی!
    درود ! این کار خیلی برایم لذت بخش بود . روان و استوار . زنده باشی قاسم جان!
    سلام
    عالی سروده ایی
    پیشاپیش تولد حضرت فاطمه را به شما تبریک عرض میکنم
    من که از درک نیمه شبهایت بی ستاره به خانه برگشتم
    به نظر من بهتر میتوانستی ؟! نظر خودت چیه؟
    کوچولو یت را ببوس
    مثل همیشه به شما افتخار میکنم
    سلام...
    شمعی برافروخته‌ام که زیر چتر یاران هیچ باد و باران و طوفانی یارای خاموش کردنش را ندارد.
    ... و من مرگ هیچ عزیزی را باور ندارم.
    سلام بردوست
    بدوت تعارف خیلی زیباست باعاطفه ای نیرومندواندیشه ای قوی وزبانی صمیمی
    به نظرمن ازبهترین کارهای شماست.لذت بردم
    سلام عزیزگرامی
    بادوغزل منتظرحضورسرشارتان هستم
    بدرود
  • عبدالحسین انصاری
  • تو بزرگی بزرگ یعنی تو آنقدرها که ماه می داند
    از ضریح طلایی خورشید دست خالی چگونه برگردم
    بـیـا و زنـده کن آیـیـن دیـن زردشـتـی
    کنون که لاله بر افـروخت آتش نـمـرود

    سلام مهربان ؛

    با شرح غزلهای شماره (219) و (220) پذیرای حضور گرمـتان هستیم .


    مانا باشید و شـادکام
  • فاطمه دریایی
  • سلام
    خسته نباشید
    وبلاگ بسیار زیبایی دارید
    شعر خیلی زیبایی بود
    پایدار بمانید
    یا علی
  • احسان خلیلی
  • با سلام و احترام هر چه تمام تر.
    با خوانشی بر شعر باران سپید از احسان مهدیان به روز کردم
    و انتظار همچنان نظاره گر چشمهایم است. . . .
    سلام

    دلم برات تنگ شده

    زیبا بود زیبا
    فقط می تونم همینو بگم
    لذت بردم
    یه جورایی مسحورش شدم

    موفق باشید
    به امید دیدار دوباره

    دل...تادل
  • دکترداودبیات
  • با سلام
    و تسلیت در گذشت این هنر مند بزرگ

    از اینکه به فکر عزیزان در گذشته هم هستین
    سپاسگزارم و براتون آرزوی توفیق و سر بلندی دارم
    شعر زیباتونو خوندم و لذت بردم استعارات و تلمیح های خوب و زیبایی به کاربردین انشاالله مه مهر تایید حضرت زهرا (س) رو هم داشته باشه
    همیشه شاعر باشین و سر بلند
  • حسین خرسند
  • سلام
    جالب و زیبا بود.
    پیروز باشید.
  • جمال اژدری کازرونی
  • بر سرم دست میکشی انگار / کودکی خواب میرود کم کم .بی شک هنوز الهه معصومیت به خانه دل تو راحتتر سرک میکشد برای مهربانترین زن عالم سخت است فرازی داشته باشی اما تو میتوانی و خواهی توانست.عزت مستدام
    عاشق عطر دامنت مکه، کوچه‌های مدینه مدیونت
    و اینکه خوب آمدی ای نگار سرمست
    دارم کم کم تحریک می شم بیام تو جرگتون
  • مسافر شهر رویا
  • سلام به روزم با روزی دیگر از دلتنگی های به تصویر کشیده ام در ترانه ای دیگر از ترانه های به تعبیر کشیده ام !!! واسه شنیدن نظرت در مورد ترانه ام بیتابی میکنم ...
    شعر عالی منتشر
    باز دارد فرشته می‌بارد روی گلهای چادرت نم نم
    سلام رفیق
    ایت مصرع چه دلنشین بود
  • اباصلت رضوانی
  • سلام بر شما
    باور بفرمایید خوندن غزل زیبایت مسحورم کرد بیتعارف بهتون تبریک می گویم
    موفق باشید
  • مسعود عطائی
  • سلام جناب صرافان
    خبر تاسف برانگیزی بود..
    غزلتان هم مثل همیشه زیبا و قابل زمزمه..

    در پناه دوست..
    سلام عزیز
    باز هم خواندم و خواندم و خواندم و هنوز در من عطش خواندن این شعر بود
    در مورد راهنماییت متشکر اما چه کنم که بی ذوقی من دست و پایم را بسته و گر نه من هم میشدم قاسم صرافان
    یا علی
  • دشمن زیاری
  • سلام عزیز
  • مولاتی رقیه
  • با سلام...واقعا دست مریزاد ای شاعر علوی...
    علی مددی
  • یوسف رحیمی

  • تقدیم به
  • زهره حق شناس
  • سلام
    غزل زیبایی بود
    با غزلی در وصف بانو به روزم
    موفق باشید
    سلام
    ممنون از نظرتئن
    زیبا و روان بود. لطیف و روان. روان
    موفق تر باشید یا علی
    ( گوشه چشمی به زبان نو هم داشته باشید)
  • سینا حشمدار
  • تمام آنچه که باید گفته می شد
    را
    گریه کردم...
    به روزم
    .
    به
    مهدی موسوی عزیز
  • بابک فرشته حکمت
  • سلام جناب صرافان
    من هم از دست دادن این هنر مند بزرگ را تسلیت می گویم
    ممنونم که به وبلاگ من سر زدید
    باز هم منتظرم...
  • بهارو شاهین(بهار)
  • از دل بی‌پناهیِ اشکم، می‌رسی با بهاری از لبخند
    بر سرم دست می‌کشی آرام، ... کودکی خواب می‌رود کم کم
    سلام.
    شعر زیبایی بود...
    از آشناییتون خوشحالم.



  • دکترداودبیات
  • با سلام و عرض ارادت
    با شعری از خودم
    و معرفی مجموعه حرفاتو باور می کنم
    به روزم
    در صورت به روز شدن مطلع بفرمایین
    با تشکر
    چو دست بر سر زلفش زنم به تاب رود
    ور آشتی طلبم با سر عتاب رود

    سلام ؛

    "ستیغ سخن" با شرح غزل (221) از حافظ و بحثی پیرامون " ریشه های عشق در

    عرفان اسلامی" از دکتر مجتبی کرباسی به روز است .

    منتظر حضور سبزتان

    مانا باشید و شادکام
  • نظارتی(مسیح)
  • با سلام
    به روزم
    و منتظر نقدهای خوب شما
  • دوست جیگری دانشگاه( علی)
  • خوب بود
    منم شاعرم ولی شعر نمی گم......
    سلام
    کار نسبتا خوبی بود
    بر می گردم
  • سجاد ناصری
  • شعرتونم خوب بود ممنون
  • سجاد ناصری
  • سلام
    شرمنده ی شرمنده ی شرمنده ی شرمنده
    حسام که بیگناه اصلان خودش یه روز بیشتر نیومد
    ما هم قرار بود یه روز اختصاص بدیم به شاعرای اصفهان که برناممون به هم خورد
    اصلا نفهمیدیم چی شد
    بزرگترین دلیلشم وجود چند آدم بی سواد و بی هنر و اسکل در اداره ارشاده
    البت ریز کارمندا شون خوبن
    امان از رییسو مسوول مالی....
  • رویا ابراهیمی
  • سلام شعر آیینی زیباتون رو خوندم دست مریزاد خسته نباشید
    مامانی ترین روز تقویم مبارک.
    سلام
    روز زن و روز مادر مبارک
    سلام
    خوشحالم که انجمن مجازی ایران ... دوستان و هنرمندان خوبی رو به من معرفی می کنه
    با متن و البته چهار پاره ای از مدت ها پیش به روز هستم !
    خوشحال می شم اگر از وبلاگ من سر بزنی و نظرت رو بدی
    منتظر نظر و البته نقد ارزشمندت هستم
    ...
    با احترام لینک می شوید
    شما هم من رو لینک کن لطفا
    به امید خدا
  • انجمن مجازی ایران.نقد شعر معاصر
  • با سلام . لینک شما جبران شد.ورود شما را به جمع اعضای انجمن خوشآمد می گوییم .امیدواریم با حضور پی گیر خود موجب اعتلای بیشتر فرهنگ نقد و نهایتا حرکت رو به جلوی ادبیات گردید. یادآوری می کنیم که :
    نقد و نظر ها تنها با نام و نام خانوادگی مطرح خواهند شد؛بنابراین از شرکت دادن نظرات با نام وبلاگ یا نام مستعار معذوریم .
    دقت کنید که پیغام خود را با گزینه ی خصوصی نفرستید!
    خواهشمندیم که برای هر شعر مطلبی جداگانه بنویسید .
    هر دو هفته یک شاعر مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار می گیرد .
    بعد ازعضویت به علت محدودیت وقت پیام رسانی انجام نمی گیرد . حضور اعضا در غالب جلسات مایه ی تعامل بیشتر فرهنگی شاعران معاصر خوهد شد.
    همه ی ما بارها در انجمن های مختلف شرکت کرده ایم و می دانیم که هیچ کس منتظر دعوت نیست .هر که به انجمنی دلبستگی داشته باشد خودش طبق قرار معین به آن جا می رود .این جا را هم از این امر مستثنا ندانید .بنابراین از اعضای محترم خواهشمندیم با توجه به برگزاری منظم انجمن ، بدون نیاز به خبر رسانی در جلسات شرکت فرمایند و دوستان دیگر را هم با این انجمن آشنا کنند.
  • پیمان سبزواری
  • شعر کم نقصی بود ولی اگر دوست داشته باشید توی انجمن جای حرف زدن داره
    موفق باشید .
  • بهرام کمالی
  • با گره های خیس بروزم و چشم انتظار نقد و نظر شما
  • حیدرمنصوری
  • زیبا بود ... دست مریزاد ...
    از سـر کـوی تـو هـر کو بـه مـلالـت برود

    نـرود کارش و آخـر بـه خـجـالـت بـــرود

    کاروانی کـه بُـوَد بـدرقــه‌اش حـفـظ خـدا

    بـه تـجـمّـل بـنـشـیـنـد ، بـه جلالت بـرود


    درود ؛

    با شرح و توضیح غزل (222) حافظ منتظر حضور سبزتان هستیم


    مانا باشید و شادکام .
  • محمد برزگر
  • سلام قاسم جان
    خیلی لذت بردم از کار زیبات
    متاسفانه وقت نقد ندارم باشد برای بعد
    فقط به دیدارم بیا
    به روزم با فراخوان کنگره کشوری آیینه نبی
    منتظرت هستم
    درود بر شما
    مثل همیشه زیبا و دلنشین بود. ضمنا دو هفته ای نبودم به همین دلیل دیر خدمت رسیدم.
  • مهدی میرآقایی
  • سلام جناب صرافان عزیز
    غزل زیبایت را خواندم و لذت بردم ... کار یکدست و روانی بود
    موفق باشی
    من هم به روز شدم
  • دکترداودبیات
  • با سلام و عرض ارادت
    با شعری از خودم و
    معرفی مجموعه : حرفاتو باور می کنم
    به روزم
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با تشکر
    با سلام
    به روزم
    ما همه نقشیم و نقّاش اوست
    ما همه رازیم و رمّاز اوست
    گر پی رازی!...خود را شناس!...
    ما همه هیچیم و هیچ‌ساز اوست
    ====================
    دل زدیده و دیده ز یار شد فنا....
    هر دو با هم، لیک ندانیم به کجا...
    دست در دست هم، رسانند ما را به خدا....
  • بابک فرشته حکمت
  • سلام جناب صرافان عزیز
    شعر زیبایتان را خواندم
    به روزم و منتظر...
  • امید فرهادپور
  • سلام . پلاک سوخته بروز شد . چند روزی مثنوی تعطیل بود! منتظرتان می مانم .یا علی
  • رویا ابراهیمی
  • با دوبیت از قاسم صرافان به روزم
    با سلام
    خدمت آقای صرافان عزیز

    بازم عالی بود

    من با یک کار جدید آپم

    خواهش می کنم سر بزنید

    ممنونم
  • رضا طبیب زاده
  • سلام
    ممنون از حضور و دعوتتون.
    "سیب تا هر دو نیمه‌اش را دید، ..." نتونستم خوب قبولش کنم... آخه یعنی سیب یه وجود جدا داره و بعد دو نیمه ی خودش دو تا وجود دیگه؟! البته میتونه یه اتفاق شاعرانه باشه که خوب من یکی که خوب نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم...
    کل کار خوب بود هرچند باز نتونستم شخصیت مورد نظر رو راحت کشف کنم...
    جسارت بنده رو ببخشید.
    پیروز باشید.
  • مریم علوی
  • سلام با سکوت کاغذی بروزم و منتظر
  • ٍٍٍٍٍٍسید محمدرضا هاشمی زا ده
  • ای مرغ عشق تا دل ما پر نمی زنی
    گاهی بما زلطف ووفا سر نمی زنی
    در خاطرت چوقصه فراوش گشته ایم
    یک شب به قلب خسته ما در نمیزنی
    چشم انتظار مقدم سبز توام عزیز
    سر میزنی ولیک....مکرر نمی زنی
    سلام
    زیب و شنیدنی بود مثل همیشه
  • سیدمحمدرضا هاشمی ز اده
  • سلام عزیز صمیمیجناب صرافان...سلامی چوبوی خوش اشنایی
    از دیار دریا ونخلها وعطش گرمای جنوب سلامت میکنم
    باامدنت عطر محبت در کلبه ام پراکندی و طراوت سرودن در شعرم
    قدم وقلمت همیشه ایام سبز باد
    پیامت روح باران داشت با خود
    وعطر پاک یاران داشت با خود
    پر از گل کرد باغ خاطرم را
    شکوهی از بهاران داشت با خود....هاشمی زا ده
  • مریم علوی
  • سلام ممنونم از حضور و نظرتون
    سلام
    یادی از ما نمی کنید دوست عزیز
    از شعرتان استفاده کردم واقعا زیبا بود
    قبول باشه
    به بازی دعوت شدید
    به روزم
    و منتظر نظر شما
    هر گزم نقش تو از لوح دل و جان نرود
    هر گز از یاد من آن سرو خرامان نرود

    سلام ؛
    ستیغ سخن با شرح غزل (223) و نگرشی بر "ریشه های نظریه عشق در عرفان اسلامی" و نیز خلاصه‌ای از داستان "شیخ صنعان " به روز است و منتظر حضور سبزتان .

    مانا باشید و کامـروا
  • رضا طبیب زاده
  • سلام
    به روزم با:

    1. انجمن آفرینش های ادبی ناژوان
    پژوهش سرای رازی شیراز برگزار میکند:
    بزرگترین جشنواره ی سراسری شعر دانش آموزی ایران "یار دبستانی من"...

    2. عاشقانه ای برای تو ی توی گیومه...

    ...

    منتظرم...
    پیروز باشید.
  • اسماعیل قنواتی
  • درود دوست گرامی
    سپاس از مهر شما
    کار تون رو خوندم بسیار زیباست
    بروزم و منتظر
    شاد باشید و پیروز
    سلام


    با " سکسکه های یک مست" و معرفی چند لینک بروزم :



    حباب بودن و با موج سرخوشی کردن

    نهنگ بودن و در تنگ خودکشی کردن



    درخت بودن و از موریانه اره شدن

    دچار زندگی و مرگ روزمره شدن

    و

    http://www.arooz.com/mag2/1387/04/post_181.php#more


    منتظرم....نادعلی
  • فاطمه شمس
  • سلام
    پرده ناتمام به روز شد.... این بار برای مرزبان روی مین ...

    گرمای مرداد تنت ... آتش به جانی‌هات

    مرزی که می‌نوشد تو را در مین‌گساری‌هات



    جنگ ستاره با سقوط شانه‌های تو

    سربازهای یخ زده در سوگواری‌هات

    .....
  • حسین حاجی هاشمی
  • سلام به روزم و منتظر
    سلام بردوست
    بادوغزل به روزم ومنتظرآمدنت
    بدرود
    سلام شاعرروشن اندیش وزلال
    بادوغزل منتظرحضورسرشارتان هستم
  • مسافر شهر رویا
  • سلام . خوبی؟ من به روزم با ..... نگم بهتره . چون خودت باید ببینی!!!! و بشنوی و ..... . منتظرم.
  • اصفهانیان
  • سلام
    همیشه ها به روز شد
  • مولاتی رقیه
  • با سلام
    با دو کار به مناسبت ولادت جوادالائمه (ع)وحضرت علی اصغر(ع)به روزم
    علی مددی
    خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود
    به هر درش که بخوانند بی خبر نرود
    . . . . .
    . . . . .
    "ستیغ سخن" با شرح غزل (224) از خواجه‌ی شیراز به روز است.

    منتظر حضور سبز شما

    مانا باشید و سرافراز
    کاش دنیا بی وفایی ها نداشت
    لحظه های سخت و تنهایی نداشت
    سلام از طریق وبلاگ یکی از دوستان با وب شما آشنا شدم پیروز باشید
  • نیلوفراعتمادی
  • داااام...داااام...داااا داااا دااام
    هم صدای خوبم بخون تا بخونم...

    بهت که گفته بودم،آخرش هیچکس نمیفهمد ری رای تو منم...گفته بودم من یک دی ماهی ام...توی تابستان آب می شوم... گفته بودم اردک ها هیچ وقت راه رفتن را خوب یاد نمی گیرند...! که کلاغ های قصه ی پدربزرگ من بی سوادتر ازآن هستند که بفهمند"قارقار"رابا غلط املایی میگویند"غارغار"...
    بهت که گفته بودم...شده تا ناکجاد آباد شعر دنبال دم پایی های صورتی ِگم شده ام می دوم،دنبال خواب هایی که کش رفتی از دختر بچگی هایم...
    بیا ...بیا و به چشم های دچار یک دختربچه ی احمق!!!چند کلمه شعر تعارف کن که تمام آنچه از "نیلوفراعتمادی "بودنش میدانی همین سپیدهای گاه و بیگاهش هست...نگران نباش...هرچقدر هم که از لولو بترسد ردپایت را از میان این همه لگدمال تشخیص می دهد...
    ...تو میدونی چی می گم...تو گوش می دی به حرفام...

    داااام...داااام...داااا داااا دااام
  • احسان خلیلی
  • سلام عزیز
    لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت از بی ادبان؛هرچه از ایشان در نظرم ناپسند آمد از فعل آن پرهیز کردم. و ادامه . . . .
  • امید فرهادپور
  • علی عدالت مطلق بود . عدالت مطلق خداست . یا علی
  • حسین خرسند
  • سلام دوست عزیز
    میلاد مسعود امام علی (ع) بر شما و دوستداران آن امام عزیز مبارک باد.
    سلام دوست خوب شاعرم
    بایک چارپاره ویک غزل آیینی به روزم ومنتظر
    ایام به کام
    صد درود
    با شعرهایی به
    "سید حسن حسینی"
    "سید مهدی موسوی"
    یک طرح
    ویک شعر دیگر
    هستم
  • نیلوفر مرداب
  • درد دارد اسمان


    بی پروا

    ضجه میزند

    باور داری که اسمان

    زن است؟
    زمین مرد

    چه جدایی شومی

    میایستم

    زمان روی دست من

    میچرخد

    بس کن زمین

    تو که به اسمان نمیرسی...
    به روزم و منتظر نظر شما...
  • مهدی میرآقایی
  • سلام جناب صرافان
    با یک غزل به روزم و منتظر نظر ارزشمندتان
  • دکتر داود بیات
  • با سلام و عرض ارادت

    با شعر ی از خودم (نزدیک سحر )
    و معرفی مجموعه : دل کبودی های پاییزی (سروده جناب بذر افشان )
    به روزم
    به روز شدین مطلع بفرمایین
    با سپاس
  • حمید خصلتی
  • سلام جناب صرافان .غزل به پایتان پیر شود.باغزلی تازه بروزم
    خیلی از چادر خوشت میاد ؟ حالا چادر نباشه عفت نیست؟ واقعا که ؟
    سلام بردوست
    بادوغزل دردوپست به روزم ومنتظر
    درپناه حق
    سلام دارم میرم سفر بدرقه ام نمیکنی؟
    ترسم که اشک در غم ما پرده در شود
    وین راز سر به مُهر به عالم سـمـر شود

    ســـــلام ؛

    "ستیغ سخن" با شرح و توضیح غزل‌های 225 و 226 خواجه‌ی شیراز به روز است

    منتظر حضور سبز شما


    مانا باشید و تـنــدرست .
  • آزاده بشارتی
  • ...Today is the first day of your future
    این صدای قلبمه... می شنوی.. آره یا نه؟

    دوست خوب مجازی ،
    به روزم با چهار پاره ای دیگر!
    صمیمانه منتظر حرف هات هستم!
    به امید فردایی بهتر
    با احترام : آزاده بشارتی
  • محمد حسین صفاریان
  • سلام سی پل و یخچال را در یابید
    www.iakhchal.blogfa.com
    درود بر شما
    دیر زمانی است که بهره مان گذاشته اید. تشنه ذوق و اندیشه زیبایت هستیم.
    شاد زی.
    درود بر شما
    دیر زمانی است که بی بهره مان گذاشته اید. تشنه ذوق و اندیشه زیبایت هستیم.
    شاد زی.
    .. .. .... . . .. ....
    تو به فکرم انداختی؟!

    داده ام قرمز بکشند
    تا درست برسی سر قرار.
    راه بیافت!
    (به روز و منتظر نقد و نظر شما)
    قرآن سفره ی ضیافت خداست پس تا می توانید از آن بهره ببرید.. رسول اکرم (ص)
    مبعث مبارک
  • امید.درکوچه های شعر گناباد
  • چه جوری آپ کردی که غزلی جدید نمی بینم؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">