قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

باید بروم

شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، ۱۲:۳۳ ق.ظ

1 - نقد کوتاهی را مهدی تقی نژاد عزیز بر مجموعه از آهو تا کبوتر نوشته اند که می توانید آنرا در وبلاگ ایشان و یا در مقالات سایت شاعران پارسی زبان بخوانید. این کتاب را دوستان اصفهانی  می توانند از کتابفروشی ثامن الائمه (چهارباغ خواجو) و سایر دوستان عزیز از انتشارات آرام دل (تهران 66971697) تهیه فرمایند.


2 - همچنین مربع ترکیبی متناسب با ولادت پیامبر رحمت، قبلا در این پست گذاشته ام . (شعر پیامبر ص)


3 - و اما غزل:


وقت آن شد که دلم را بِگُذارم بروم

با تو او را تک و تنها بگذارم بروم


به کجا می‌شود از معرکه‌ی عشق گریخت

گیرم امروز از اینجا بگذارم بروم


سرنوشت من مجنون هم از اول این بود

سر دیوانه به صحرا بگذارم بروم


با جنون قلم و لرزش دستم چه کنم

فرض کن روی دلم پا بگذارم بروم


از تمنای لبت با عطشی آمده‌ام

قایقم را لب دریا بگذارم بروم


سالها گوشه‌ی چشم تو بلا تکلیفم

یا بفرما نظری یا بگذارم بروم


من تو را با خود زیبای تو در آینه‌ات

بهتر آنست که تنها بگذارم بروم


همه‌ی سهم من از عشق همین شد که گلی،

گوشه‌ی خاطره‌ات جا بگذارم بروم


  • قاسم صرافان

نظرات  (۲۳)

عالی بود عالی
سلام . وبلاگ زیبایی داری.خوشحال میشم اگه به منم سر بزنی.
من تو را با خود زیبای تو در آینه‌ات

بهتر آنست که تنها بگذارم بروم

ارادت داریم آقا
سلام، زیبا و صمیمی بود، یه جاهایی ردیف به جمله سنگینی می کرد، ولی دو سه تا بیت عالی هم داشت، در کل لذت بردم
یا علی مدد
شعر قبلی رو هم خوندم، جای نظر نداشت اینجا نوشتم...
خیلی زیبا و ظریف و لطیف بود، جای حرف و نظر نداشت، فقط این رو بگم که منتظر بیتی بودم که ردیفش سؤالی و انکاری باشه، یا نبود یا من متوجه نشدم... به هر حال که دست مریزاد و خدا قوت.
سلام

آغاز امامت و ولایت مولا صاحب الزمان حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه مبارک باد.

زیبا بود
  • حسین دقاق زاده
  • عالی بود، من نظر تخصصی نمی توانم بدهم فقط می تونم بگم حس و حال خوب بعد از خواندن آن به من دست داد
    سلام این شعرتون هم واقعا زیبا بود
    ضمنا عیدتون مبارک
    شعر زیبایی بود
    این بیت بنظرم بیت طلایی شعر بود :
    سالها گوشه‌ی چشم تو بلا تکلیفم
    یا بفرما نظری یا بگذارم بروم

    و البته تنها بیتی است که کلمه "بگذارم" در آن بمعنای "اجازه بده " بکار فته است
    ضمنا در بیت آخر غزل تخلص شاعر حتما ذکر می شود.

    نکته دیگر در مورد فعل "فرض کن" هست که کمی از فصاحت شعر می کاهد . البته اگر هدف القاء صمیمیت هست مشکلی ندارد ولی در غیر اینصورت حذف آن بهتر است و می توانست به این شکل باشد:
    با عبور قلم و لرزش دستم چه کنم/گر چه هم روی دلم پا بگذارم بروم
    موفق و مؤید باشی
    بسیار زیبا بود
  • سمیه مردانی
  • سلام جناب صرافان عزیز
    آمده بودم برای دعوت که دیدم به روز کردین با شعری زیبای دیگر
    خواندیم و استفاده کردیم
    حالا بیاید خانه ما
  • اسد رازانی
  • سلام خدمت برادر ارجمندم آقا قاسم گل
    شعر بسیار زیبایی بود بسیار استفاده کردم
    موفق باشید
    سلام قاسم جان
    خوب بود به وسعت دشت بود اما به عمق دریا نرسید
    نقد عباس را هم خواهم خواند
    سالها گوشه‌ی چشم تو بلا تکلیفم

    یا بفرما نظری یا بگذارم بروم



    شعرتان زیبا بود
    سلام دوست
    به روزم
    مانا باشید.
  • رومینا عابدی
  • سلام دوست
    به روزم با
    اسفناج
    رای شما
    غزل
    سپید
    و . . .
    مشتاق حضورتون
    بسم رب الحسین

    باسلام خدمت ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع)، شما می توانید

    مداحی های حاج محسن آقاجانی را از آدرس زیر دریافت نمایید:

    www.hajmohsenaghajani.blogfa.com



    جدیدترین مداحی:
    ۱-شب 7محرم 1389-حاج محسن آقاجانی
    ۲-گلچین(1) -- حاج محسن آقاجانی، محرم 89
    سلام بزرگوار

    خسته نباشید

    مشغول باز خوانی اشعار بودم واقعا اشعار آیینی شما طراوت خاصی داره خواستم تشکری کرده باشم هم این که خدا قوتی گفته باشم

    موفق باشید
    سلام لذت بردم
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام برقاسم عزیز
    غزل شیوایی است اماکم اتفاق!شایدبه خاطرقافیه ی الفیه است...
    باقصیده"کلیددرباز"تورامن چشم درراهم.
  • مهدی رحیمی - زمستان
  • سلام
    غزلی تقدیم به موعود سبز که یه روز حتما میاد و حق به حق دار میرسه
    http://www.kafshdar.blogfa.com
    سلام
    سه روز پیش در کازرون منزل حاج ابراهیم صرافان مجموعه از آهو تا کبوتر شما رو مطالعه کردم. بسیار عالی بود. فقط در بعضی موارد فصاحت و روانی کافی رو احساس نکردم.
    به امید موفقیت روز افزون شما
    وای خیلی عالی بود. ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">