قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

دردانه‌ی جلفا

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۸۹، ۱۰:۳۸ ب.ظ


چه عشق نفسگیر و عجب حال خرابی

دردانه‌ی جلفا ! برسان پیک شرابی


هم کیش تو هستم من از آن لحظه که دیدم

یک بوسه در آیین تو دارد چه ثوابی


انجیلت از این روز ببین آیه ندارد :

زیر پل خواجو، من و یار و لب آبی


در من متجلی شده روح القدسی مست 

امشب نکند مریم من! زود بخوابی


مرغی به قفس اینهمه مظلوم ندیدم

چون زلف چلیپای تو در پشت حجابی


هم درد من و عاشق دریا شده، هر کس

یک بار تو را دیده در آن دامن آبی


جز رفتن و هرگز نرسیدن به تو دیگر

سیراب ندیدم بکند هیچ سرابی


جای سرِ انگشت من، افسوس! نسیمی

انداخته در حلقه‌ی گیسوی تو تابی


با شب چه کند سینه‌ی این برکه بی تاب

وقتی که تو  اِی ماه! نخواهی که بتابی 


راهب شده‌ام گوشه‌ی محراب دو ابروت

اما نرسید از ملکوت تو جوابی


امروز ندیدی دل آیینه‌اییم را

یک روز بیاید که بگردی و نیابی


  • قاسم صرافان

نظرات  (۵۵)

سلام دوست عزیز

وب قشنگی داری

امیدوارم همیشه موفق باشی

ممنون میشم اگه یه سری به من بزنیو نظر قشنگتو بگی

مر30

بای
  • زهرا نوروزی
  • غزلهاتون رو دوست دارم . همیشه جوشان باد این دل ...این قلم...این روح شاعرانه
    سلام... اتفاقی با وبلاگتون آشنا شدم. چقد قشنگ شعر می گید... مخصوصا اینکه اصفهان پر از خاطره هم تو شعراتون پیداست... دست مریزاد
    بهشتی باشید
    خیلی زیبا بود.
    واقعا اشعارتون وزن زیبایی دارن.
    با تشکر
    سلام
    میگم این دو بیت منم مال شما نخواستیم!
    طعم لبهای تو از قندونباتو عسل است لب خندان تو خود سوژه ی صدها غزل است
    آخر از حسرت لبهای تو من میمیرم ... ................................اجل است
    شعر آیینی من را همه عشقی خواندند سر آیین من و این همه آدم جدل است
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام برادر
    غزل دلچسب وزیبایی است بارویکردنوقدمایی.
    بادوغزل تورامن چشم درراهم.
    سلام بر قاسم
    نمکین بود
    به این می گویند یک شعر عاشقانه نیمه آیینی
    نیمه اش هم بخاطر حجاب دختر مسیحی است.

  • پیمان طالبی
  • سلام
    با یک غزل به روزم و چشم به راه نقد و نظر شما
  • سمیه مردانی
  • زیبا بود
    ممنون
    سلام
    هنوز اسرائیلیات رو درباره حضرت مریم سلام الله علیها فراموش نکردی؟


    پاسخ:
    ولی بازم چشم سید روش بیشتر فکر میکنم
    آرزوی بهشت زمین ، کربلا برای شما شاعر با ذوق را دارم ...
    سلام .. کارت درسته آقای صرافان یاد این شعر افتادم
    مرد است و تاهمیشه دردی دارد
  • سید غفار وهابی
  • سلام برادر بزرگوار.بسیار زیبا وعالییییییییییییییییییییییییییییییی.واقعا لذت بردم نفستون گرم ...درورد بر شما
    یا علی التماس دعا
  • حسام بهرامی
  • سلام
    لی لی به روز شد
    ممنون
    لی لی
  • سپیده صباغ زاده
  • سلام
    زیبا بود
    منتظر حضورتان هستم
    بدرود
    سلام.وب قشنگ و پر محتوایی دارین.تبریک میگم
    به منم سر بزنین.اگه با تبادل لینک موافقین منو با نام (شعر متن عکس) لینک کنین و به منم خبر بدین که لینکتون کنم

    تا نشوی مست خدا
    غم نشود از تو جدا
    سلام
    خوشحال میشم نظرتونو در مورد شعرام بدونم
    ممنون
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - هواپیما - به روزم.
    منتظر مهربانی های شما...
  • حسام بهرامی
  • سلام قاسم جان
    خوبی برادر
    زیبا بود حتی زبان کلاسیکش اما این بیت

    مرغی به قفس اینهمه مظلوم ندیدم

    چون زلف چلیپای تو در پشت حجابی
    و

    با شب چه کند سینه‌ی این برکه بی تاب

    وقتی که تو اِی ماه! نخواهی که بتابی
    و

    امروز ندیدی دل آیینه‌اییم را

    یک روز بیاید که بگردی و نیابی

    زبان شعرت را خیلی کلاسیک کرده
    اما من شعرای تو را دوست دارم
    موفق باشی
    ممنون
    لی لی
  • پیمان طالبی
  • سلام جناب صرافان
    با یک غزل چشم به راه نقد ونظرتان هستم
  • سید علی رکن الدین
  • سلام

    لذت داشت بسیار

    با غزل لاشه ی سرد به روزم

    شکلات بیاورید
    آن کس که فقط یک دین را می شناسد ... دین دار نیست .

    خیلی قشنگ بود
  • سیداحمدمصطفوی (عماد)
  • سلام خدمت شما دوست شاعرم ، امیدوارم که حالتون خوب باشه و در زیر سایۀ

    الطاف خدائی موفق و پیروز باشید. اولا میخوام تشکر کنم به خاطر اشعار زیبای

    وبلاگتون...دوّما میخواستم بپرسم اجازه هست وب زیباتون رو در وبلاگ اشعارم

    (غائب بی غروب) لینک کنم تا درصورت تمایل شما بعد از این یک ارتباط ثابت بین

    دو وبلاگ برقرار کنیم؟ ضمنا با اولین پست این وبلاگ(یک رباعی و یک غزل انتظار)

    به روز هستم.منتظر جوابتون در وبلاگم هستم.

    دو نفر که همدیگر را خیلی دوست داشتند و یک لحظه نمی توانستند از هم جدا باشند، با خواندن یک جمله معـــروف از هــم جـــدا می شــوند تا یکدیگر رو امتحان کنند و هــر کــدام در انتظار دیگــری همدیگر را نمی بینند. چون هر دو به صورت اتفاقی و به جمله معروف ویلیام شکسپیر بر می خورند: « عشقت را رها کن، اگر خودش برگشت، مال تو است و اگر برنگشت از قبل هم مال تو نبوده »


    سلام وبتون خیلی قشنگه
    به منم سر بزنید
  • هیلوووسوار
  • روزی که می خواستم بیام قم واسه تحصیل خواهرم یه جلد دیوان حافظ بهم داد...
    ای هد هد صبا به صبا می فر ستمت بنگر که از کجا به کجا می فرستمت...
    استاد باور کن که شعر های تو رو بیشتر از خواجه می خونم...نه
    حفظ می کنم
    سلام علیکم

    قاسم زیبای من خیلی عاشق شدی ... !


    جای سرِ انگشت من، افسوس! نسیمی

    انداخته در حلقه‌ی گیسوی تو تابی



    شعریتش عالی است اما ...


    به هرحال حال کردیم
    سلام
    بروزم
    مدام در این شعر باران می بارد
    با چتر بیایید
    سلام قاسم جان
    مشتاق دیدار بودم ولی همکارم رو نمی توانستم بپیچانم!
    کازرون آمدم و آمدی می بینمت
  • زهرا رفیعی
  • سلام
    هوای تو من را به عشق می آورد
    به روز شد
    تولدی دیگر....
    منتظر حضور سبزتان
    یا علی
  • پاییز رحیمی(طوفان بی ملاحظه)
  • سلام بر شاعر غزل و مهربانی!

    بسیار زیبا بود آقای صرافان عزیز.
    من همیشه کارهاتون رو می خونم هرچند نظر نذارم اما این خانه و شعرهایش را دوست دارم.
    سلام شاعر عزیز!

    خیلی زیبا بود.خیلی خیلی خیلی
    سلام
    برنامه ی عیدتچه شو
    ستاره ی سهیلت میاری یا نه؟
    سلام عزیز
    سال نو مبارک .بهار خوبی داشته باشی.
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - هفت سین عاشقی - به روزم.
    منتظر مهربانی های شما...
    موفق باشید.
  • احمدرضاااا
  • سلام. پیشاپیش سال نو مبارک. وبلاگ خوبی دارید. به منم سر بزنید
  • واحد فرهنگی هیئت محبان آل عبا (ع)
  • باسلام
    مژده به همه شاعران گرامی
    واحد فرهنگی هیئت محبان آل عبا(ع) قصد دارد با همکاری انتشارات میثم تمار اشعار آیینی (مذهبی) شما را در کتابی با نام خودتان به چاپ برساند. جهت اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه فرمایید.
    http://shereayini.mihanblog.com
  • حسین رضوی فرد
  • "عطر تو هوای شهر را پر کرده
    اینقدر جفا به عطر نارنج مکن"

    عرض تبریک سال نو

    مطالب و دیدگاه های حاج علی آقا اسدزاده را در این جا بخوانید.
    از سلیقه شما و طبعتون جز زیبایی انتظاری نیست
  • مهدی قهرمانی
  • دوست عزیز و بزرگوارم ! سلام !

    از اینکه توفیقی پیدا کردم بعد از مدت ها آشنائی دورا دور خدمت برسم خوشحالم

    داشتن دوستان هنرمندی مثل شما همیشه مایه ی مباهات است.

    سال 1390 را محضر شریفتان تبریک عرض کرده و برای حضرت عالی بهاری سرشار از شکوفائی / موفقیت و سلامتی را آرزو می کنم .

    کتاب را دارم و می خوانم و لذت می برم / باشد که روز همین نزدیکی ها به دست خط شریف مزینش کنید .

    ممنون از شعرهای زیبایتان .




    •*..*•. .•*..*•.
    ◄███▓▒░░بهارتان بارانی░░▒▓███►
    .•*..*•. .•*..*•.





    ا
    ......................................................
    وبلاگ " با جاده های بی تو " با نیم نگاهی بر شعر دهه 80 به روز است و منتظر عطرافشانی قلم ات .

    بهارتان پرنعمت و پربرکت
    روزها و لحظه هایتان روشن
    عمرتان بلند باد و باعزت

    یاعشق یاعلی !

    " مهدی قهرمانی "

    www.atre1000khatere.blogfa.com
  • رویا ابراهیمی
  • با همین دیدگان اشک آلود
    از همین روزن گشوده به دود
    به پرستو، به گل، به سبزه درود
    سال نو مبارک

    دعوتید به خوانش این همیشه ی زنده؛ شعر ...
    برای خواندن مطالب شما بعد از به روز رسانی حتما برمی گردم
    بدرود تا شعر
    با سلام و تبریک سال نو
    با چارپاره ای اجتماعی-انتقادی به روزم
    نقد هایتان گواراست
    سربلند باشید
    علی مددی
    ....................
    غزل دلنشینت رو سومین باره می خونم
  • مهدی رحیمی زمستان
  • سلام بر قاسم عزیز وتبریک سال نو
    غزل زیبایی بود با حس و حال عاشقانه والته بعضی فراز های عالی مثل:

    جای سرِ انگشت من، افسوس! نسیمی
    انداخته در حلقه‌ی گیسوی تو تابی

    به هر صورت شادیمان دو چندان شد
    سلام دوست عزیز...

    امیدوارم بهار در لحظه هایت جاری باشد....


    مادرم یادش رفته
    من موهایم را
    به حسن کچل
    پیوند زده ام!!!

    با 2 کار کوتاه به روزم......
    و منتظـــــــــــــر..........................
    [خداحافظ]
    درود استاد گرامی . سال نو مبارک .
    سلام
    هوای تو من را به عشق می آورد
    به روز شد
    تولدی دیگر....
    منتظر حضور سبزتان
    یا علی
  • مرتضی حیدری آل کثیر
  • سلام

    شعر این حقیر در سایت فارسی زبانان برای انتخاب این هفته گذاشته شده لطفا اگر غزل بنده مورد تایید بود به آن رای دهید «غزل شماره 8»امید که به هند رفتن ما کمک کنید

    با تشکر
    یا علی
    http://irafta.com/poempoll.aspx
    سلام جناب صرافان
    خسته نباشید
    یک خواهش! میشه آن شعر هیات را که در جلسه خواندید در وبلاگ بگذارید...
    شاید هم قبلا گذاشته اید و بنده ندیده ام اگر بوده که آدرس بدهید...
    ممنون
    راستی من هم به روز کردم
    ممنون جناب صرافان از حضور و نظر و لینک
    ایشاله دفعه بعد با خوانش خودم میشنوید البته اشعار جدید...
    این کار جوان ناکام را دلمان خوش بود ضبط کردیم آمدیم خانه و متوجه شدیم فقط یکی دو بیت ضبط شده...ممنون از تاکید... متوجه آن تقسیم بندی های وبلاگتان نشده بودم حتما خواهم خواند ...
  • مریم قلیزاده
  • شعر خوبی بود.دعوتید به عاشقانه
    دو یار زیرک و از باده کهن دومنی فراغتی و کتابی و گوشه چمنی
    من این مقام به دنیا و آخرت ندهم اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - مثنوی میلاد زین أب - به روزم.
    منتظر مهربانی های شما...
    موفق باشید.
    علی...
    سلام
    به وبلاگ من هم سری بزنید
    سلام استاد.
    هر وقت از جلفا رد میشم یاد این شعر میفتم.
    خیلی زیبا بود.
  • آگالیلیان
  • کولاک بود عاموچی! کولاک!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">