قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

از چشم عاشق

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۸۸، ۰۴:۱۲ ب.ظ

مثل باغی سبز در یک روز بارانی قشنگی
مثل دریایی چه آرام و چه توفانی قشنگی

خنده های زیر لب، یا آن نگاه زیر چشمی،
شاید اصلا با همین حرکات پنهانی قشنگی

این پلنگ بی قرارت را به کرنش می‌کشانی
ماه مغرورم! خودت هم خوب می‌دانی قشنگی

تا که نزدیکت می‌آیم در همان حال مشوش
ـ که میان رفتن و ماندن پریشانی ـ قشنگی

روسری را طرح لبنانی ببندی یا نبندی،
زلف بر صورت بیفشانی، نیفشانی قشنگی

می‌نشینی دامن گلدار را می‌گسترانی
عین جامی نقره روی فرش کرمانی قشنگی

نه، ... فرشته نیستی، از گرمیت می‌سوزد آدم
پاره‌ای از آتشی، با اینکه شیطانی، قشنگی

دین من هر چند در دنیای چشمانت فنا شد
لااقل بر زهد بی‌رنگم تو پایانی قشنگی

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۲۳)

  • منتظر او
  • سلام
    لذت خواندن یک شعر "قشنگ" را باز تجربه کردم...
    سپاس
    منتظرم...
    سلام
    این روزها شعر عاشقانه گفتن عاشق واقعی می خواهد
    زیبا بود و محکم
    پیروز باشی
    سلام قاسم جان

    دلم تنگ است برای تو
    تو که دلتنگی برای کسی

    غزل قبلی دلم را هوایی کرد


    دل....تادل
  • اردشیر معتمدی
  • سلام دوست بسیار عزیزم
    متفاوت ترین کاری بود که تا حالا ازتون شنیده بودم
    رندانگی خاصی داشت
    یا علی
  • اصغر اقا
  • برای همه صرافان ارزوی شادی داریم
    سلام بر قاسم
    شعر زیبایی از خودت در وکردی
    بای
  • آل مجتبی
  • غزل (326)
    در نهانخانه‌ی عشرت صنـمی خوش دارم
    کـز سر زلـف و رُخـش نعل در آتش دارم
    عاشق و رنـدم و می‌خـواره ، بـه آواز بـلـنـد
    ویـن همه منصب از آن حور پـری‌وش دارم
    گـر تـو زیـن دست مـرا بی سر و سامان داری
    مـن بـه آه سـحـرت زلـف مـُشـوّش دارم

    غزل (325)
    گـر دست دهـد خاک کـف پـای نـگارم
    بر لـــوح بـصــر خــطّ غـبــاری بـنـگارم
    بـر بـوی کنـار تـو شدم غرق و امیدست
    از موج سرشکم که رسانـد بـه کـنـارم
    پـروانـه‌ی او گـر رسـدم در طـلـب جـان
    چون شمع همان دم بـه دمی جان بسپـارم


    ســــــــــــــــــــلام !

    «ستـیـغ سـخـن» بـا شرح این دو غزل به روز است .

    شما هم قدم بر چشم ما بگـذاریـد !

    نـــــظــــــر شما راهنمای ماست .


    سـبـز بـاشـیـد !

    یـا مــــولا !
  • سید ابوالفضل مبارز
  • با یک غزل قدیمی جدید به روزم
    سلام
    می یه راه دیگه غیر از شعر سی پول در آوردن پیدو کردی که هیچ خبر ازت نی؟
  • سجاد ناصری
  • سلام دوست عزیز
    به روزم و منتظر نظر ارزشمندتون

    زنده بودن چقدر رنج و ملالت دارد

    زندگی ننگ بزرگی ست ، خجالت دارد
  • احسان خلیلی
  • سلام
    غزل قشنگی خوندم عزیز

    وقتی نامه ها دیوانه می شوند
    نقدی بر کتاب حقیر (نامه هایی به فاطمه) از دوست عزیزم صالح سجادی
    و دعوت در جلسه نقد کتاب

    منتظرم انتقادات و حضور شما هستم
  • سید محمدرضا هاشمی زاده
  • سلام عزیز صمیمی جناب صرافان
    غزل زیبایتان را با طراوت وعشق تمام زمزمه کروم بسیار دلنشین ومعطر..وبا مضامین تازه وزبا نی صمیمی
    این غزل زیبا راباید از چند جهت به تماشا نشست
    1....ساختاری تازه ولبریز از لحظه های بکر وباطراوت ونواندیش
    2....ترکیبات تازه ومضامین معطر ونوشکفته
    3...قافیه هایی دلنشین وکمیاب که به زیبایی غزل کمک شایانی نموده است
    وغزلی با چندین شاه بیت و با طراوت وزبانی صمیمی

    ............
    باهمه ی مشکلات موجود...به خاطر صمیمیت ومحبت وحسن نظر...دوستان بزرگوارم
    در سراسر این خاک پاک و اهل علم ومعرفت.بخصوص شما عزیز همدل.. وتداوم این مسیر روشن با دوغزل مقدم سبز ومعطر شما را چشم در راهم.....
    تورا به به وسعت دنیای عشق منتظرم
    بیا به خــــــــوانش اشعــــــــار تازه ترم
    بسیار زیبا...خسته نباشید
  • سید ابوالفضل مبارز
  • سلام به روزم با یک...
    سلام
    دومین همایش کربلا درآئینه ی شعر
    باموضوع شعر عاشورایی

    دبیر خانه ی همایش :نجف آباد امیرآباد خیابان شریعتی روبروی پارک ملت.مجموعه فرهنگی شهید منتظری
    تلفکس:0331-2436661
    همراه :09137120865
    غزل (327)

    مـرا عهـدی ست با جانـان کـه تـا جـان در بـدن دارم

    هـواداران کـویـش را چـو جـان خـویـشـتـن دارم

    صـفـای خـلـوت خـاطـر از آن شـمـع چـگل جـویـم

    فـروغ چـشـم و نـور دل از آن مـــاه خـتــن دارم

    بـه کــام و آرزوی دل چـو دارم خـلـوتـی حـاصـل

    چه فـکـر از خُبـث بـدگـویـان مـیـان انـجـمـن دارم

    مـرا در خانـه سـروی هست کـانـدر سایـه‌ی قـدّش

    فـراغ از سـرو بـُسـتـانیّ و شـمـشـاد چـمـن دارم


    درووووووووووووووووووووووووود !

    «سـتـیـغ سخن» با شرح این غزل حافظ به روز است .

    نـظـرات شما تکمیل کننده‌ی این شـرح است ! قدمـتـان بـرچشم !


    سـبـز بـاشیـد !
    یـا مــــولا !
    شیرین تر از عسل لب ساقی کربلاست...
    سلام
    روسری را طرح لبنانی ببندی یا نبندی،
    زلف بر صورت بیفشانی، نیفشانی قشنگی..

    به روزم با پستی برای شهدا و جانبازان:

    یا علی
  • دقا ق زاده
  • با سلام و عرض ادب
    درگذشت پدر گرامیتان را تسلیت می گویم
    ببخشید دیر متوجه شدم.انشاالله سایه شما بالای سر خانواده محترم باشد.
  • مرتضی پارسا
  • دل گیرم ازاین جاده ی پرعابرِ بی تو
    مثل دل ِ مجبورِ تمام چمدان ها

    بیتی است از شعری که نمی دانم غزل بلند است یا قصیده ی کوتاه ؟!

    آن را جدی گرفته ام
    بیا و جدی بخوان وجدی نظر بده.
    حافظ خوانی


    7 / 11 / 88

    غزل 328

    من که باشم که بر این خاطر عاطر گذرم

    لطف ها می کنی ای خاک درت تاج سرم

    دلبرا ! بنده نوازیت که آموخت ؟ بگو

    که من این ظن به رقیبان تو هر گز نبرم

    همتم بدرقه ی راه کن ای طایرقدس

    که دراز است ره مقصد و من نو سفرم


    سلام بر شما دوست مهربان !

    > با شرح این غزل به روزاست و منتظر دیدار!

    نظرات شما راهگشای ماست .



    سبز سبز باشید !

    یا مولا !
    درود

    کسی بی خبر آمد
    مرا دست خودم داد

    کسی مثل خودم غم
    کسی مثل خودم شاد ....

    کسی مثل تو ای دوست
    مرا یک شبه رویاند

    کسی مرثیه آورد
    برای دل من خواند .....

    ***********************

    خواندمتان و بسیار زیبا بود

    تنهایم نگذارید
    به امید بودنتان هستم
    سلام
    خبردارید که ما شما و شعراتون رو دوست داریم؟
  • مهدی زمستان
  • سلام شاعر !
    با یک بحر طویل پا به فضای مجازی گذاشته ام تو هم پا به چشمان ما بگذار در کفشدار منتظر نظرات شما هستم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">