قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

حیدرانه 2

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۸۸، ۰۶:۵۹ ب.ظ

«بدر» یادش مانده آن روزی که می‌لرزاندی‌اَش

آن رجزهایی که می‌خواندی و می‌ترساندی‌اَش

ذوالفقارت شکل «لا» با دسته‌ای کوتاه بود
«لا اله» آن روز در دستان «الا الله» بود

«لا اله» آن روز جز سودای «الا هو» نداشت
رویِ حق ـ بی تیغِ تو ـ بالای چشم، ابرو نداشت

تیغ را بالا که بردی، آسمان رنگش پرید
تا فرود آمد، زمین خود را کمی پایین کشید

«حمزه» یک چشمش به میدان چشم دیگر سوی تو
تیغ را گم کرده است از سرعت بازوی تو

ذوالفقار آنگونه با سرعت به هر کس خورده است
مدتی مبهوت مانده تا بفهمد مرده است

خشمِ تو از رعدِ «یا قهّار» و «یا جبّار» بود
بعد از آن بارانِ «یا ستّار» و «یا غفّار» بود

بعد از آن باران، عجب رنگین کمانی دیده‌ام
دیده‌ام نورِ تو را، از هر طرف چرخیده‌ام

در ازل خندیدی و دامن کشیدی تا ابد
من تو را باور کنم یا «ما لَهُ کفواً احد»

خطبه‌های ناتمامت را بیا کامل بگو
بی الف، بی نقطه، اصلا بی حروف از دل بگو
 
ساقی شیرین زبان! حالا که خامند این لغات
این تو و این: فاعلاتن فاعلاتن فاعلات

در دلم «قد قامتِ» عشقت قیامت می‌کند
قصه‌ام را «بشنو از نی چون حکایت می‌کند»

بازهم حس می‌کنم حوض دلم دریا شده‌است
مثل این که «یا علی» هایم صد و ده تا شده است

«ما رَمَیْتِ» تیر تو زیباست، بر دل می‌زنی
چون که از دل می‌زنی، یک راست بر دل می‌زنی

تیر شعری می‌زنم اما هدف در دست توست
پادشاها! مُهر ایوان نجف در دست توست
 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۳۶)

  • پیام صادق
  • واقعازیبابود
    از علی(ع) شنیدن کار هرکسی نیست چه رسد به گفتن چه رسد به سرودن!
    دمتان گرم تا ابد!
    خیلی قشنگ بود قاسم جان ... ولی کم بود ... این غزل مثنوی باید طولانی تر از اینها باشد .. آخرش ولو شدم ... کم بود .. حس داشت ولی آخرش حسم را ژراند ... عیبش فقط کم بودنش است ...

    یا علی
    سلام همسفر..
    واقعاً زیبا بود؛ مثل بقیه شاهکارهات.

    یا علی.
  • ابوذرپاکروان
  • سلام دوست عزیز
    به روزم وشما رو دعوت میکنم به یه مثنوی
    در ازل خندیدی و دامن کشیدی تا ابد
    من تو را باور کنم یا «ما لَهُ کفواً احد»

    خطبه‌های ناتمامت را بیا کامل بگو
    بی الف، بی نقطه، اصلا بی حروف از دل بگو
    -
    -
    -
    سلام
    بسیار بسیار زیباست
    ساده و جذاب

    قبول باشه
    موی بدنم سیخ و گونه هایم خیس شد.
    هر کسی توانش را نداشت و ندارد
    دست مریزاد.
  • آلونکی آسمانی
  • سلام
    خیلی خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم
    اشعار زیبایی اینجا خوندم
    و لذت بردم
    با غزلی اروتیک بروزم
    و منتظر
  • ح. رضوی فرد
  • سلام
    اگه اول نشده باشی با این شعر باید دهن داور رو گل گرفت
    منظورم به کسر گاف نه ضمش
    حاج آقا خبری ازشون نیست این روزا
    خبریه؟!
    عالی بود
    مخصوصا
    ذوالفقار آنگونه با سرعت به هر کس خورده است
    مدتی مبهوت مانده تا بفهمد مرده است
    و
    ساقی شیرین زبان! حالا که خامند این لغات
    این تو و این: فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
    شیرین تر از عسل لب ساقی کربلاست...
    سلام
    منم با نظر اقای ح.رضوی موافقم این ابیاتی که گفته بودن زیباست واقعا زیباست...
    خیلی عشق کردم رفتم تو فضای حرم حضرت علی ....یادش بخیر
    موفق باشید
    یا علی مدد
  • خادم سیبی به رنگ خون
  • بوی مشهد گرفته این خانه
    چمدان با دل پر آماده است
    دهن باز کفش منتظر است
    انتظاری که تا ته جاده است
    نمیدونم چرا اینقدر این شعرت حال و هوای مشهد بهم داد
  • عاطفه صرفه جو
  • در دلم «قد قامتِ» عشقت قیامت می‌کند
    قصه‌ام را «بشنو از نی چون حکایت می‌کند»




    سلام
    مثل همیشه عالی بود
    قاسم جان رحلت پدر بزرگوارت رو تسلیت میگم
    ما رو در غم خودت شریک بدون
    خدا رحمت کنه ایشون رو
    تسلیت میگم جناب صرافان
    تا صورت و پیوند جهان بود علی بود
    تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که وصی بود و ولی بود علی بود
    سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    یا علی
    عقربه ها چه کند می چرخند

    وقت پرواز ساعت هشت است

    خوش به حال خودم که در جیبم

    یک بلیط بدون برگشت است

    سلام
    ما به روزیم
    قابل بدونید خوشحال میشیم
  • شیخ الحکمایی
  • جناب صرافان عزیز
    بهشت بهره او باد و صبر بهر شما!
    عمرتان دراز
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام
    از شما دعوت می شود در نظرسنجی ده شخصیت برتر کازرون شرکت کنید.
    با سپاس
  • اردشیر معتمدی
  • تقدیم به شاعر ((پادشاه عاشق ها)) در این لحظات غربت!
    ناگاه هوا بد شد و آمد باران
    انداخت درخت خسته ای را طوفان...
    سخت است ولی خدایتان صبر دهد
    ما یاد توایم ((قاسم صرافان))
  • رویاباقری
  • فکر یک خنده ی بی دلهره در سر دارد
    این غزل های پر از گریه اگر بگذارد
    .
    .
    .
    به روزم
  • مهدی تقی نژاد
  • برادر ارجمندم قاسم صرافان گرامی
    درگذشت پدر عزیزتان را تسلیت می گویم. داغ پدر سخت ترین و غیر قابل تحمل ترین داغ های زندگی است. بعید می دانم بتوان روزی این داغ را فراموش کرد اما می توان با توکل بر خداوند بزرگ صبر پیشه کرد.
    روح آن عزیز شاد و متعالی. خداوند به شما لباس عافیت بپوشاند.
    از این امکان حضور در مراسم برای من فراهم نیست عذرخواهم.
    سلام با /قصه/ بروزم ومنتظر حضور خوبتان
    سلام دوست کمیاب من
    سلامتی؟

    چشمانت هرچه بازتر و غرورت هرچه شکسته تر و لباست هرچ خاکی تر

    طوری که هر وقت گریه میکنی گل بشوی فاطمه جان!

    من وقتی برای تو گریه میکنم قلبم میتپد افتضاح!(یعنی در حد تیم ملی)!

    لزوما بهای هرکسی همانقدر است که میجوید

    لزوما هر کسی باران را نمیفهمد

    لزوما شاید حتا کسی دیوانه بزند روی اعصاب من که قرص بخور!!!

    و یک جای دیگر در آغوش کسی دیگر که چون قوی تنها بمیرد؟؟؟؟



    منتظر نقد شما هستم
  • روجا صداقتی
  • یا کپی کن مرا برای خودت ، یا برای خودت نشانه ببر

    مثل یک مثنوی تازه مرا ، توی جیب کتت به خانه ببر

    سلام.
    بعد از یک سال و اندی به روزم و منتظر .......
    مانا باشید.
    نام ترا خواندم و شعری سپید
    در غزلستان خیالم دوید
    در پی نام تو غزل مست مست
    آمد و در خلوت شعرم نشست
    آینه و آب زلال تواند
    در همه جا غرق خیال تواند
    آب گرفته است ز رویت وضو
    آب به لطف تو پر از آبرو
    هر چه من و شعر قدم می زنیم
    حرف ترا باز به رقم می زنیم


    به دیدارم بیا

    در پناه او
    غزل (305)

    به وقت گل شـدم از تـوبــه‌ی شـراب خـَجـِــل

    کــه کـس مـبـــاد ز کـــردار نـاصـــواب خـَجـِــل

    صـلاح مـا همـه دام ره ست و من زیـن بـحث

    نـیـَـم ز شـاهد و سـاقی بـه هیـچ بـاب خـَجـِل

    بـُـوَد کـه یـار نـرنـجـد ز مـا بـه خـُـلق کـریـم ؟!

    کــه از ســـؤال مـلــــولـیـــم و از جـواب خـَجـِل


    دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود بر شما !


    «سـتـیـغ سـخن» باشرح دو غزل حافظ بـه روز است .

    تشـریف بـیــاوریــد !

    چشم وقـلـمـتــان را می‌بــوســیـــم !


    مـانـــا بـاشـیــد و شــاد کام !
    سلام

    لی لی 1 www.leyley.blogfa.com
    لی لی 2 www.leyley2.blogfa.com
    لی لی 3 www.leyley3.blogfa.com

    به روز است
  • فراخوان شعر جشنواره سراسری الغدیر
  • جشنواره سراسری شعر دانشگاهی الغدیر برگزار می کند
    هفتمین جشنواره سراسری شعر دانشگاهی الغدیر با محوریت موضوعی امام علی (علیه السلام)در تاریخ 11/9/88 واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار می شود
    مهلت ارسال آثار :23/8/88
    سایت جشنواره :www.alghadir7.com
  • غزلانه(منصوری)
  • درود.
    خوب خوب خوب...
    استفاده بردم اخوی و به روزم.بدرود. شاد زی. مهر افزون.
  • امید فرهادپور
  • سلام .

    پلاک سوخته .......................

    سلام

    لی لی 1 www.leyley.blogfa.com
    لی لی 2 www.leyley2.blogfa.com
    لی لی 3 www.leyley3.blogfa.com

    به روز است
  • سجاد ناصری
  • سلام
    با یک غزل به روزم و چشم به راه نظر ارزشمند شما
    یا علی
    سلام
    آقا این شعر را هر چی میخونم دوست ندارم تموم بشه آدم دلش می خواد 10000000000 بیت باشه
    .
    .
    .
    شایدم بیشتر
    خوشحالم کردید ان شا الله جواز هم جواری پدرتان با حضرت حیدر باشه
    التماس دعا
    یا علی
    سلام
    آقا من برای هر چندمین بار که میخونم چند بار بیشتر کیف میکنم دمتون گرم
    التماس دعا
    یا علی
  • دوست یاسی جونم
  • سلام
    خیلی خیلی متاسفم و تسلیت
    از صمیم قلب آرزوی بهترین ها رو دارم واسه شما و یاسی و ....
    امیدوارم آخرین غم باشه واسه همتون...
    سال گذشته این شعر را در وبلاگ یکی از دوستان خواندم.
    متاسفانه نام شاعر ذکر نشده بود.
    وگرنه زودتر اشعار زیبایتان بدستمان میرسید.

    لطفا در مدح امیرالمومنین بیشتر شعر بگویید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">