قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

اولین مرد مست

سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۰، ۰۸:۴۹ ق.ظ


آنکسی که شراب می‌نوشاند به شما در الست من بودم

اولین باده خور خود ساقی است، اولین مرد مست من بودم


در ازل نور او که شد پیدا، تا صدا زد: که این منم لیلا

اولین عاشقی که پیمان با لب پیمانه بست من بودم


روز خیبر که اهل منصب ها در فرارند پشت مرکبها

آنکه لرزاند پشت مرحب ها ذوالفقاری بدست من بودم


لرزه افتاد بر تن خیبر تا زدم داد: این منم حیدر

آنکه بر شانه‌های پیغمبر لات و عُزّا شکست من بودم


من علی از علی چه می‌دانی؟ من علی معنی مسلمانی 

پادشاهی که کنج ویرانی با گدایان نشست من بودم


شاه عشقم نشسته بر صدرم، شیر احزاب و حیدر بَدرم

عالِمی که بلندی قدرم راه دل را نبست من بودم


یک نفر رد شد از دل دریا، دیگری مرده زنده کرد اما

سرو سبزی که بین این گلها  از همه بهترست من بودم


عشق نسلی به نسل با من بود آدم از روز وصل با من بود

عالم از ذات و اصل با من بود تا جهان بود و هست من بودم


  • قاسم صرافان

نظرات  (۲۴)

سلام خدا بر شما.
بسیار زیبا و فرح انگیز...لذت بردم.
خدا بر توفیقاتتان بیفزاید.
یا مولا...
سلام آقای صرافان
ممنون که خبرم کردید خدا خیرتون بده
در پناه مولا باشید
سلام و ادب
امیر کلام همیشه دستگیرتان زیبا بود
  • حــــــــــــــــــــــــــامد - جاهِدوا
  • سلام آقا. خسته نباشید حاج آقا. دلمون براتون تنگ شده.
    وقت کردید به ما هم سر بزنید.
    یا علی
  • ارادتمند شما احسان تبریزیان
  • سلام حاج آقا از شعرخوانیتون محضر آقا کیف کردم دمتون گرم
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام دوست عزیزوباصفایم
    غزل شیوایی است وحس وحال زیباومفرحی دارد.ماجورباشی.
    بایک غزل تورامن چشم درراهم.
    سلام دوست عزیز
    فرزندان شیعه، نام تو را بر پیشانی بندهای سبزشان حک کرده اند. کودکان این قوم، دست بر زانو می گذارند و یا علی می گویند.
    ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین، حیدر کرار، شیر خدا ،مولود کعبه را خدمت شما دوست عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم.
    یاعلی
  • هیلوووسوار
  • خیلی عالی بود اصلا این کلمات رو بریز دور دلت من رو کشته.
    عمبق بودند انگار قبل از شعر صد صفحه در مورد مولا تاریخ نوشته باشی نه این یکی قبلی ها هم همین طور زیبا و پر طرواتند. بی حساب دوست دارم استاد
  • پیمان طالبی
  • سلام جناب صرافان
    شعرخوانی پر احساستان را محضر آقا دیدیم و حظ بردیم.
    خوش به سعادتتان.
    یا حق
    کاش این شعر را محضر آقا میخواندید.البته آن شعر هم بسیار زیبا بود.زیارت قبول.با اجازه وبلاگتان را لینک کردم
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام رفیق شفیق باصفا
    این باربایک قصیده منتظرت هستم.
    ترجیح میدهم با کفشهایم در خیابان راه بروم و به خدا فکرکنم

    تا این که در مسجد بشینم و به کفشهایم فکر کنم

    29 خرداد سالگرد استاد علی شریعتی
  • احسان خلیلی
  • سلام کبلایی
    خوبی؟
    اولین باده خور خود ساقی ست، اولین مرد مست من بودم

    دمت گرم
    ... پس از سر من خیال باید بـپـرد

    این آرزوی مـحـال بـایـد بـپـرد

    ســـــــــــــــلام دوست خوبم !

    با دو غزل منتظر حضورتان هستم



    مـانـا بـاشـیـد و نـویـســـــــــــــــــــــــــــــــــــا !
    سلام به شعر خوانی شعرهای علی اکبر لطیفیان دعوتتید یا حق
    ممنون از تذکر.وممنون تر ازینکه شعر خودتون رو در وبلاگ من دیدید و کاظمانه بر خورد کردید و بهم هیچی نگفتید ...نه فحشی نه ناسزایی نه تیکه ای...الان ملت الکی و بیخودی به هم ناسزا میگن چه برسه به اینکه شعر کپی کنی بزاری تو وبلاگت! البت اون وبلاگ دفتر چه منه.به جا اینکه بنویسی تو دفتر یه کپی پیس میکنی .راستی ناشر کتابتون کیه؟خب یه عکس از کتابتون و مشخصاتش رو بگذارید در وبلاگتون .شاعر انقدر بیحال؟شما که از منم بدتری داداش
  • علی فردوسی
  • سلام مومن
    خوبی؟
    برنامه شبکه 5 چطور شد؟ رفتی؟
    تازه شنیدم تو بیت رهبری هم شعر خوندی؟ بابا دست مارو هم بگیر.
    اما شعر...
    راستش چندان به دلم ننشست به خصوص اونجاهایی که "را" مفعولی رو حذف کرده بودی. یکی دو جا هم تطابق زمانی افعال درست نبود. بیت اول ولی بیت قشنگی بود.
    خلاصه ما از شما خیلی قشنگ تر از اینها شنیدیم.
    یه شعر تو فارسی زبانان ازت خوندم واسه انتفاضه سوم با قافیه هابیل و انجیل و زنبیل و.... اون خیلی شعر قشنگی بود. حقشه برگزیده بشه.

    یا علی
  • رضا محمدی قروه کردستان
  • سلام اقای صرافان حضور در بیت رهبری و دیدار شما از نزدیک روز به یاد ماندنی برای حقیر بود و مهم تر از آن گوش سپردن به شعر زیبا و پر احساس شما لذت دیدار یار را دو چندان کرد
  • سید حامد آساره
  • سلام آقای صرافان
    خوندم
    ممنون

    بفرمایید غزل ترانه
    با سلام خیلی قشنگ بود من هم به روزم
    خوشحال میشم اگه بهم سر بزنید
    با اجازه پیوندتون دادم به باغ نگاهم
    خوشحال میشم پیوندم بدید
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • باسلام وآرزوی طول عمر
    بامطلبی به روزم وچشم به راه آمدنت.
  • حسین رضوی فرد
  • زیبا بود
    چی شد پس تهرانی شدی یا موندی نصف جهان
    جناب صرافان.
    بسیار عالیست.
    لرزه افتاد بر تن خیبر تا زدم داد: این منم حیدر
    به به.
    مست شدیم حاجی از شراب شعرتان.
    " وقتی که حال میکده ی دل خراب شد.... شاعر علی نوشت و شعرش شراب شد"

    خدا خیرتان دهد.
    خوش به حالت ....
    کاش من هم میتونستم اینقدر سعادت داشته باشم ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">