قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

مثل من هیچکس امام نشد

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۱۴ ب.ظ
غزل مرثیه ای در حال هوای اربعین از زبان آقا امام سجاد علیه السلام


مثل من هیچکس در این عالم وسط شعله‌ها امام نشد
در شروع امامتش چون من اینقدر دورش ازدحام نشد

لشکری از مغیره می‌آمد، خیمه‌ غارت شد و در آتش ‌سوخت
غیر زهرا به هیچ معصومی اینقدر گرم احترام نشد

روضه از این شدیدتر هم هست: لحظه‌ای که حسین یاری خواست
و علی بود اسم من اما خواستم پا شوم ز جام، ... نشد

به لب تشنه علی اصغر به لب تیز ذوالفقار قسم
تا به امروز هیچ شمشیری اینقدر تشنه در نیام نشد

رفتن شاهزاده‌ای چون من به اسیری به یک طرف اما
در سفر اینقدر غل و زنجیر  گردن  بنده و غلام نشد

آهِ زینب و صیحه‌ی شلاق تا شنیدم، ... از اسب با زنجیر
خویش را بر زمین زدم اما باز هم آن صدا  تمام نشد

تل و گودال و نعل و علقمه ...آه! ذوالجناح و لب و گلو... انگار
مثل زینب کسی دلش اینقدر خون ز تکرار حرف لام نشد 

آه زینب کجا و بزم یزید، او کجا و جواب ابن زیاد
باز هم صد هزار مرتبه شکر اینکه با شمر همکلام نشد

این چهل سال گریه ام شاید از همان روز اربعین باشد
هر قدر عمه سعی کرد صبور به حسینش کند سلام نشد

دیدم از زیر چادرش زینب گفت طوری که نشنود عباس
رنجها دیده‌ام حسین! اما هیچ جایی شبیه شام نشد

چه مسلمانی عجیبی بود که در آن بر عیال پیغمبر
نان و خرما حلال بود اما سنگ انداختن حرام نشد

من سجاد اینقدر خواندم در مدینه نماز و هیچکدام
آخرش مثل آن نمازی که عمه‌ام خواند  بی قیام نشد

غل و زنجیر و رشته  بر گردن ، یک نفس  باده‌ی بلا را من
سرکشیدم تمام، اما شکر!  سفر عشق ناتمام نشد

  • قاسم صرافان

نظرات  (۵۰)

احسنت
سلام
عالی بود.
احسنت.
سلام
واقعا زیبا بود
احسنت
اجرتون با امام سجاد علیه السلام
التماس دعا انشالله عاقبت بخیرو سعادتمند و شهید بشید.خیلی زیبا بود..
سلام
خیلی زیبا بود
اجرتون با امام حسین(ع)
  • سید علی احمدی
  • سلام
    شما که اینقدر قشنگ شعر نمیگفتین؟ آفتاب از کدوم طرف دراومده؟!
    ولی شنیدن این شعر تو کنگرۀ عطش اصفهان یه چیز دیگه بود!
    یا علی
    سلام
    عالی بود عالی.خسته نباشید .بسیار استفاده نمودیم.با اجازه شما در وبلاگ خودم استفاده نمایم.امیدوارم که حلال نمایی.ممنون
    السلام علیک یا اباعبدالله الحسین....
  • ابوالفضل امامی
  • سلام و ادب به شما و تبریک برای این همه اشکی که می گیری از همه. خیلی زیبا بود. "بیت" ... لام نشد، را شاید بشود کمی "خیمه"تر سرود.

    زنده و برازنده ظهور باشید
    عالی بود.
    اما
    از آخر, مصرع دوم بیت سوم یه حالی بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • روشنفکری دینی
  • سلام باعنوان سخنرانی((استاد نقویان))پیرامون مشکلات کشوربه روزم.حضورشمامایه خوشحالیست
  • غزل گریه
  • سلام
    بسیار بسیار زیبا و جانسوز بود
    خدا به قلمتان عزت بیشتری بدهد استاد
    یاعلی
  • احسان درخشنده
  • زیبا وخواندنی...سپاس قاسم جان
  • صادق ایزانلو
  • سلام آقای صرافان خسته نباشید
    باز هم یه غزل قشنگ و دوست داشتنی دیگه گذاشتین که حس آدما رو تحریک میکنه....
    ممنونم
  • محمد خلیل امیریان
  • سپاس آقای صراقان عالی بود عالی
  • انسیه آرزومندی
  • سلام جنابِ صرافان .
    فقط این رو می خوام بگم که با خوندن این غزل ، چند لحظه ای مبهوت موندم . شعر پر از کشف بود و پر از اشاراتی که هر کدوم یه دنیا حرف دارن اما شما در قالب ابیات اونها رو بیان کردید .
    ممنون بابت انتشار این غزل
  • حسن شیرزاد
  • سلام بر استاد صرافان عزیز
    خوندم و بهره مند شدم
    امیدوارم در پناه امام زمان سلامت باشید پر امید
  • ایمان میرزایی
  • با سلام خدمت استاد صرافان عزیز
    قربان بسیار تاثیر گذار بود
    خدا خیرتون بده
    التماس دعا
    یاعلی
  • امیر محسنی
  • حاج اقا اجرت با عمه سادات.
  • مهدی هویزه
  • بسم رب الزینب

    سلام جناب صرافان
    اجرتون با عمه سادات حضرت زینب کبری سلام الله علیها

    به حق علی قلمتان جاری

    موفق و پیروز و سربلند باشید

    فقط حیدر امیرالمومنین است
    یا علی مدد
  • مرتضی پارسا
  • سلام قاسم

    بیت سوم و قافیه ی هم کلام رو بیش تر از بقیه پسندیدم


    مدتی است مشغول فیس بوکم و تعامل کمی با دوستان بلاگر دارم ... همچنین مدتی است قصد یک احوال پرسی مفصل با دوستان را دارم و دوباره نقد و نظری ... این موضوع را با پست جدید فوران هماهنگ کردم و به تک تک پیوندهایم عرض ادبی نمودم.

    فوران با دو غزل از محمدحسین ملکیان و مرتضی پارسا و خبری کوتاه به روز شد .

    بیا و تو نیز در این صفحه ی ادبی چند کلمه مهمان من باش .

    رفتن شاهزاده‌ای چون من به اسیری به یک طرف اما
    در سفر اینقدر غل و زنجیر گردن بنده و غلام نشد

    تک تک ابیاتش را دوست داشتم
    عالی بود
    آجرکم الله
  • عشق فقط یک کلام حسین علیه السلام
  • سلام ببخشید به وبلاگ منم سر بزنید خوشحال می شوم.
    (یاکربلا)
    www.ya.karbala.blogfa.com
    ممنون
    یاعلی مدد
    سلام با یک مرثیه ابا عبدالله به روز شدم
  • محسن نقدی
  • سلام
    لذتی بردم
    هم از خواندنش در وبلاگتان هم از شنیدنش در شب شعر عاشورا
  • امیر سیاهپوش
  • احسنت برادر
    روضه از این شدیدتر هم هست: لحظه‌ای که حسین یاری خواست
    و علی بود اسم من اما خواستم پا شوم ز جام، ... نشد

    به لب تشنه علی اصغر به لب تیز ذوالفقار قسم
    تا به امروز هیچ شمشیری اینقدر تشنه در نیام نشد
  • منتظران مهدی
  • سلام
    از وبلاگ زیبا و شعر ناب شما بازدید کردم
    جدیدا وبلاگی به یاد شهدای مسجد محلمان (مسجد سید ابراهیم کازرون) راه انداختیم که خوشحال می شیم بهمون سر بزنید
  • سیدعلیرضاشفیعی
  • سلام
    خیلی عالی بود
    اجرتون با اهل بیت


    با یک غزل برای شهدا چشم انتظارتان هستم.
  • فاطمه بانو
  • با سلام
    با اجازتون از این مرثیه برای اربعین استفاده میکنم
    سلام
    خیلی عالی بود...

    ممکنه به من سر بزنید و غزلم رو بخونید و بعد راهنماییم کنید؟!
    متشکرم...
    بدرود
  • هیلووسوار
  • حاج قاسم مو خیلی اهل شعر نیستم اهل پاچه خواری هم نیستم ولی:
    اشعارتون پوست تنم می دروشونه
    سلام
    اشک ریختم با سروده تان
    اجرک الله
    بسم رب المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
    دستتان را می بوسم
  • سید دانیال
  • قبلا هم گفته بودم نفستان کربلایی ست...
    خدا خیرتان دهد
    با اجازه غزلتان را برمیدارم...
    سلام. اعظم الله اجورکم
    خواستم شاه بیت این غزل زیبارو انتخاب کنم دیدم تبدیل به شاه ابیات میشه اینقدر که ابیات زیبا دلنشین و البته دلخون کننده ای بود. در روز اربعین برای منی که به دلیل داشتن امتحان از رفتن به روضه محرومم خودش یک مجلس عزاداری حسابی شد.
    ممنون
    التماس دعا
  • دبیرخانه نمایشگاه
  • سلام.
    نمایشگاه اقتصاد مقاومتی- در کازرون
    (اولین بار در جنوب کشور)

    دبیرخانه: reseco.onway.ir
  • پیمان طالبی
  • سلام
    با یک غزل جدید به روز هستم
    تاریخ قوم فردا از ناحماسه سرشار...
  • سجاد شاکریـ
  • حال مرا مپرس، که از دست روزگار
    بیمار و مضطرم! نفسم بند آمده
    ابلیس دلبرم شد و ... من هم مطیع و ... حال
    از دست دلبرم نفسم بند آمده
    دود هوا، به اهل زمین کی ضرر زده؟!
    من، چون کبوترم، نفسم بند آمده ...
    اصلا چرا دروغ؟! تمامش بهانه بود!!
    از دوریِ حرم نفسم بند آمده . . .
    .
    .
    سلام و نور
    با قطعه شعری به روزم
    بفرمائید خدمت باشیم
    سلام آقای صرافان.
    خدا قوت.
    سایت ما را هم با نام "پایگاه ستایشگری اهل بیت" لینک کنید.
    www.setayeshgar.ir
  • محسن ناصحی
  • سلام

    با امام حسن (ع) به روزم
    با سلام
    به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان و عملکرد دولت، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل


    جالب بود
    گفتا قاسم به فغان کی شاه تشنه لبان
    اذن میدانم ده عمو سیرم ز جهان
  • محمدمهدی عبدالهی
  • سلام برادر بسیار بزرگوارم جناب آقای صرافان عزیز
    واقعا زیبا سروده اید
    اجرتون با صاحب شعر
    التماس دعا
  • فرشته بحرانی
  • سلام.

    بسیار عالی و تاثیرگذار.

    خدا قوت.
    قبول باشد انشالله
    خیلی تاثیرگذاشت...
  • فاطمه ناظری
  • به لب تشنه علی اصغر به لب تیز ذوالفقار قسم
    تا به امروز هیچ شمشیری اینقدر تشنه در نیام نشد

    چقدر زیبا چقدر غمگین!
    سلام
    احساس میکنم طبعت داره عوض میشه
    درست حس کردم استادجان؟
    شعر پست قبل رو در سالن جهاد دانشگاهی با خوانش زیبای خودتان شنیدم بسی لذت بردم. ان شا الله خدا ازتون قبول کنه
  • وحید پولایی
  • سلام
    در اصفهان با صدای خودتان لذتی چند برابر داشت
    منتظر نوازش نگاهتان هستم
    یا علی
    سلام قاسم‌جان
    داداش این هم خیلی خوب بود. یعنی روضه ی مکشوفه بود و ما رو اذیت کرد...
    برمی‌دارم و توی هیئتمان می‌خوانمش...
    خدا شهیدت کنه.کمتر از این نخواه قاسم
    خیلی زیبا و جانسوز بود
    اشاره هایی هم که کردین خیلی زیبا بود:
    غیر زهرا به هیچ معصومی اینقدر گرم احترام نشد
    واقعا دست مریزاد عجرتون با سید الشهدا
    یا علی مدد
    السلام...

    اللهم لک الحمد حمدالشاکرین لک علی مصابهم...
    ... شکر! سفر عشق ناتمام نشد

    آجرکم الله
    خیلی زیباست.
    خدا قلمتون رو در مسیر اهل بیت علیهم السلام همین‌طور پر از شور و شعور حفظ کنه.

    ...والسلام
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">