قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

چه می‌آید به تو

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۲۲ ب.ظ

تقدیم به یار زیبای غایب از نظر


آسمانم! چشم بارانی چه می‌آید به تو

ناخدایم! روح توفانی چه می‌آید به تو


آن نگاه زیر چشمی با وقارت می‌کند

به! که آن لبخند پنهانی چه می‌آید به تو


حرکت آن خال مشکی با تکان‌های لبت

تا که شب «والیل» می‌خوانی چه می‌آید به تو


اخم کن آخر نمی‌دانی که وقتی ابرویت 

چین می‌اندازد به پیشانی، چه می‌آید به تو


موی مجنون، ریش درویشی چه می‌آید به من

این لباس سبز روحانی چه می‌آید به تو


بی‌قرارِ رفتنی، موجی بزن دریای من!

گرچه آرامی، پریشانی چه می‌آید به تو


قیصرِ رومی حجازی! آن عبور با شکوه

با سواران خراسانی چه می‌آید به تو


خال تو آن نقطه‌ی پایان دفترهای ماست

خال در این بیت پایانی چه می‌آید به تو


-------------------------------------------------------------------------------------------------


به دوست و برادر عزیزم   "محمدرضای عجم"  

و شعرهای متفاوت و پرتصویرش

گردش


دوباره چرخ می‌زنم شبیه یک الکترون

مسافرم و می‌روم دوبی، ونیز، لاهه، بُن


چه حالت شناوری گرفته حرکت زمین

درست مثل بازی ستاره‌های بارسلون


کسی درون دست خود گرفته هر چه داشتیم

و بعد دست می‌زند برای شیرجه بوفون


درست پیش چشم پاپ، درون شعله‌های رم

کباب می‌شود مسیح و دست می‌زند نرون


بریده شد هزار کاج به جرم عید ژانویه

و کنده شد هزار گور کنار خانه‌ی شارون


به کوه یخ رسیده‌ها، نشسته، گوش می‌دهند

زمان غرق تایتانیک به قطعه سِلِن دیون 


شدیم صید تورها و ماهی بلورها

اسیر قوطی و فلز، شبیه ماهیان تن


گریختیم با هم از نگاه بی فروغ هم 

به گوشه‌‌های یک پاساژ به سایه‌های یک مزون


به آیه‌های اسکناس، به کوچه‌های الکلی

به تابلوهای رستوران، به خط روشن نئون


به غرب وحشی قشنگ، به قصه‌های صلح و جنگ

به حقه‌های تام کروز به چهره‌ی آلن دولون


به اعتبار شیخ‌ها دوباره سرکشیده‌ایم

شراب را سبو سبو و نفت را گالن گالن


چقدر خسته‌‌ام از این دو فعل زشت لعنتی

چه سخت بسته‌اندمان به حلقه‌ی بکن نکن


از آسمان فراریم و فکر می‌کنم شبی

مرا ببلعد آخرش شکاف لایه اوزون


رسید روبروی من، دلم دوباره باغ شد 

لبان سرخ و کوچکش که باز شد شبیه غُنـ


ـچه. کُند می‌شود سفر، چه سخت می‌شود عبور

برای آدمی اسیر میان آهن و بتن


از این مسیر پر خطر اگر توهم رسیده‌ای

به بیت سجده دارِ من، ... به نام عشق سجده کن


  • قاسم صرافان

نظرات  (۳۴)

سلام جناب صرافان...
واقعا زیبا بود.بسیار عالی...
خدا خیرتون بده..
پاینده باشید.
یا مولا.
Salam Ostadd Shoma begheir Az inke Fogholade Tadris Mikonid Ziba ham sher migid!!!! beseiar Ghashang Bod
سلام قاسم عزیزم..!

حالتون خوبس؟
ازکارقشنگت مشعوف شدم

شدید خندیدم وحالی کردم
وازطرفی ازکارهای هنری که توی این غزل بود خیلی لذت بردم

فدات شم یا علی...
  • سید محمد مهدی شفیعی
  • سلام

    "قنوت قافیه ها" با غزلی بروز است.
  • محمد حسین صفاریان
  • چو غبار شکسته در سر راهت نشسته ام
    قدمی بر زمین گذار و مرا سرفراز کن

    سلام سی پل به روز شد
    ضمنن از وبلاگ ترانه های من بازدید فرمایید مشتاق شنیدن نقد ونظر ارزشمنتان هستم
    www.msaffarian.blogfa.com
    www.iakhchal.blogfa.com
    حـافـــظ خـوانـی
    29 / 10 / 89
    فرهنگسرای نصراله مـردانی ـ کـازرون

    غــزل (379)
    سرم خوش ست و بـه بـانـگ بـلـنـد می‌گـویـم
    کـه مـن نـسـیـم حـیــات از پـیــالـه می‌جـویـم
    عـبــوس زهـــد بـه وجــه خــُمـــــار نـنـشـیـنـد
    مـُریـد خـرقــــه‌ی دُردی کـشـان خـوش خـویـم

    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ؛

    "ستیغ سخن" با شرح این "غـــزل" از حافظ چشم به راه حضور سبـزتـان است .

    به اینجا ها هم سـری بـزنـیـد ! چیزایی پـیـدا میشه !

    www.kazerun1333.blogfa.cm

    www.yasht-poem.blogfa.com


    مـانـا بـاشــیـــــد!
    سلام.
    بی زحمت آدرس وبلاگ آقایان وحید قاسمی و علی اکبر لطیفیان رو برام بفرستین.
    ممنونم از شما.
    یا مولا.
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - بحر طویل أربعین حسینی - به روزم.
    منتظر مهربانی های شما...
    سلام
    نیمه دوم شعر لبریز شدیم
    دستت درست
    سلام
    خوشحالم از آشنایی با وبلاگ پرشور و حرارت شما.
    اربعین حسینی رو تسلیت می گم
    التماس دعا
    سلام قاسم عزیز
    دست مریزاد.غزل اول راحسی تروبی تکلف تراحساس کردم.
    بایک ترکیب بندعاشورایی منتظرم.
  • سمیه مردانی
  • سلام
    شعرتان زیبا بود
    آن یکی را هم که حضوری شنیدیدم
    ممنون
    سلام قاسم عزیز
    نزدیک شدیم وهمچنان ازفیض حضورت محروم...
    بایک غزل منتظرحضورارزشمندت هستم.
    ومنتظرنظراتت درباره ترکیب بندعاشورایی.
    یاعلی
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - اسم من... - به روزم.
  • مصطفی کارگر
  • سلام جناب صرافان.
    از شعر خوانی شما در شب شعر عاشورای شیراز امسال استفاده کردیم. همدیگه رو دیدیم. شاید شما ما را بشناسی.
    من دیگه وبلاگ شما را لینک می‌کنم.
  • مدیر وبلاگ دکتر مداحی
  • با اتکال به قدرت لایزال الهی و با اتکا و پشتگرمی به توانمندی شما خوبان و در مسیر تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله ایران عزیز، اولین گام از "جشنواره چشم انداز ۱۴۰۴" را آغاز می کنیم. در گام اول بر آن شدیم تا در خصوص برآورد علاقه مندی شما مخاطبان گرامی و طرح محورهای اصلی جشنواره، نظرات سازنده تان را در خصوص چشم انداز بیست ساله ایران ۱۴۰۴ جویا شویم.

    بدین وسیله از کلیه اساتید، دانشجویان، هنرمندان، وبلاگ نویسان و نخبگان عزیز دعوت می گردد تا با توجه به زمینه کاری تخصصی شان، نظرات خود را در خصوص محورهای زیر به آدرس اینترنتی cheshmandaz1404@yahoo.com و یا در قسمت درج نظرات ارسال نمایند.

    ۱- چشم انداز از دیدگاه شما و ترسیم شما از آینده

    ۲- رابطه ای که بین خود و چشم انداز احساس می کنید

    ۳- نقشی که در تحقق چشم انداز ایفا می کنید

    مهلت ارسال نظرات ۳۰/۱۱/۸۹ می باشد و به بهترین نظر جایزه نفیسی اهدا می گردد، لذا خواهشمند است نظرات در برگیرنده سه محور، با ذکر مشخصات کامل و مرتبط با زمینه تحصیلی یا هنری تخصصی تان ارسال گردد.

    با تشکر
  • ماهنامه ی تخصصی شعر کندو
  • 21 هرماه با کندو
    دومین شماره ماهنامه تخصصی شعر کندو منتشر شد
    در این شماره می خوانیم:
    به قلم سردبیر ( پرده برداری از یک شبکه سانسور غیر دولتی)
    کارگاه شماره1 نقد و بررسی شعر توسط مخاطبین (شعری از محرم نجف پور)
    کارگاه شماره2 نقد و بررسی شعر توسط مخاطبین (شعری از آرش شفاعی)
    آینه (گزیده شعر شاعران جوان و با استعداد)
    نقد و بررسی کتاب‌( جهانی ترین تیتر دنیا سروده ی سینا علی محمدی)
    زندگی دیگران (گزیده شعر شاعران جهان)
    یادگاه 1( یک مصاحبه از فروغ به همراه نقدی به قلم خود فروغ و..)
    یادگاه 2( دو مقاله / ایا نیما براستی پدر شعر است؟ رابطه وزن عروضی و نظام های سیاسی)
    خاله خانباجی (نگاهی طنز آمیز به رویدادهای شعری ایران)
    چشم سوم‌ (یادداشتهای آزاد . شبیه شاعر)
    معرفی کتاب (پژوهشی در فن شعر ارسطو)
    معرفی کارگاه های ادبی
    و...
    شما فرهیخته گرامی دعوتید به خوردن عسل کلمات و تماشای نیش خوردن مزاحمین شعر امروز ایران
    با کمال تشکر و احترام
    روابط عمومی ماهنامه تخصصی شعر کندو
  • کیوان براهنگ
  • ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞


    سلام

    عروسک کوکی به روز و منتظر ردپای سبز شماست
    چشم به راه نگاه ارزشمندتون هستم

    قلمتون پایدار

    شاد و سر بلند باشید

    ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞
  • مهدی رحیمی زمستان
  • سلام باغزل اولت و اون ردیف دست و پاگیرش بیشتر حال کردم منم
    با دو غزل امام رضایی (ع) به روزم ومنتظر نقدتون در کفشداری هیات
  • هیلووسوار
  • خیلی بهت میاد استاد
    سلام بیا نگاه کن که به روزه به روزم
  • محمد جواد کرامتی
  • پیوندت داده ام به باغ نگاهم
    پیوندم بده
    http://sarbazkhooneh.blogfa.com/
  • حــــــــــــــــامد - جاهِدوا
  • سلام آقا. خسته نباشید. دیروز با آقای نظری نشسته بودیم که حرف شما افتاد و ایشون بهتون زنگ و ... . من همونم که آخرش معلوم نشد فامیلیم چیه برای حل این مشکل بزرگ می تونید به وبلاگم سر بزنید.

    البته بنده شما رو تقریبا از عید غدیر لینک کرده بودم. تو جشنواره ی دوبیتی های غدیر توی برج میلاد. شما شعر خوندید. من هم اونجا بودم سریع از فرصت سوء استفاده کردم اسمتون رو حفظ کردم سریع اومدم لینکتون کردم. با آقا مجید تال هم زیاد حرفتون رو زدیم ولی خب تا الان مزاحمتون نشده بودم که ظاهرا خدا خواسته مزاحم شما هم بشم از این به بعد.

    به هر حال خیلی خوشحال شدیم آقا. ان شاء الله زیارتتون کنیم. التماس دعا یا علی
  • محمد روحانی (نجوا کاشانی)
  • سلام و عرض ادب
    به روزم با (( آقا برفه ))

    چلّه ی زمستون اومد ، درو وا کرد آقا برفه

    ننه سر ما رو تـو خونـه هـا رهـا کرد آقا برفه
  • هیلووسوار
  • دروووووووووووووود منور فرمودید.
    سلام قاسم جان
    بایک غزل تازه تورامن چشم درراهم.
    سلام !


    غــزل (374)
    بــارهــــــا گــفــتــه‌ام و بـــــــار دگــر می‌گـویـم
    کـه مـنِ دلــشده ایـن ره نـه بـه خـود می‌پـویـم
    در پــس آیــنـــه طـوطــی صـفـتـم داشـتــه‌انــد
    آنـچـه استـــــاد ازل گـفــت بـگــــو ؛ مـی‌گـویـم
    من اگـر خـارم و گــر گـل ، چـمـن آرایی هست
    کـه از آن دسـت کـه او مـی‌کـِشدم ، می‌رویـم
    دوستـان ! عـیـب مـنِ بـیـــدل حـیـران مـکـنـیـد
    گـوهـــــری دارم و صـاحـب‌نــظــری مـی‌جـویـم


    "ستـیـغ سخن" با شرح این غزل به روز شد !

    مـنـتـظـر حضور سبـزتـان هستـیـم


    مـانـا بـاشیــد و کـامــــروا !
    سلام . امشب جشنواره شعر فجر اصفهان با شما و شعراتون آشنا شدم . خیلی خوشحالم .
    فوق العاده می سرایید.
  • سید محمد مهدی شفیعی
  • سلام

    با غزلی بروزم و چشم به راه نقد و نظرتان
  • قلندرزاده
  • سلام

    با مطلب " شعر چند بخش است آقای مدیر کل " راجع به وضعیت شعر هرمزگان در سایت شاعران هرمزگان در لینک زیر منتظر نظرات شما عزیزان هستیم

    http://shaeranbnd.com/article52.html
  • پیمان طالبی
  • با عرض سلام
    با غزلی چشم به راه نقد و نظرتان هستم
    سلام عجب ذوقی.ماشالله
    کار قشنگ متفاوت و پر از تصویر بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">