قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

از آهو تا کبوتر

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ
هشت رباعی تقدیم به آستان امام هشتم


این راه برای خسته دور است چقدر
از نور تو چشم بسته دور است چقدر
گامی به تصوّر تو نزدیک شدن
از آینه‌ای شکسته دور است چقدر


با دیدن تو چه محشری خواهد شد
آغاز حیات دیگری خواهد شد
وقتی که به صحن آسمانت برسم
آهوی دلم کبوتری خواهد شد


هر چند دلم نقطه‌ای از تاریکی است
بین من و تو پاره خط باریکی است
در هندسه‌ی عشق مثلث شده‌ایم
من، تو «و خدایی که در این نزدیکی است»


من باز میان موج گیسوی تو غرق
در خلوت صحن پر هیاهوی تو غرق
ای ماه من! این پلنگِ حیرت زده، شد
در برکه‌ی چشم بچه آهوی تو غرق


اینجا همه لحظه‌ها طلایی است چرا؟
هر گوشه‌ی این زمین، هوایی است چرا؟
برمی‌گردم، در این دل مشهدیم 
یک حال عجیب کربلایی است چرا؟


قصدم سفری برای گلگشت نبود
برگشت از آرامش این دشت نبود
در فال خطوط کف دستانم کاش
تقدیر بلیت رفت و برگشت نبود


زرد آمده بودم و طلایی رفتم
شب بودم و غرق روشنایی رفتم
از راه زمینی آمدم با آهو
همراه کبوترت هوایی رفتم


خط، چشم براه ایستگاه است هنوز
شب، سمفونی قطار و آه است هنوز
خوشبخت کبوترت که تا خانه پرید
آهوی تو آواره‌ی راه است هنوز

  • قاسم صرافان

نظرات  (۴۱)

سلام
سکوت می‌کنم تا راحت غرق شوم در این نور!
منتظرم...
سلام کوکا
وری گوود
آنان که محیط فضل و آداب شدند
در مساحت دایره پرتاب شدند
هر چه توی پروانه، تلاش ریختم
پروانه تَراش، کرم ٍ شب تاب شدند
میبینم که از همین الان هوایی شدی رفیق.


یک روز می آیم که در صحن تنها نشستی روبرویش

مثل تو من هم می گشایم بال و ژر خود را به سویش.....

یعنی میشه... اما نه تنها با همه بچه ها
  • خلیل جلیل زاده
  • چندمین مغروق زمین
    وبلاگ مدادومدار
    آماده ی نقدونظروخوانش شما استادواهل قلب وقلم گرامی
    آمادهی تبادل لینک بادوستانی که تمایل باپیونددارند.
    باعشق
    سلام
    بی مقدمه بگویم: حقیقتا لذت بردم. تمام رباعی ها ناب بودند و گوارا. و لی رباعی سوم بسیار به دلم نشست. استادم همیشه می گفت شعر آنها را خودشان است که در دامان شاعر می گذارند. می گفت هر کسی نمی تواند برای این خاندان شعر بگوید.
    لذت بردم
    با اجازه شما را لینک می کنم.
    در انتظار نقدها و نظرات شما.
  • سید محمد امین جعفری
  • سلام کربلایی خسلی مخلصیم . چه رباعی های قشنگی برای صاحب انگشتر مهربانی ها گفته ای آففففففففففرین
    سلام کربلایی مشهدی قاسم صرافان رضایی
    همگی متین و مشتی(مشهدی) بود
    ایشاله که از آوارگی در بیای آهو!
  • حسین دقاق زاده
  • ممنون،لذت بردم،خیلی خوب بود
    در هندسه عشق مثلث شده ایم / من تو و خدایی که در این نزدیکی است
    زیبا و دلنواز بود سفر به خیر و التماس دعا.
  • مهدی انصاری پور
  • همه چیز در گرو بی سر انجامیه لحظه ها به انجام میرسد...!! و سر انجام تمام بی سرانجامی ها به بن بست ختم میشود..... با بن بست به روزم ... منتظر حضور شما ...
  • محمد جواد آسمان
  • سلام
    چند سطری درباره ی شاعران انقلاب و علیرضا قزوه نوشته ام.
    نظر شما چیست؟
  • سوتیام ( نیما )
  • آموزشگاه آزاد موسیقی درویش خان برگزار می کند:

    --------------------------------------------------------------------------------

    کنسرت گروه موسیقی فراق

    سرپرست و آهنگساز پژمان اختیاری

    اعضای گروه :
    --------------------------------------------------------------------------------

    مجتبی عسگری آواز

    آرش مشتاقی تار

    کیانوش عشیق تار

    کامران کیوان تارباس

    جاوید ابراهیم پور نی

    عباس توکلی کمانچه

    سعید قربانی کمانچه

    سیاوش ولی پور قیچک

    جعفر قاضی عسگر تمبک

    حمید کرباسی زاده دف ، کوزه

    پژمان اختیاری سنتور

    --------------------------------------------------------------------------------

    زمان : ۱۶-۱۷-۱۸ مهر ۱۳۸۸

    مکان : مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان

    پل آذر ابتدای خیابان توحید

    ساعت ورود به سالن : ۲۰:۰۰

    --------------------------------------------------------------------------------

    رزرو و فروش بلیط :

    محل اجرا

    موسسه فرهنگی هنری سپاهان سینا: خیابان توحید ، ابتدای مهرداد شرقی ، تلفن : ۶۲۹۱۰۶۷

    آموزشگاه موسیقی درویش خان : چهارراه توحید ، روبری پاساژ مریم ، کوچه بغوسخانیان ، تلفن: ۶۲۵۰۹۶۰

    فروشگاه لوازم موسیقی صمد شیرانی: چهار باغ عباسی مجتمع تجاری چهار باغ طبقه همکف ، تلفن: ۲۲۰۲۹۲۳

    فروشگاه لوازم موسیقی امیرخان: چهارباغ بالا مجتمع تجاری پارک ، ورودی دوم ، طبقه اول ، تلفن: ۶۶۷۱۳۳۰
  • حسین دقاق زاده
  • ممنون.زیبا بود.لذت بردم
    حـافــظ خـوانی

    1 / 7 / 88

    غزل (295)

    سحر بـه بـوی گلـسـتـان دمی شـدم در بـاغ

    که تـا چو بـلـبـل بـیـدل کـنـم عـلاج دِمـاغ



    بـه جـلـوه‌ی گل سـوری نـگاه می‌کـردم

    کـه بـود در شـب تـیـره بـه روشنی چو چراغ



    غزل (296)

    طـالـع اگر مـدد دهـد ، دامـنـش آورم بـه کـف

    گر بـکـَشـم زهی طرب ، ور بـکـَشد زهی شرف



    طـَرفِ کـرم ز کس نـبـست این دل پـر امـیـد من

    گـر چه سخن همی بـرد ؛ قصّـه‌ی من به هر طرف



    از خم ابـروی تـو اَم هیچ گـشـایـشی نـشــد

    وه که دریـن خـیـال کـج عـمـر عـزیـز شــد تـلـف


    سـلام !

    به روزیم تشریف بیاورید !

    مانا باشید .
  • پساغزلیون
  • سلام

    ما زنده از آنیم که آرام نگیریم

    به داگاه کشیده شده ایم با مهدی بابادی
    قضاوت با شما

    یا علی
    ســــــــــــــــــلام !

    با دو غـزل چشم به راهت نشسته‌ام ، به کلبه‌ام بیا تـا برایت بخوانم


    بـرایـم کـــوچ از ایـنـجــــا مـقـدّر نـیـسـت ، می‌دانی
    کـه بـا ایـن بـال پـروازم مـیـسّـر نـیـست ، می دانی
    . . . .
    . . . .
    . . .
    قـلـم هـر لـحـظـه می‌آیــد کـه بـنـویـسـد حقـایق را
    ولـی ایـمـن ز پـاسخـهای خنجـر نیست ، می دانی
    دلـــــــــم لــبــریـز از خـون غـزل های تـب‌آلود است
    و چیـزی جـز خیـالی تـلخ در سر نیست ، می‌دانی

    تـو هم چیزی بـگـو ، بـه سخـن هایت گـوش خواهم داد حتی اگر غریبه باشی .

    مـانـا بـاشی !
  • محمدرضا احمدی فر
  • سلام ....

    علاوه بر خوانش شعرهای زیبایتان....دورادور ارادت خدمت جنابعالی دارم..اگر گذارتان به بوشهرافتادخبر کنید تا در جوارتان باشیم....یاحق،پیروز باشید
    سلام / گل تقدیم به شعر زیبای شما
    برای کشیدن انتظارت تمامی جاده هارو نقاشی میکنم و درون جیبم میگذارم!
    حالا دیگر هروقت دوست داشتی بیا...
  • خادم سیبی به رنگ خون
  • سلام خوشحالم که در فضای مجازی بهت دسترسی ژیدا کردم و تونستم از نوشته هات لذت ببرم
    غزل (297)

    زبـان خـامــه نــــدارد ســـر بـیــــان فـراق

    و گـر نـه شـرح دهـم با تـو داستـان فـراق



    دریــــــغ مـدّت عـمـرم کـه بـر امـیـد وصـال

    به سـر رسیـد و نـیـامـد به سر زمان فـراق



    غزل (298)

    مقام امن و می بی‌غش و رفـیـق شـفـیـق

    گـرت مـُــدام مـیـسـّر شـود زهــی تـوفـیـق



    جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ ست

    هزار بـار من ایـن نـکـتـه کـرده‌ام تـحـقـیـق



    دریـغ و درد کـــه تـا ایـن زمـان نـدانـسـتـم

    که کـیـمیـای سـعـادت رفـیـق بـود ، رفـیـق



    درود بر شما !

    "ستیغ سخن" با شرح دو غزل از حافظ به روز است ، قـدم رنجه بفرمایید !


    شــادکام باشــیـد و پــیـــروز !
  • محسن ناصحی
  • آهوی تو آواره راه است هنوز...
    سلام
    زیارت قبول
    یادش بخیر..
  • فرشته بحرانی
  • سلام
    مدت هاست وبلاگم را به روز نکردم و و خیلی کم به وبلاگ دوستان سر زدم اگه هم بازدیدی داشتم حوصله ژیام گذاشتن نداشتم اما اشعارتون مثل همیشه دل ما را لرزوند...
    اینجا همه لحظه‌ها طلایی است چرا؟
    هر گوشه‌ی این زمین، هوایی است چرا؟
    برمی‌گردم، در این دل مشهدیم
    یک حال عجیب کربلایی است چرا؟

    جای همه دوستان خالی دهه آخر ماه رمضان توفقیق زیارت عتبات عالیات را داشتم باور دارم که اجازه این سفر را از امام هشتم گرفتم از همون جا منتظرم تا دوباره بیام پابوس امام رضا و به خاطر این عنایتش تشکر کنم با اشعارتون حسابی منوهوایی کردید...
    یا علی...
    سلام شاعرزلال اندیش ودوست عزیزم
    ازتازه های سرشارتان لذت بردم
    بایک غزل منتظرم
    دلتنگ دیدارتان
  • آرش پورعلیزاده
  • سلام آقا نذرتان قبول ... این عکس تان خیلی وجیه است
    سلام
    خواندن شعر زیبا سوای از اعتقادی که در کنه آن نهفته است لذت بخش است . به راستی رسالتتان را نسبت به مرادتان به خوبی ادا می کنید .
    پاینده باشید .
    با یک شعر دست و پا شکسته به روزم و منتظر
    بهروز باشید .
    سلام
    -
    -
    بروزم
    تشریف بیارین
  • تمدید زمان/ جایزه ادبی سیمرغ/ افغانستان
  • مدت ارسال آثار به دبیر خانه جایزه ادبی سیمرغ تا 17 عقرب (آبان) تمدید شد.
    جایزه ادبی سیمرغ از طرف داوران بنیاد آرمان شهر به سه اثر ادبی برتر اعطا خواهد شد.
    چگونه در مسابقه ادبی سیمرغ شرکت کنید:
    قطعه ادبی، روایت، خاطر، قصه، داستان کوتاه (بین ده تا سی صفحه حد اکثر) و یا شعر(حد اکثر سه شعر) خود را در باره و یا با الهام از موضوعات زیر برای شرکت در مسابقه به ما ارسال کنید:
    قربانی: آسیب دیدگان نا بسامانی و درگیری ها و جنگهای دوره اخیر
    شکنجه: آزار های جسمی، جنسی، روحی و اجتماعی
    نفی جنگ: خشونت و نظامی گری
    اثر ادبی خود را ترجیحاً بصورت تایپ شده همراه با دیسک و یا خوش خط و خوانا، و یا از طریق پست الکترونیکی تا تاریخ (17 عقرب/ آبان 1388) به آدرس های زیر، و با پر کردن فورم همراه، ارسال کنید:
    نام ( و یا نام قلمی):
    نام خانوادگی:
    تاریخ تولد:
    جنسیت:
    شغل:
    تلفن:
    آدرس الکترونیکی:
    برای اطلاعات بیشتر یا به وبلاگ جشنواره سری بزنید یا با ما در تماس شوید:
    armanshahrfoundation@gmail.com و Jayeza.simorgh@gmail.com
    تلفن: 775321697 (0)0093 و700427244(0)0093
    وبلاگ: http://jayezasimorgh.blogfa.com
  • مهدی دانش
  • سلام
    زیبا سرودید
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
    شعر قشنگی بود.
    وقتی که به صحن آسمانت برسم
    آهوی دلم کبوتری خواهد شد
  • مظاهر کثیری نژاد
  • سلام!
    از دوستان خودم هم عذر می خوام که مدتی سرگرم خودم بودم و هیچ گونه فعالیتی نداشتم و نظری هم برای اونها نگذاشتم.امیدوارم به لطافت دلشون من رو ببخشند.
    با چهار رباعی به روزم و چشم به راه دوستان خودم می مانم تا در را باز کنند و به دیدار بیماری از جنس نشئه های محبت بیایند.
    عیادت بیمار مستحب است.پس سری بزنید.
    زیبا می نویسی.امیدوارم همیشه مانا باشی دوست عزیزم!.
    اخوی کجایی
    متاسفانه این 2هفته نتونستم بیام جلسه
    بد جور خماریم چرا آپ نمیکنید؟
    سلام

    خوبین؟

    خیلی وقت بود ازتون خبر نداشتم

    کارای قشنگتونو خوندم

    من تو و خدایی که در این نزدیکی است

    منم به روزم ومنتظر
  • سعید مزرجی
  • سلام دوست خوبم
    عالی بود و لذت بردم
    دلم برات تنگ شده
    امیدوارم به زودی ببینمت
    www.saeedebahar.blogfa.com

    حـافــظ خـوانـی
    22 / 7 / 88

    غزل (301)
    ای دل ریـش مـرا بـا لـب تـو حـقّ نـمـک
    حق نـگـهـدار ! که من می‌روم ، اللهُ مـَعـَک
    تـویی آن گـوهر پـاکـیـزه که در عـالـم قـدس
    ذکـر خـیـر تـو بـُـوَد حـاصـل تـسـبـیـح مَـلَـک
    در خلـوص من‌ات ار هست شکی ، تجربه کن
    کـس عـیـار زر خالـص نـشـنـاسـد چـو مَـحـَک

    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام !

    « رواق منظر چشم من آشیانه‌ی تـوست

    کـرم نـما و فرود آ که خانه خانه‌ی تـوست »


    "ستیغ سخن" با شرح دو غزل از حضرت حافظ به روز است .




    ســـــر بـلــنــــــد بـاشـیـــــد !
  • محمد جواد آسمان
  • درود بر آقای صرافان عزیزم
    من هم دلتنگم و مشتاق دیدار اگه این روزگار و روزمرگی هاش مجالی بده. از شعر لذت بردم و همچنان ارادتمندم. از آقای خروش شنیدم که جلسات مستمر نقد دارین. پاینده باشین و پیروز...
    سلام

    راستشمن زیاد به مذهبی ها اعتماد ندارم ولی شاعرانی که برا دل خودشون یا مردم شعر میگن در هر حال قابل احترامن

    چون تو بلاگتون کشتم دیدم شما تقریبن از این گروهید

    دوستم تو شهرتون از شعراتون خوشش میاومد منم تشویق شدم ببینم

    خودمونیم زیادی مذهبی هستید!

    شاد باشید

    (راستی میدونید که کسیکه شعر میگه مسولیتش نسبت به سایرین خیلی زیادتره فقط جابجا کردن فعل و فاعل نیست!)
    عشق آقا آدماروعوض میکنه شما واقعا عوض شدید؟









    اقا
    زرد آمده بودم و طلایی رفتم
    شب بودم و غرق روشنایی رفتم
    از راه زمینی آمدم با آهو
    همراه کبوترت هوایی رفتم
    ...................................
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">