قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

مناجات

پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ق.ظ
خالق من! چه زنده‌ام با تو مثل ماهی میان یک دریا
ای بزرگی که می‌شوی نزدیک تا که لمست کنند کوچک‌ها

تو خدایی ولی نه دور از دست، خانه داری ولی نه در بن بست
می‌شود هم در آسمان دیدت، هم میان سکوت یک صحرا

این توئی با تبسم مادر لقمه‌ی عشق می‌دهی دستم
در نگاهش توئی که می‌خندی، تا به من آب می‌دهد بابا

فخر کردی که خالقم هستی، از توام پس تو عاشقم هستی
آفریدی که وا کنی یک روز رو به این عشق پاک چشمم را

ساعت هجرتم به میخانه، مبدا حیرت ملائک شد
خوانده‌ام پای جام تو یارب! چارده دوره «عَلَّمَ الاَسماء»

این که هی کوه می‌کنم هر روز ، از همان نام‌های شیرین است
این که مجنونم، از همان عطر است که تو دادی به گیسوی لیلا

آمدی با صدای پیغمبر، تیغ در دست دیدمت خیبر
در گلوی که خون تو گل کرد؟ چه خبر بود ظهر عاشورا؟

این دل از آن شبی مسلمان شد که رخ یوسفت نمایان شد
چشم او دید و گفت: «اَسلَمنا» خال او دید و گفت: «آمَنّا»

نام تو می‌کند مرا آرام، ربِّ  یا ذالجلال و الاکرام !
هر چه زیباست از تو نور گرفت هر چه عشق است از تو شد پیدا
  • قاسم صرافان

نظرات  (۴۵)

حاجی جان آمنا آمناآمنا
بر دست پرتوان ومهر آفرینت و مجددا
سلام عزیز
وبلاگ قشنگی داری همین طوری ادامه بدی وبلاگت بهتر می شه مطالبتو که دیدم گفتم بهتره با هم تبادل لینک کنیم البته اگه موافق باشین
اگه موافقین سایت منو با نام کانون طرفداران نیوشا ضیغمی لینک کنین و اسم و آدرس لینک خودتونو بفرستین
با آرزوی بهترین ها برایتان

http*//niusha.net
  • احمد بابایی
  • نقدی بر مقاله "بین دو خط موازی" امید مهدی نژاد
    و بررسی مجموعه "صبح شبنم" رضا جعفری 84
  • مصطفی کارگر
  • سلام. مناجات متفاوتی بود. احسنت. از این بیت خیلی خوشم اومد:

    این که هی کوه می‌کنم هر روز ، از همان نام‌های شیرین است
    این که مجنونم از همان عطر است که تو دادی به گیسوی لیلا
    اگر چه سراب مسافر را می کند گمراه ، ولی شاید از پی گمراهی پیدا شود راهی
  • سمیه مردانی
  • شعرزیبایی بود مثل همیشه
    نشنیده بودمش قبلا قطعا جدید
    التماس دعا...
  • پیمان طالبی
  • سلام

    با غزلی

    برای امید مهدی نژاد

    به روزم
  • مهدی ورپشتی
  • سلام
    اشعار آئینی شما هم مثل طنزتون پر از نکات ریز و دقیقه. البته من در حدی نیستم که نظر بدم این به نظرم رسید. راستی اون شعر لهجه ات آن نصفه را هم اصفهانی می کند را برای خانمم خوندم خندید اما گفتم کار شما بوده.
    سلام حاجی طیب الله انفاسکم مثل همیشه عالی.
    راستی حال وهوای تهران چطوره؟ واجبتر افطاری یادت نره من چند روز بیشتر نیستم چ.ن شبای قدر باید برم کربلا زودتر خبر بدبد بیاید.التماس دعا
  • گذر از ناسوت/فاطمه صمدی(مهتاب)
  • ....................................................

    سلام.با احترام دعوتید
    گذر از ناسوت با " گناهی ناگزیر" منتظر حضورتون

    ....................................................
    سلام من وهابی هستم .خدمتگذارتان در کنگره دوبیتی ها ی غدیر . التماس دعا
    سلام و ادب
    شعر لطیفی بود لذّت بردم
    در شبهای دعا وقتی روی ماهت به آسمان است این تاریک را فراموش نکنید
  • مهدی ورپشتی
  • سلام
    در گذشت استاد آشفته و پریش را خدمتتون تسلیت عرض می کنم.
  • محمد صادق ایاسخ
  • سلام دوست گرام
    راستش چند وقتی هست دست به قلم می برم خوشحال می شم استاد توانایی مثل شما در پیشرفتم بهم کمک کنه
    شیرین تر از عسل لب ساقی کربلاست...
    سلام
    به لطف دستهای کریم امام حسن شیرین تر از عسل به روز است.
    در پناه مولا
    یا علی مدد
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام بردوست روشن اندیش وعزیزم
    غزل پرحس ودلنشینی است.پنجره های دلت همیشه به سمت حضرت دوست گشوده باد.
    من هم بایک غزل "رمضانی"منتظرآمدنت هستم.
  • احسان خلیلی
  • سلام کربلایی

    نام تو می‌کند مرا آرام، ربِّ یا ذالجلال و الاکرام
    گم شد این بچه روح بازیگوش تا سر سفره تو شد پیدا

    آقا روحمون صفا کرد
    دمت گرم.
  • محمد حسین رحیمیان
  • سلام
    در وبلاگ حلقه به دوش منتظر نظر شما درباره ترکیب بندم هستم
    چله نشینی در اشک


    فاطمه نصر


    چاپ دوم


    برگزیده ی کتاب فصل پاییز 87


    کاندیدای جایزه ی کتاب سال 88


    اصفهان ؛ خ فلسطین ، ساختمان نوید ؛ نشر نوشته 03112208610
    سلام
    بنده را اقای مرتضی پارسا معرفی کردند
    دنبال شعرایی هستیم که در زمینه اهل بیت اشعار قوی وجدید دارند
    هدف ما استفاده مداحان وذاکران هییتمان از این اشعار است
    اگر تمایل به همکاری دارید لطفا اطلاع دهید
    ممنون
    موفق وپیروز باشید
    درضمن میتوانید در این خصوص با استادمان نیز در تماس باشید
    http://www.hearat217.blogfa.com
    شیرین تر از عسل لب ساقی کربلاست...
    سلام
    به لطف دستهای کریم امام حسن شیرین تر از عسل به روز است.
    در پناه مولا
    یا علی مدد
    سلام
    شعر زیبایی بود
    مثل شعرهای زیبای دیگه ای که از شما شنیده بودم و باعث شد بگردم وبلاگتونو پیدا کنم
    موفق باشید
    یاعلی
  • بروبچ اشرفی
  • سلام طاعات وعباداتتون قبول الله . بازم عالی بود .التماس دعا
  • مهرداد قصری فر
  • سلام برادر.
    به من هم سر بزن.
    غزلیست اگر بپذیرد
  • محمد حسین امامی
  • سلام به مسافر عزیزم
    لحظه های بارانیتان فرخنده باد. دلم برایتان تنگ شده بود.
    من آنجه را که بهترین بندگان خدا در این شبها برای خودشان درخواست می کنند برایتان آرزو می کنم.
    به امید دیدار
  • عبدالحسین انصاری
  • سلام دوست من!
    با غزلی به روزم و م ن ت ظ ر
    در پناه بهار!!!
  • محمدحسین انصاری نژاد
  • سلام رفیق شفیق
    پایتخت نشینی مبارک!
    به روزم ومنتظرآمدنت...
  • کیوان براهنگ
  • ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞


    سلام

    عروسک کوکی به روز و منتظر ردپای سبز شماست
    چشم به راه نگاه ارزشمندتون هستم

    قلمتون پایدار

    شاد و سر بلند باشید

    ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞ ۞
    آقای صرافان سلام
    خوشحال میشم اگرسری بزنید.
    اگرنقد ونگاه ارزشمنتونرو بدیدکه بیشتر
  • مرتضی پارسا
  • سلام
    تارنمای فوران به روز شد

    با چند بیت از خودم
    وغزل کوتاهی از همسرم زهرا آریان

    نظر شما را ارج می نهیم
  • مهدی رحیمی زمستان
  • سلام بابا بچه تهران تو تهرانم میشه مناجات نوشت؟
  • از آهو تا کبوتر
  • زائری بارانی ام،آقا بدادم میرسی؟
    بی پناهم ،خسته ام،تنها ،بدادم میرسی؟
    گرچه آهو نیستم اما پر از دلتنگی ام
    ضامن چشمان آهوها ،بدادم میرسی؟
    من دخیل(التماسم) رابه چشمت بسته ام
    هشتمین دردانه زهرا بدادم میرسی؟



    سلام بر دوست گرامی
    رمضان رفت و یک مشت حرف های جامانده در دل
    بیا که چشم هایم منتظر حضورت و گوش دلم دیده به راه سخن سرانگشتانت هستند
    علی علی...
    درود برقاسم عزیز
    غزل خوشگلی بود
    دلتنگیم برادر
    سربلند باشی
  • مهرداد قصری فر
  • دو روز پیش خبر شهادتش رو شنیدم.

    ناراحت شدم.

    بیشتر برای خودم.

    او که به پیروزی بزرگ رسید.

    با دو رباعی تقدیم به شهید محمد غفاری به روزم.
    سلام.مناجات زیبایی بود.باآرزوی موفقیتهای بیشتر
  • محمدحسین رحیمیان
  • سلام
    با شکایت به روزم .
    حــافـــــظ خـوانـی

    16 / 6 / 1390

    فرهنگسرای نصراله مردانی ـ کازرون



    غزل (۴۰۲)

    نـکـتـه‌ای دلـکش بـگـویم خـال آن مـَـــه‌رو بـبـیـن

    عقل و جان را بـستـه‌ی زنـجیـر آن گیـسو ببــیـن

    عیب دل کردم که وحشی وضع و هرجایی مباش

    گـفـت : چـشم شیـرگـیـر و غـنـج آن آهـو بـبـیـن

    حـلـقـه‌ی زلـفـش تـمـاشـاخـانـه‌ی بـاد صـبـاست

    جان صـد صـاحـب دل آنـجـا بسته‌ی یک مو ببیـن

    عـابــدان آفـتــاب از دلــبـــــــــر مــا غــافــلــنــــد

    ای مـلامـت‌گــو ! خـدا را ؛‌ رو مـبـیـن آن رو بـبـیـن



    مــــــانــــا بـاشـیــــد.
    سلام، ما رفتیم سوریه که فتنه بر علیه اسد را خاموش کنیم. خوب در هر صورت خیلی‌‌ها تنبیه شدند و خیلی‌‌ها هم به دنیای دیگر فرستادیم حالا این آقای احمدی‌نژاد به آقای اسد گفته باید با این شورشگران صحبت کند و با اینها کنار بیاید. آقای احمدی‌نژاد، ما بسیجی‌ها به دستور امام به سوریه رفتیم. ما فدای امام هستیم. ما منتظر ایم امام دستور بفرمایند شما و قبیله دزدتون را هم به دنیای دیگر بفرستیم.
  • خانه’ آیینه ها
  • دوست عزیز و هنرمندم سلام !

    وبلاگ خانه’ آیینه ها افتتاح شد.

    خانه’ آیینه ها محفل انس شاعران آیینی ست که در آینده’ نه چندان دور از این کانون ادبی بیشتر می شنوید .

    در حال حاضر برنامه های این کانون مناسبتی بوده و با حضور شاعران صاحب نام و جوانان فعال این عرصه برگزار می شود .

    جهت آگاهی از برنامه’ قبلی این کانون و خواندن اشعار شاعران مدعو :

    محدثی خراسانی - محمد سعید میرزائی - سید مهدی موسوی - مهدی زارعی
    امیر مرزبان - ساناز صفائی - محمد سهرابی - سید محمد حسینی -و ....

    به وبلاگ خانه’ آیینه ها www.3saale.blogfa.com مراجعه فرمائید .

    لطفا جهت اعتلای شعر آیینی نام ×× خانه’ آیینه ها ×× را در صدر لینک هایتان پیوند دهید .

    برنامه’ بعدی جلسه’ خانه’ آیینه ها یکشنبه 17/7/90 مصادف با ولادت امام رضا (ع) خواهد بود که زمان مکان و جزئیات در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد.

    با تشکر و احترام

    مهدی قهرمانی
  • سارا امیدوار
  • التماس دعا ...
    سلام
    الان دوباره چشمم به این شعرتون افتاد/ با دیدن این بیت واقعا هیجان زده شدم
    مرحبا
    فخر کردی که خالقم هستی، از توام پس تو عاشقم هستی
    آفریدی که وا کنی یک روز رو به این عشق پاک چشمم را

    به نظر من که البته مهمم نیست , زدید به هدف (البته هدف آفرینش).
    (تا وقتی آدمی عشق زمینی رو تجربه نکرده باشه و با تموم قشنگیهاش پی به نقصاش نبرده باشه محاله بتونه ولع بیشتری پیدا کنه و به سبکی یه نسیم از تمام ماجراهای... بگذره)
    آفریدی که وا کنی یک روز (شایدم حتی یک دم)...

    تو خدایی ولی نه دور از دست، خانه داری ولی نه در بن بست
    اینم قشنگه!

    این که هی کوه می‌کنم هر روز ، از همان نام‌های شیرین است
    اینجا هم می خواد یه اتفاقایه قشنگی بیفنه
    در گلوی که خون تو گل کرد؟
    "چه خبر بود ظهر عاشورا؟"یه ذره زیادی وضوح داره (در آن صحرای بلا در گلوی ...)

    این دل از آن شبی مسلمان شد که رخ یوسفت نمایان شد
    چشم او دید و گفت: «اَسلَمنا» خال او دید و گفت: «آمَنّا»
    تا قبل از این به نظرم قشنگ ترین نقطه شعر این بیت می یومد.

    هر چه از تو نور گرفت زیباست / هر چه عشق در تو پیدا شد والاست

    با کمال معذرت. چیکار کنیم دیگه جو زده شدیم.
  • غزلانه(منصوری)
  • درود
    خیلی مخلصیم
    بدرود شاد زی
    مهر افزون.
  • مژده ژیان
  • عارفانه عاشقانه ی دلنشینی بود برای یگانه عشق ماندگار

    دست مریزاد استاد جوان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">