قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

بانوی قشم

سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۵۵ ب.ظ


حتی میان این همه زیبای بندری

بانوی خوب قشم تو یک چیز دیگری


اینجا همیشه منظره بر عکس قصه‌هاست

دریا پر از مسافر و ساحل پر از پری


از چشم من تکی تو، ولی خوش قیافه‌اند 

این دختران سبزه هم از چشم خواهری


حس می‌کنم دوباره تو را، یا من آنورم

یا اینکه تو گذشته‌ای از آب و اینوری


بین من و جزیره گرمی که شهر توست

مانند خواب از سر امواج می‌پری


تا پلک می‌زنم به هم از راه می‌رسی

تا پلک می‌زنی به هم از حال می‌بری


خالت سیاه تر شده بر روی گونه‌هات

ماهت قشنگ تر شده در قاب روسری


من «یا لطیف» گفتم و با من نسیم گفت

ـ با دیدن شکوه تو ـ «الله اکبر»ی


در پای تو مگر صدف از خاک بر نخاست

بیخود نگفته‌ام به تو بانو! که محشری


اشعار من اگر تو بخوانی شنیدنی است

زیبای من بخوان! همه را که تو از بری


بندر عباس - زمستان 88

  • قاسم صرافان

نظرات  (۴۲)

زیبا بود و دوست داشتنی و ماندنی
مصرع آخر "تو که از بری"باشد ای بسا پایان بندیت روان تر بشود
سلام برادر
متفاوت بود وجذاب
برگزیدگی درسایت شاعران پارسی زبان مبارک
مسرور باشی
بسیار زیبا و دلنواز بود
ممنون
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام برادرم
    هنوزازسکرآن دیدارمستم...
    عاشقانه ی باطراوت ومتفاوتی ست ازنوع هیاتی اش!دست مریزاد.
    باغزل "دوچرخه ای که نیست"منتظرنگاه روشنت هستم.
    سلام شاعر بزرگوار .
    مثل همیشه از اشعار زیباتون می شه بهترین عواطف و تصاویر و البته مضامین رو فهم کرد و لذت برد . ممنون
    از راهنمایی تون نهایت استفاده را برده و با ز هم امیدوارم از نگاه ارزنده تون در خصوص غزلی ... برای مادرم ... زهرا بهره مندم کنید .
    عنایت بفرمایید
    سلام

    به روزم...
    درود
    لی لی به روز شد
    ممنون
    لی لی
    ببین خبر نمی دی بعد میگی چرا نظر نمی ذاری دکتر
    چون مرده شوم خاک مرا گم سازید

    احوال مــرا عبرت مــردم سازید

    خاک تن من به باده آغشته کنید

    وز کـالبدم خشت سر خم سازید

    28 اردیبهشت .......روز بزرگداشت خیام نیشابوری
    واااااااااااااااااااااااااااای
    خیلی قشنگ بود
    خیلی

    روحم حسابی شاد شد
    -
    اینجا همیشه منظره بر عکس قصه‌هاست

    دریا پر از مسافر و ساحل پر از پری
    -

    مانند خواب از سر امواج می‌پری
    -
    من «یا لطیف» گفتم و با من نسیم گفت

    ـ با دیدن شکوه تو ـ «الله اکبر»ی

    -
    دریا و نسیم و زیبایی رو به وضوح دیدم
    -
    -
    ممنون




    -
    -
    -راستی سلام
    بروز بودم
    پارسه هم بروزه
    التماس دعاحاجی...
    سلام عزیزم
    دلم برات خیلی تنگ شده

    ان شا’الله با خانواده تشریف بیارید مشهد امام رضا(علیه السلام)

    راستی این دیگه چه غزلی

    راستش بخوای زیادبدم نبود

    اینم یه جواب سرع وبدون هیچگونه تفکری ( بالبداهه )


    امروز درجزیره قشمی و با پری
    فردا گمان کنم که به دنبال دیگری...


    امروز یشم سزه قشمی توراگرفت
    فرداطلای چینی و روسی مرمری



    یاعلی
    کتابتون رو از نمایشگاه گرفتم و وقتی می خونمش قند در دلم آب می شه .
    خیلی زیباست
    سلام دوست عزیز

    شعر امروز ایران، در دو دهه‌ی اخیر، شاعران جوانی را به خود دیده است،

    شاعرانی که هر کدام برای خود، تجربیاتی را از سرگذرانده‌اند. انبوهِ این شاعران

    معاصر، هر کدام برای خود به راهی رفته و تلاش کرده‌اند تا در تراکم و انبوهی این

    راه های نرفته خود را کشف کنند یکی از این صداها که در شعر جوان امروز ایران

    درخشید و توانست جایگاهی بین مخاطبان جدی و حرفه‌ای شعر معاصر بدست

    آورد، شاعرپرکار خرم آبادی، عبدالرضا شهبازی است.

    شعر شهبازی، شعری است که :
  • مهدی رحیمی - زمستان
  • سلام. با غزلی غزلی تقدیم به موعود آمدنی در کفشدار به روزم
    http://www.kafshdar.blogfa.com
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام شاعر
    به روزم ومنتظرآمدنت
    آرزومنددیدار
    دو موجود هستی گرامی تر است
    یکی میهن و دیگرش مادر است
    ستایش کنم زن که او مادر است
    که مادر سزاوار زیب و زر است
    تو ای مادر من نوای میهن من
    کنم خواب در اغوشت ای سرور من

    3 خرداد روز مادر پیشاپیش مبارک
  • سلام بر شبیر
  • سلام
    با پست - میلاد مادر هستی - به روزم.
    منتظر مهربانی های شما...
    موفق باشید.
    علی...
  • زهره پاینده
  • آقای صرافان من از همه ی شعراتون یه بیتشو از قشنگی حفظ میشم...
    مثل اینکه کل شعرو حفظ شدم الان !ممنون..
    سلام
    وبلاگ زیبا و پر محتوایی دارید
    خوشحال میشم نظرتون رو در مورد وبلاگم بدونم....
    آیینه
    ..........نقد شعر.........
  • سمیه مردانی
  • سلام آقای صرافان
    من هنوز شرمنده شما هستم...کوتاهی از من بود باید به عوامل اجرایی خبر میدادم که شما ساکن کازرون نیستید...
    هنوزهم ناراحتم از اینکه شما با آن اشعار زیبا در جمعمان نبودید
    واقعا جای شما خالی بود
  • علی سلیمانی
  • سلام

    هم لحظه های گریه ، هم لبخند ، شیرین اند
    لب های تو هر وقت می خواهند شیرین اند

    با غزلی به روزم و چش به راه .

    با سپاس - علی سلیمانی
    سلام حاجی این دختربندری که شما سرودید بادل مامداحا خیلی داره لازی می کنه شماره تماسی چیزی نداره؟از شوخی گذشته من همیشه ازچیدن کلماتتون درس می گیرم.موفق باشید(ولی دختربندریه بدجور........)
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام قاسم عزیز
    بایک غزل منتظردرنگ صمیمانه ات هستم.
    سلام بر شما...

    حوالی تولدی آن همه میمون و مبارک است که زبان الکن از وصفش و عقل عاجز از درکش.

    دربه در دیوانهای شعر هستم برای اشعاری در مدح مولا علی...اگر سروده ای دارید، بی صبرانه منتظر هستم...

    با تشکر.
  • اسماعیل شادکام
  • درود
    تابو شکنی به جدی ترین شکل
    تشریف بیاورید.!
    (برای دیدن پست نیاز به فیلتر شکن دارید)
    درود بر قاسم عزیز
    چقد خوب بود غزلت
    بعد چن وقت یه کار درست و حسابی خوندم
    حس خوبی بهم دادی ممنون
    تا بعد
    ..................................
    من ترانه کار می کنم اگه دوس داشتی بهم سر بزن
    سلام دوست عزیز
    راستش‌ را به‌ ما نگفتند یا لااقل‌ همة‌ راست‌ را به‌ ما نگفتند……...
    کدام جمعه؟ ندانسته ام ولی پیداست که آن ودیعه پروردگار درراه است
    دلم خوش است میان شکنجه پاییز چه باشم وچه نباشم بهار در راه است
    در انتظار حضور پر مهر شما....
    یاعلی
    توی جاده ای که انتهاش معلوم نیست پیاده یا سواره بودنت فرقی نمی کنه، اما اگه همراهی داشته باشی که تنهات نذاره ،بی انتها بودن جاده برات آرزو میشه ......
    سلام


    خیلی دلتنگتم

    شرمنده
    ایام امتحانات
    وقت محدود
    اومده بودم برا نمره های میان ترمم

    یه فرصت مناسب میام و خوانش
  • پیمان طالبی
  • سلام

    به روزم
  • مهرداد قصری فر
  • سلام.فکر کنم 1سال شد ننوشتنم.
    دیگه گفتم وقتشه که بنویسم
    حالا با 2رباعی به روزم و منتظر.
    شیعیان! مهدی غریب و بی کس است...

    بار دیگر یاد دلبر می کنم
    نغمه ی یابن الحسن سر میکنم
    بار دیگر میرود از کف قرار
    قلب من پر می کشد سوی نگار
    می کنم یاد از امام منتظر
    آن یگانه منجی کّل بشر
    گرچه از وصفش زبانم الکن است
    نام او آرامش قلب من است
    نام مهدی یاد مهدی دلگشاست
    بر خلایق جملگی مشکل گشاست
    یاد مهدی دل منوّر می کند
    شادمان قلب پیمبر می کند
    یاد مهدی، یاد حق، ذکر خداست
    از خدا مهدیّ قرآن کی جداست؟
    یاد مهدی یاد جمله اولیاست
    چون که صد آمد نود هم پیش ماست
    یاد مهدی چون نشان زندگیست
    کی مسیر بی ولایش بندگی است؟
    خلوت اهل ولا با مهدی است
    ذکر اهل معرفت یا مهدی است
    گوییا این نام اسم اعظم است
    هر چه یا مهدی بگویی هم کم است!
    ذکر یا مهدی توانم می دهد
    حق و باطل را نشانم می دهد
    حق هم اکنون نزد مهدی است و بس
    دم مزن ای اهل حق از هیچ کس
    نزد او نور خدایی را بجو
    ظلمت محض است هر کس غیر او
    حضرت مهدی تمام دین ماست
    دین ما ایمان ما آیین ماست
    دین حق را او هم اکنون صاحب است
    دم زدن از انتظارش واجب است
    حضرت صاحب بود عین الحیات
    هر که با مهدیست می یابد نجات
    هر که شد بیگانه با صاحب زمان
    او بود کافر مسلمانش مخوان!
    هر که یاد مهدی قرآن نبود
    از عبادت های او، او را چه سود
    هر که نشناسد امام خویش را
    داده بر شیطان زمام خویش را
    شیعه بر این اعتقاد و باور است
    هر کسی مهدی ندارد کافر است
    شیعیان رسم تشیّع این نبود
    باید این زنگار غفلت را زدود
    شیعه ای؟ سنگین چرا گوشّت شده؟
    عهد و پیمانت فراموشت شده
    در ازل با او تو پیمان بسته ای
    پس چرا پیمان خود بشکسته ای

    ادامه در وبلاگ بندگان منتظر

    دکتر علی هراتیان
    آقای صرافان سلام حال شما ؟

    اول اینکه نمیدونستم همشهری هستیم تازه فهمیدم
    البته ما قم ساکن هستیم

    دوم این که کتاب از آهو تا کبوتر رو که گرفتم چندین بار خوندم از بس اشعار زیبایی داره
    در هر حال مخلصیم
  • مجید لشکری
  • سلام
    با غزل مثنوی حضرت اباالفضل العباس علیه السلام به روزم
    مشتاق نگاه و نظراتتان هستم
    علی علی...
  • ذاکر کربلا
  • سلام استاد
    بسیار عالی
    بهره بردیم
    سلام
    بروزم
    دعوتید به خوانش
  • مریم سرآبادانی
  • سلام بزرگوار
    با دل نوشته ای همراه با یک مثنوی منتظر دیدگاه شمایم(ظاهری و باطنی!!!)
    حضورتان سبب دل گرمی حقیرست...
    یا علی...
  • محمد جواد آسمان
  • سلام برادر
    مشتاق دیدار
    ناپرهیزی کردی مومن!

    شاد باشی و شاعر
  • احسان خلیلی
  • سلام کبلایی

    (توی این مجموعه شعرهایی با صدای سید محمدعلی رضا زاده - مهدی رحیمی- مهدی فرجی- علیرضا دهرویه- یاسر ساجدی- علیرضا بدیع- حسین خلیلی-حسن حسن پور- حسن تقلیلی- صادق فقانی-جابرنوری- کمال رستمعلی- مهرداد جهانگیری- اکبر یاغی تبار- حسین میری - استاد محمد سلمانی و خودم!! رو میشنوین)

    1- حتما یه لینک اختصاصی به این پست ما بده
    2- برای سری دوم خودتون رو آماده کنید به سراغ شمام میایم
    با سلام
    به مناسبت ولادت مولای عالم علی(ع) با چارپاره ای به روزم
    سربلند باشید
    علی مددی
    ...................................
    آقا به کجا چنین شتابان!!!!!
    کمی پیاده رو
    دفتر شعر : سعید باجووند
    انتشارات شاملو
    چاپ اول
    اردیبهشت
    90
    شعر خیلی زیبایی بود ولی فکر نمیکنید گفتن این قسم شعر هارو باید به دیگران بسپارید یکم این شعر به شاعرش نمی خوره .البته هر جور صلاح میدو نید. من ادرس ایمیلمو براتون میزارم اگه میتونید دلیل قانع کننده ای بگید لطفا برام میل کنید .البته استادی مثل شما نیازی به قانع کردن من نداره ولی چون همه ی شعر ها تون رو خوندم ودوست داشتم خواستم این شعر نظرمو عوض نکنه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">