قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

یگانه

يكشنبه, ۱۲ دی ۱۳۸۹، ۰۶:۴۱ ب.ظ


نه فقط خنده‌ی شیرین و تکی داری تو

اخم‌های تُرُش و با نمکی داری تو


چقدر ناز و قشنگ است صدایت، نکند

در ته حنجره‌ات نی‌لبکی داری تو


با دلی گرم رسیدم به تو اما افسوس

از بد حادثه، طبع خنکی داری تو


می‌فرستی پی سیبم سر شاخی یک روز

روز دیگر هوس شاپرکی داری تو


ساده بودم چه کنم من که نمی‌دانستم

پشت این ناز و اداها کلکی داری تو


کار چشمان تو این بود که بازی بدهند

وسط عشق چه چرخ وفلکی داری تو!


اینهم از بخت بد این دل پر زخم من است

که در آهنگ صدایت نمکی داری تو


خوب شد در گذر عشق تو دیوانه شدم

این وسط حداقل شاعرکی داری تو


خبری از دل آواره ی من آورده ست

گوشه‌ی باغت اگر قاصدکی داری تو


  • قاسم صرافان

نظرات  (۴۰)

  • آل مجتبی
  • فرهنگسرای نصراله مـردانی ـ کـازرون

    غــزل (376)
    دوستان ؛ وقت گل آن بـه که به عشرت کوشیـم
    سخـن اهل دل ست ایـن و بـه جـان بـنـیـوشیـم
    نـیـسـت در کـس کــــرم و وقـت طـرب می‌گــذرد
    چـاره آن ست که سـجـّـــاده بـه مـی بـفـروشیـم
    خـوش هوایی ست فرح‌بخش ، خـدایـا بـفـرسـت
    نـازنـیـنـی کـه بــه رویـش مـیِ گـلـگــون نـوشیـم
    ارغـنـون ســــاز فــلـک رهــــزن اهـل هـنــر سـت
    چـون ازیـن غـصـّـه نـنـالـیـم و چـــرا نـخـروشیـم ؟

    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ؛

    "ستیغ سخن" با شرح این "غـــزل" از حافظ ، چشم به راه حضورتـان است .

    به اینجا ها هم سـری بـزنـیـد ! چیزایی پـیـدا میشه !

    www.kazerun1333.blogfa.cm

    www.yasht-poem.blogfa.com


    مـانـا بـاشــیـــــد!
  • آل مجتبی
  • درووووووووووووووود !


    مثل همیشه ! عجب شعرای با نمکی داری تو



    با سلام و عرض ادب بسیار زیبابود . نمی شه گفت کدام بیت زیبا تر است . طبعتان سر شارتر .
  • محسن گلکار
  • سلام
    به روزم با غزلی که
    در کل سخت بود
  • مهدی تقی نژاد
  • سلام مهندس
    شعر زیباتو خوندم. دست مریزاد.
    از بابت کتاب هم ممنون. سعی می کنم همین زودی ها چیزی بنوبسم.
    سلام استاد
    خوش به حالتون ما که هرچی سعی کردیم عاشق بشویم نشد که نشد.
    سلام استاد دستتون دردنکنه چه زیبا توصیف کردین حال وهوایی رو که هم بیانش دشواره هم باورش موفق باشید
    سلام. چند وقتیه بدجور زدین تو کار عشق و عاشقی!! دارم مشکوک می شم اونم عشقی که یه همچین شاهکارهایی نتیجشه!!
    سلام جناب آقای صرافان.
    واقعا خسته نباشید داره این طبع سرشار از ذوق.
    من یه دوبیتی گذاشتم توی وبلاگم.
    بی زحمت بخونید و نظرتون رو برام بگین.
    البته مال خودم نیست.
    با تشکر.
    یا مولا.
    اینهم از بخت بد این دل پر زخم من است
    که در آهنگ صدایت نمکی داری تو

    ااااااای قاسم جان
    کلکی داری تو!
    عالی است متعالی بگردان
    فرامرزی
  • اعظم زارع
  • با عرض سلام وتسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع)
    به روزم با غزلی نذر صبوری های حضرت زینب (س)
    ومنتظر شما
    سلام بازم جناب صرافان ویه عاشقانه دیگهچندروزپیش مجله موفقیت نوشته بود: آدمادر2/ثانیه عاشق میشن!!باتوجه به حرفای قبلیتون درمورد عشق وهوس, این مطلب علمی شامل کدوم یکی میشه؟شعرتون ازعشقی میگه که ناکام مونده نکنه شماهم ازاونایی هستین که معتقدن:عشق یعنی نرسیدن به یار وچشیدن تلخی جدایی تاماندگارشودحکایت دلدادگی؟!
    سلام جناب صرافان.
    ممنون از اینکه اومدید و سر زدید به وبلاگ بنده.
    شریئه هم اصلاح شد.
    فقط اسم من محمد علی تابانفر هست.
    اون آقای علیرضا بلیانی یکی از دوستای من هستش.
    با تشکر از شما.
    یا مولا.
    با سلام.
    بسیار ممنون.
    نه اصلا مهم نیست.اگه قبول کنن ما نوکر مولا هستیم.
    بی نام و بی نشون.
    در ضمن جناب صرافان یک سوال و اون اینکه چجوری شعر بگیم؟
    آیا طبع؛ خدا دادی است یا اینکه با تمرین به دست می آید؟
    البته یه سوال دیگه هم هست و اون اینکه شغل شما چیه؟
    البته اگه دوست دارید جواب بدید.
    با تشکر.
  • محمد روحانی ( نجوا کاشانی )
  • سلام و عرض ادب
    ......
    کار هایت همه از سوژه و صورت زیباست
    شعر با تجربه ی با نمکی داری تو
  • مجید لشکری
  • سلام
    دیر وقتی ست که به روز نبودم
    منتظر حضورتان هستم
    علی علی...
    شب های امتحان…
    بی همگان بسر شود، بی تو بسر نمی شود
    این شب امتحان من چرا سحر نمی شود؟!

    مولوی او که سر زده، دوش به خوابم آمده
    گفت که با یکی دو شب، درس به سر نمی شود!

    خر به افراط زدم (منظور درس خواندن زیاد است.)، گیج شدم قاط زدم
    قلدر الوات زدم، باز سحر نمی شود!

    استرس است و امتحان، پیر شده ست این جوان
    دوره آخر الزمان، درس ثمر نمی شود!

    مثل زمان مدرسه، وضعیت افتضاح و سه
    به زور جبر و هندسه، گاو بشر نمی شود!

    مهلت ترمیم گذشت، کشتی ما به گل نشست
    خواستمش حذف کنم، وای دگر نمیشود!

    هر چه بگی برای او، خشم و غصب سزای او
    چونکه به محضر پدر، عذر پسر نمی شود

    رفته ز بنده آبرو، لیک ندانم از چه رو
    این شب امتحان من، دست بسر نمی شود

    توپ شدم شوت شدم، شاعر مشروط شدم
    خنده کنی یا نکنی، باز سحر نمی شود!!!

    شعر از : ” مشروط الشعرا ”

    التماس دعا!!!!!
    اخم های ترش یه خورده تو ذوق میزنه ولی لذت بردم زیبا بود
    با سلام.
    ممنون از راهنمایی شما.
    در ضمن ما واقعا شیفته ی اون شعرهای شما در مورد حضرت امیر شدیم.
    نه تنها من که تمام دوستان هم همینطور.
    علی الخصوص اون شعر خندق که گفتگوی سلمان و حضرت امیر هست.
    خلاصه در صورتی که باز هم هست یا جدیدا سروده اید بی صبرانه منتظر هستیم.
    با تشکر.
  • اندیشه وب
  • یا سلام
    با مطلبی به روزم و منتظر قدوم و نظرات گهربار شما
    خوشحال می شوم اگر سری بزنید و نظری بدهید
    شاد باشید و پاینده
  • مرتضی پارسا
  • سلام
    فوران ... با آخرین سروده ام به روز است .
    بیا وبخوان
  • دبیرخانه جشنواره ملی شعر تقریب
  • دومین جشنواره ملی شعر تقریب
    با موضوع اهل بیت
    مهلت ارسال آثار: 15 بهمن
    حداقل 5 شعر ارسال شود.
    زمان برگزاری: 28 بهمن
    مکان برگزاری: بوشهر
    جوایز:
    نفر اول: یک میلیون تومان
    نفر دوم: هفتصد هزار تومان
    نفر سوم: پانصد هزار تومان
    پنج نفر منتخب: هر کدام دویست هزار تومان
    چهارده برگزیده: هر کدام یکصد هزار تومان
    تلفن دبیرخانه: 3554872-0771
    ایمیل: bu.taghrib.gmail.com
  • حسنا محمدزاده
  • سلام
    سلام قاسم عزیز
    عاشقانه هایت دیگرگونه شده...
    بایک غزل تورامن چشم درراهم.
    به امیددیدار
  • حمید احمدی
  • بسیار زیبا بود واقعا لذت بردم
  • آل مجتبی
  • غــزل (377)
    مـا شبـی دســت بـر آریـم و دعـــــایـی بـکـنـیـم
    غـم هـجــران تـو را چـــــــــاره ز جـایـی بـکـنـیـم
    دلِ بـیـمـار شــد از دست ، رفـیـقـــــــان مــددی !
    تـا طـبـیـبـش بـه سـر آریــم و دوایــی بـکـنـیــــم
    آن کـه بی‌جـرم بـرنـجـیـد و بـه تـیـغــم زد و رفـت
    بــازش آریـــــد خـــــدا را کـه صـفـــایـی بـکـنـیـم

    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ؛

    "ستیغ سخن" با شرح این "غـــزل" از حافظ ، چشم به راه حضورتـان است .

    به اینجا ها هم سـری بـزنـیـد ! چیزایی پـیـدا میشه !

    www.kazerun1333.blogfa.cm

    www.yasht-poem.blogfa.com


    مـانـا بـاشــیـــــد!
    سلام باز خوبه باعث ساخت یک غزل شدم البته فکر کنم
  • شهرام مدبری
  • سلام دوست عزیز. کاش دوستانی که این شعر رو می خوندند هم مثل ما از لذت پخش زنده با صدای شما بهره مند می شدند. همیشه شاد باشید و سربلند.
  • یاسر خسرونژاد
  • موفق باشید
    وبلاگم تحت عنوان زنگ شتر افتتاح شد سری بزنید خوشحال میشیم
  • حسین رضوی فرد
  • سلام بر قاسم
    شعرت شعر بود و حس برانگیز
    نشانی وبلاگ حقیر تغییر کرده است
    شما را در وبسایت جدیدم(شکروک) ببینم خوشوقت خواهم شد
    http://shekarook.blogspot.com/
  • محمد رفیعی
  • با آن نگاه گرم نگاهم که می کنی
    انگار چای تازه کسی دم گذاشته

    سلام . با غزلی به روزم و چشم انتظار
    سلام رفیق
    باغزلی برای دریای بوشهرمنتظرنگاه دریایی ات هستم.
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - أمیری حسین... - به روزم.
    منتظر مهربانی های شما...
  • آل مجتبی
  • حـافـــظ خـوانـی

    و شـعـر خـوانـی : اسـتـاد «سیدحسن اجتهادی»

    غــزل (378)
    مـا نـگـویـیــم بــد و مـیــل بــه نــاحــق نــکــنـیــم
    جـامـه‌ی کـس سـیــه و دلـق خــود ازرق نـکـنـیـم
    عـیـب درویـش و تـوانـگــر بـه کـم و بیش بـد ست
    کار بـد مـصـلـحـت آن سـت کــه مـطلـق نـکـنـیـم
    رقـــــــــم مـَـغــلـَـطــــه بـر دفـتــر دانــش نــزنـیـم
    ســـــرّ حـق بــــر ورق شـَعـبـده مـُلـحـق نـکـنـیـم
    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ؛

    "ستیغ سخن" با شرح این "غـــزل" از حافظ ، و چند شعر از اسـتـاد «اجـتـهـادی»

    چشم به راه حضورتـان است .

    به اینجا ها هم سـری بـزنـیـد ! چیزایی پـیـدا میشه !

    www.kazerun1333.blogfa.cm

    www.yasht-poem.blogfa.com


    مـانـا بـاشــیـــــد!
    سلام دوست عزیز
    "فانوس زبور" با غزلی سوسوزد:
    مثل فانوس که در حسرت سوسوزدن است
    روح من تشنۀ پرواز به آنسوی تن است..
  • حسین دقاق زاده
  • مثل همیشه عالی بود.ممنون

    با آرزوی سلامتی و موفقیت برای دوست عزیز و برادر گرامی مهندس صرافان گل!
  • مرضیه سیروسی
  • سلام . در پرسه های مجازی در بارانی که شما ساخته اید در هوای شعرتان قدم زدم.
  • شهاب احمدی
  • سلام استاد:
    استاد این نمره ی................... ای وای شرمنده دیگه از بس گفتیم عادت شده.

    مهندس من نمی دونستم شما به غیر ار این که تو استادی,استادی.... بلکه تو شعر گفتنم استادی.
    واقعا اومدم تو این صفحه خشکم زد, چون باورم نمیشدمهندس صرافان شعرم می سراید,عالی بود
    سلام برقاسم عزیز
    میگم بی خبر میای بی خبر میری...!
    شبکه فارس چندشب پیش شب شعرعاشورا رونشون میداد. آقایی ،قاسم نام هم شعرمیخوند.خیلی بهت شبهات داشت ، امانوشته بوداز اصفهان...!!
    ازدیدارت خوشحال شدم هرچند از توی قاب تلویزیون
    موفق باشی
    باسلام وارادت ...
    استادعزیزبسیار وبلاگ واشعارزیبایی دارید...
    بااجازتون شعرتون رو در پستی جدیددروبلاگم گذاشتم ...
    ان شاا...که راضی باشید
    در پناه خدا موفق وپیروز باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">