قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

چه حکایتی

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۸۸، ۱۰:۴۱ ق.ظ


لب ما و قصه‌ی زلف تو، چه توهمی! چه حکایتی!
تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحمی! چه سخاوتی!

به نماز صبح و شبت سلام! و به نور در نَسَبت سلام!
و به خال کنج لبت سلام! که نشسته با چه ملاحتی!

وسط «الست بربکم» شده‌ایم در نظر تو گم
دل ما پیاله، لب تو خم، زده‌ایم جام ولایتی

به جمال، وارث کوثری، به خدا حسین مکرری
به روایتی خود حیدری، چه شباهتی! چه اصالتی!

«بلغ العُلی به کمالِ» تو «کشف الدُجی به جمال» تو
به تو و قشنگی خال تو، صلوات هر دم و ساعتی

شده پر دو چشم تو در ازل، یکی از شراب و یکی عسل
نظرت چه کرده در این غزل، که چنین گرفته حلاوتی!

تو که آینه تو که آیتی، تو که آبروی عبادتی
تو که با دل همه راحتی ، تو قیام کن که قیامتی

زد اگر کسی در خانه‌ات، دل ماست کرده بهانه‌ات
که به جستجوی نشانه‌ات، ز سحر شنیده بشارتی

غزلم اگر تو بسازیم، و نی‌ام اگر بنوازیم
به نسیم یاد تو راضیم نه گلایه‌ای نه شکایتی

نه، مرا نبین، رصدم نکن، و نظر به خوب و بدم نکن
ز درت بیا و ردم نکن تو که از تبار کرامتی

 

  • قاسم صرافان

نظرات  (۳۵)

سلام وبلاگ خوبی داری به من هم سری بزن منو باعنوان وبلاگم لینک کن.من با سایت های کسب درآمد زیادی کار کردم و هیچی گیرم نیومد.اماcn3عضو شدم بسته شو خریدم و تو یه هفته 20هزار ازش گرفتم.خدایش این سایت واقعه ای.دوس داشتی بیا عضو شو.
بزرگی میگوید:اگر در دنیای مجازی باهوش عمل کنی بیشتر از دنیای واقعه ای درآمد کسب میکنی.
لینک عضویت

http://www.cn3shop.com/?ref=yosaf
  • حسین دقاق زاده
  • سلام
    من که تخصصی در شعر ندارم که بتوانم نظر تخصصی بدهم،فقط می دانم که زیباست و حس خوبی در آن نهفته است و لذت می برم
    ممنون
  • سید محمدرضا هاشمی زاده
  • این وسعت غم که حل نشد آقا جان.........معلوم که این علل نشد آقا جان
    قرآن که غــــــریب تر زمعصومین است.......وقتی که به آن عمل نشد آقا جان
    سلام...گرانمایه همدل صمیمی جناب صرافان
    ....................
    این غزل زیبا راباید از چند جهت به تماشا نشست
    1....ساختاری تازه ولبریز از لحظه های بکر وباطراوت ونواندیش
    2....ترکیبات تازه ومضامین معطر ونوشکفته
    3...قافیه هایی دلنشین وکمیاب که به زیبایی غزل کمک شایانی نموده است
    وبا طراوتی ردیف را هم بدوش میکشد
    وغزلی با چندین شاه بیت و با طراوت وزبانی صمیمی
    وبااینکه مصراع ها طولانی است ولی ریتم وآهنگ معطر وملموس خود را حفظ کرده است
    ...........
    در این زمستان عریانی درخت ها...وکوتاهی بخت ها...وعصر بی تکیه گاهی ها
    حضور معطر ونورانی شما باعث شکوفایی دل وجان وتعالی اشعار م خواهد شد
    قلم وقدمتان همیشه ی ایام سبز ومعطر ...دوستیتان پایدار
    از ما گذشت خوب وبد اما تو روزگار......فکری به حال خویش کن این روزگار نیست
  • محمد مبلغ الاسلام
  • سروش نوروزی
    خوردبین من کفاشیان
    طالبلو
    یامین پور بائو احمدی نژاد
    قمیشی دهنمکی


    2- 4- 4 یعنی
    شما به یک مسابقه ی فوتبال دعوتید در
    کروموزومهای نامادری بدجنس

    " محمد مبلغ الاسلام "
    http://212.16.95.75/video.php?user=sayedalikhamenei&video_id=96

    http://yeknafartalabe.blogfa.com/post-85.aspx

    طنین تکبیر حزب الله در فضای مجازی
    الله اکبر خامنه ای رهبر
    بیست و یک بهمن از ساعت 21-22
    سلام .

    سوره وافجر را کردم تلاوت سالها
    نقش آن بُرد از دلم زنگار ها

    ادامه شعر " والفجر " را در وبلاگ گنچینه قوام مطالعه فرمائید .
    سلام-مرحبا-مرحبا-

    خدامیدونه زبونم بند اومد

    التماس دعا-این یک شعر معمولی نبود شاید اصلا شعر نبود

    خوش به سعادتتون-قبول باشه انشااله
  • اردشیر معتمدی
  • سلام قاسم عزیز
    خودت میدونی چقدر طبعتو دوست دارم
    این غزل هم ازون مست کننده هاست
    دمتان گرم تا ابد
    سلام.
    چند وقتی می شود که شعرهایتان را می خوانم.ولی تا به حال نظر نگذاشته بودم.
    این شعرتان انقدر زیبا بود که نمی شد نظری نگذاشت.
    موفق باشید زیر سایه ی مولا !
    شیرین تر از عسل لب ساقی کربلاست..
    سلام
    عجب عزل زیبایی لدت بردم آقای صرافان.بیت آخرم حال کردم
    بعد از چند وقتی دست به قلم شدم و یه متن انتظار نوشتم
    حالا منتظرم که شما بیایین نقدش کنین
    یا علی مدد
  • مرتضی پارسا
  • سلام قاسم جان
    اول این که با سه شعر به روزم ... بیا
    دوم:
    شعرت خیلی روان وزیباست.
    من بش نمره ی خیلی خوب میدم.
    نکاتی که به نظرم میرسه اینا هستن:
    وزن وقافیه ی خوبی داره ... وآهنگ وموسیقی اون
    ( حلاوتی ) در قافیه ی دوم برخلاف مرتبه ی اول محکم ننشسته.
    ابیات بسیار زیبا وجذابی داشت... ابیات عادی هم داشت امابیت به درد نخور ندیدم.
    این که کلیت شعر حالت وصفی داره ... با قدری مضمون تکراری شاید عیب باشه ... البته زبانت اون قدر ملیح بوده که وصفی بودن رو تحت الشعاع قرار داده.
    ای ولاداری پسر ... چند شب پیش منزل سیدعلی شکر اللهی نشست خصوصی داشتیم یادت کردم.
  • من منم دیگه
  • سلام
    آقا دم شما گرم خیلی حال کردم اصلا فکر کنم خود روح الامین که نه خود مولا شعر را نوشتند دادند دست شما برای ما بگید دیگه نمیدونم چی باید گفت
    یا علی
    سلام
    خیلی شعراتون قشنگ بود
    مخصوصا از نگاه عاشقی


    قابل دونستید
    منتظرم
  • وحید کیانی
  • سلام دوست ارجمند
    آرزومند سلامت شما هستم
    سلام بر قاسم
    هم آیینی بود هم آیینه ای
    دستت درست
  • کورش ترابی
  • و سلام
    به نماز صبح و شبت سلام! و به نور در نسبت سلام!
    و به خال کنج لبت سلام! که نشسته با چه ملاحتی!
    بسیار زیبا و دلچسب
    خوشحال شدم وحوشحال تر اگه به عاشقانه های من سری بزنید...
    منتظرم شاید...
    قلمتون مستدام تر...
    والسلام
  • خادم (سیبی به رنگ خون)
  • سلام
    جلوی اگزوز یک اتوبوس
    پشت چراغ قرمز
    سپید شدم
    نظری بیندازید
    سلام
    بسیار جالب و متین اما جالب تراز همه سخن شما که در یک جمله کوتا در نظر آن عزیزدر باغ نظر مرا به خنده وا داشت ( اگر از بالا به آن نگاه کنید؟)این سخن زیبا کجا پیدا کردی نمی دانم فی البدایه در ذهنتان خطور کرده الله اعلم .ما هم آن را هدیه به دوستمان آقای احمدی نژاد میکنیم موفق باشید
  • مجید لشکری
  • یه کم دیر،امّا سلام؛
    نمی دونم چی شد که با وبلاگتون آشنا شدم. اگر ا زمن بپرسی که یکی از کارهای بزرگ رو نام ببر، می گم شاعری در خونه ی اهل بیت. راستشو می گم، تأکید می کنم چون فکر نکنی چوپان دروغگو هستم. آخه از یه زاهدانی نباید توقّع داشته باشی که ادب مکالمه رو بدونه! از خودم بگم: یه شاعر زاهدانی بیچاره که تو اوضاع ناجور شهرش، میخواد برا حضرات شعر بگه(فکر میکنه که شعر میگه) زیاد باور نکن! یه وبلاگ دارم با عنوان «بیت به بیت» که دوست دارم نگاه پرمهرتون رو مهمونش ببینم. یه سری به درب و داغون منطقه محرومی بزن. ببخش اگه چایی نخورده پسرخاله شدم. اینم رو حساب وطنم بذار، یادم ندادن با بزرگتر چه جوری صحبت کنم، منتظرم قابلم بدونین. یا علی مدد
    سلام بر تو
    احسنت بر تو
    خدا حافظ تو
    مه هاشمی ، یم فاطمی، در سر مدی ، گل احمدی
    زسرادقات محمدى طلعت ظهورو جلالتی
    به مرض شفا ، به جزا شفیع ، به ملک مطاع، به خدا مطیع
    ،چه مقام بندگی اش منیع ، به چه بندگی و اصالتی
    به سما قمر، به نبی ثمر ، به فاطمه در، به علی گهر
    به حسن جگر، به حسین پسر ، چه نجابتی و اصالتی
    خم زلف او چه شکن شکن ، به مثال نقره خام تن
    ،سپری به کتف و به تن کفن ،به چه قامتی وقیامتی
    ز جلو نظر سوی قتلگاه ، زعقب نظر سوی خیمگاه،
    بنموده شه به قدش نگاه ،به چه حسرتی و چه حالتی
    ز عقب دو زن شده نوحه گر، یکی عمه گفت ویکی پسر
    ،که حسین نما به نما نظر ، به اشارتی وکنایتی
    چهارشنبه 5 / 12 / 88
    غزل (332)
    مــــــزن بــر دل ز نــــــوک غـمـزه تـیـــرم
    کــه پـیـش چــشــم بـیـمــارت بـمــیـــرم
    نـِـصــاب حــُســـــــن در حـدّ کـمـال‌سـت
    زکــاتـــم ده کــه مـسـکـیـن و فــقــیــرم
    چو طـفــلان تـا کـی ، ای زاهـد ! فریبـی
    بـه سـیـب بـوستـان و شـهـد و شیــرم ؟



    ســــــــــــــــــــلام !

    «ستـیـغ سـخـن» بـا شرح این غزل به روز است .

    شما هم قدم بر چشم ما بگـذاریـد !

    نـــــظــــــر شما راهنمای ماست .

    اینجا ها هم سـر بزنید ؛ بـد نیستند :

    وبلاگ شخصی‌ام : kazerun1333.blogfa.com

    وبلاگ انجمن شعر کازرون : yasht-poem.blogfa.com

    وبلاگ انجمن داستان کازرون : yashtstory.blogfa.com



    سـبـز بـاشـیـد !

    یـا مــــولا !
    سلام
    وبلاگ شما آرامگاهی شده برای آدمهایی از قبیل من
    سلام زیبا بود

    با سلام به خداوندگار حروف . کلمه ها و واژه ها سلام به تصاویر.سلام

    به عشق . سلام بر شعر. سلام به شعورانسانی .سلام به کلمات برخاسته از

    اعماق ذهن آدمی سلام بر قلم های در بند سلام بر دفاتر پاره شده و سلام

    بر انسانهای لطیف بر کسانی که با لطافت طبع انسانهای دیکر را درتمامی

    دوران تاریخ به تحسین وادارکرده و با مهارت تمام شیوایی کلام را به

    نظم آراسته اند سلام برشما اساتید سلام بر پیشکسوتان شاعروسلامی به

    بزرگی آفرینش به شما بازدیدکننده گان عزیزوهمراهان من با یک

    طنزالبته به کوچکی من در خدمت شما خواهم بود با این امید که کمی ها

    و کاستی ها را با روح بزرگی که سرچشمه ی پاکی هاست تحمل کرده و

    با نظرات و پیشنهادات خود این برادرکوچک را درراه پر فراز و نشیب

    ادبیات غنی وچند هزارساله این مرزو بوم راهنمایی کرده .باشد که با

    کمک هم بتوانیم قدمی هر چند اندک در راه پیشبرد حدفی مشخص که

    همانا ورود به دنیای ادبیاتی غنی از کشوری ماندگار است یاری فرمایید
    سلام خیلی دوست دارم تو حال و هوای شعرای شما شعر بگم اما از تقلیدم بدم میاد.
    با یه پست آپم
    منتظر قدومتون هستم
    سلام


    وبلاگ سکسکه های یک مست

    با

    خبر چاپ کتاب " سکسکه های یک مست " و نحوه ی توزیع آن


    سه شعر


    بخش دوم بیانیه ی " مرکّب حرکت "


    و لینک های متنوع دیگر



    بعد از چند ماه بروز شد .....




    به ضرب دایره رقصیدمت ، بر روی بازوهات

    چقدر امروز می آیم به رفتار النگوهات



    جز اینکه ترسم از شلاق خوردن ریخت در پیش ات

    نفهمیدیم چیزی از سیاست بافی موهات




    شهرام میرزایی
    تـو ، درّه‌ی بـنـفـش غـروبی ، کـه روز را

    بـر سـیـنـه می‌فـشـاری و خـامـوش می‌کنی

    در "سـایه" ها "فـروغ" تـو بـنـشـست و رنـگ بـاخت

    او را بـه سـایــه از چـه سـیـه پـوش می‌کـنـی ؟!



    دروووووووووووووووووووووووود !

    بـــه روزم


    چـشـم بـه راه حـضــور سـبـزتـان !


    یــا مـــــــــــــــــــــــــولا !
  • رونمایی کتاب
  • مراسم رونمایی کتاب

    "لطفاً حرکت کنید"
    مجموعه شعر مهدی تقی نژاد


    شنبه 22/12/1388 ساعت 17

    تهران،خیابان ولی‌عصر (عج)،ضلع شمالی بوستان ساعی، فرهنگسرای سرو،
    تلفن 88881879
    حضور ارزشمند دوستان شاعر و نویسنده را مغتنم می شماریم.
    غزل (333)
    نـماز شـام غـریـبــــــان چـو گـریـه آغـازم
    بـه مـویـه های غریـبـــانه قـصّـه پـــردازم
    بـه یـاد یـار و دیـار آنـچُـنـان بـگــــریـم زار
    که از جـهـان ره و رسـم سـفـر بـرانـدازم
    مـن از دیـار حـبـیـبـم ، نـه از بـلاد غریـب
    مـُهـَیـْمـِنـا ! به رفیـقـان خود رسان بـازم
    خدای را مـددی ! ای رفـیـق ره ، تـا مـن
    بـه کـوی مـیـکـده دیـگـر عـَلـَم بـر افـرازم
    خـرد ز پـیـری مـن کی حسـاب بـرگـیــرد
    که بـاز بـر صـنـمی طـفـل عشق می‌بـازم
    بـجـز صـبـا و شـمـالـم نمی‌شنـاسد کـس
    عـزیـز مـن ! که بـجـز بـاد نیست دمسازم
    هـوای مـنــزل یـار ، آب زنـدگانی مـاسـت
    صـبـا بـیـــار نـسیـمــی ز خـاک شـیــرازم


    بـا درووود فـراوان !

    « سـتـیـغ سـخـن » با شرح ایـن غـزل به روز است .

    چشم به راه آمدن شـما ییم ! نـظـرتـان را فـرامـوش نـکـنـیــد !



    یــا مــــــــولا !
  • مهدی پرویز
  • سلام. خواندم ولذت بردم. مثل همیشه.با اجازه شما را به پیوندهای وبلاگم اضافه کردم. امیدوارم اجازه بفرمایید. در ضمن با شعری به روزم. از اینکه دعوتم را بپذیرید ممنون میشم.
  • اردشیر معتمدی
  • سلام قاسم جان
    ما که لیاقت حضور پیدا نمیکنیم
    یه چند تا کار نه چندان دارم
    نقدش میکنی؟!
    یا حق
    http://shohodi.blogfa.com/
    کاش میشد که بفهمی چقدر عاشق تست
    این دل من که بی اما و اگر عاشق تست

    بروزو منتظر نظرات و نقدهای راهگشایتان هستم
    « بـهـاران خـجـسـتـه بــاد ! »

    غزل (334)
    گـر دسـت رسـد در سـر زلـفـیـن تــــــــو بـازم
    چـون گـوی چـه سـرها که بـه چوگان تـو بـازم
    زلـف تـو مـرا عـمـر دراز ست ، ولـی نـیـسـت
    در دسـت سـر مـویـی از آن عـمــــــــــر درازم
    پـروانـه‌ی راحت بـده ای شمـع ! که امـشـب
    از آتـش دل پـیـش تـو چـون شـمـع گـُـــــدازم
    آن دم که به یک خنـده دهم جان چو صـُراحی
    مـسـتـان تـو خـواهـم کـه گـزارنـد نـمــــــــازم

    بـا درووود فـراوان و عرض تبریک !

    « سـتـیـغ سـخـن » با شرح ایـن غـزل به روز است .

    چشم به راه آمدن شـما ییم ! نـظـرتـان را فـرامـوش نـکـنـیــد !



    یــا مــــــــولا !
    ادامه ی شعر (البته با اجازه شاعر :
    بلغ العلی به کما تو ،
    کشف الدجی به جمال تو ،
    به تو و جمال و کمال تو ،
    صلوات هر دم و ساعتی
    آقا طیب الله
    این اشک ها،گواه خلوص شما و قوت شعرتان است
    التماس دعا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">