قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

شعرها و ترانه های قاسم صرافان

قاسم صرافان

در این وبلاگ، شعرها، ترانه ها، مطالب، شعرخوانی ها، تصاویر، کلیپها، برنامه ها و خبرهای مربوط به من با موضوع شعر آیینی، شعر عاشقانه و ترانه قابل مشاهده است.
قاسم صرافان

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

راهب و ترنج

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۲۷ ق.ظ

اصلاح شده یک غزل قدیمی است - تقدیم به حضرت ختمی مرتبت

در کوه انعکاس خودت را شنیده‌ای
در سعی‌ها صفای دلت را دویده‌ای

افسانه بود قبل تو رویای عاشقان
تو پای عشق را به حقیقت کشیده‌ای

تَبَّت یَدا ابی لهبان شعله می‌کشند
تا «لا» به لب، به خرمن بت‌ها رسیده‌ای

رویت سپیده‌ایست که شب‌های مکه را ...
خالت پرنده‌ایست رها در سپیده‌ای

اول خدا دو چشم تو را آفرید و بعد
با چشمکی ستاره و ماه آفریده‌ای

باران گیسوان تو بر شانه‌ات که ریخت
هر حلقه یک غزل شد و هر چین قصیده‌ای

راهب نگاه کرد و آرام یک ترنج
افتاد از شگفتی دست بریده‌ای

مستند آیه‌ها، عرق «عقلِ اول‌»ند
یا از درخت معرفت انگور چیده‌ای

آه ای نگار من! که به مکتب نرفته‌ای
ای جوهر یقین! که مُرکّب ندیده‌ای

عشقی و بی بلندی پرهای جبرئیل
تا خلوت خدا، تک و تنها پریده‌ای

حق با تو، با صدای علی حرف می‌زند
جانم! عجب صدایی و به به! چه ایده‌ای!

بر شانه‌ی تو رفت و کجا می‌توان کِشد
عالم، چنین که بار امانت کشیده‌ای

دستت به دست ساقی و جایی نخوانده‌ام
توحید را چنین که تو در خُم چشیده‌ای

دریای رحمتی و از امواج غصه‌ها
سهم تمام اهل زمین را خریده‌ای

حتی کنار این غزلت هم نشسته‌ای
خط روی واژه‌های خطایم کشیده‌ای

گاهی هزار بیتِ نگفته، نهفته است
زیبای من! در اشک به دفتر چکیده‌ای

گفتند از جمال تو اما خودت بگو
از ‌آن محمدی (ص) که در آیینه دیده‌ای


 

  • قاسم صرافان

حضرت محمد

شعر

پیامبر

نظرات  (۶۴)

  • محمد قاسمی
  • وقتی پیامکت به من از راه عشق بود
    مثل همیشه شعر شما دلنواز بود

    سلام و ماشاء الله
    دستم به جنابتان نمی رسد که اسپندی برایتان بدودم.
    لیک از همین حیث خود چون اسپند روی آتش شدم و ....
    یا علی مدد استاد جان.
    اول خدا دو چشم تو را آفرید و بعد
    با چشمکی ستاره و ماه آفریده‌ای...

    بسیار عالی.......
  • فرشته بحرانی
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد



    زیبا بود.
  • علیرضا خاکساری
  • سلام . ممنونم از دعو ت تان . با اینکه قبل خوانده بوم اما بازهم برایم تازگی اشت. شاعرانگی از کارتان می بارد.در پناه پسر فاطمه باشید. یاحق
  • مهدی مهدی زاده
  • سلام
    هم عاشقانه ها رو خوندم هم بقیه ی غزلارو...
    بسیار عالی.زبان شعریتون خیلی راحت و دلنشین.
    خیلی لذت بردم...امیدوارم همیشه موفق و مانا باشین.
    یا علی
    گفتند از جمال تو اما خودت بگو
    از ‌آن محمدی (ص) که در آیینه دیده‌ای

    احسنتم
    تبریک
  • علیرضا خاکساری
  • سلام - با عرض پوزش به دلیل غیبت طولانی مدت ، به مناسبت ولادت امام صادق (ع) به روزم. با احترام دعوتید. محتاج دعای خیرتان ع.خ یاحق
  • حسن شیرزاد
  • سلام استاد
    زیبا بود
    عرض تبریک دارم خدمت شما
    ئالبته همه محبین آل الله
    زنده باشید و سلامت


    بینهایت زیبا و دلنشین بود احسنت به این ذوق و سلیقه ، اجرت با خدا
    خوبه من از نزدیک شمارو دیدم وگرنه اگر به این عکستون باشه باخودم میگفتم این اقاهه چقده بد اخلاقه
  • مهدی هویزه
  • بسم رب الزینب


    سلام جناب صرافان

    میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلوات اللّه علیه و آله و رییس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تبریک عرض میکنم خدمتتون

    عیدتون مبارک
    و
    ممنون بابت نگاشتن غزل بسیار زیباتون
    واقعا لذت بردم

    موفق و موید باشید دوست عزیز


    فقط حیدر امیرالمومنین است

    یا علی مدد
  • حـــــــــــــــــــــــــامد - جاهِدوا
  • سلام قاسم جام. منم با یه فکاهه به روز شدم...
  • ایمان میرزایی
  • سلام و عرض ادب و ارادت خدمت استاد صرافان عزیز
    استاد واقعا عجب زیبا بود
    بخصوص ریتم شعر که حتی من خودم یکمش رو که میخوندم میتونستم بقیه اش رو حدس بزنم
    این یک نقطه ی قوت شعر های شماست
    که تو ایران کمتر دیدم
    راستی عیدتون مبارک
    دعا بفرمایید
    یاعلی مدد
    سلام بزرگوار
    با غزل جدید بروزم
    .شما با حترام دعوتید به خوانش و نقد
  • شیوا فرازمند
  • سلام...شعری با ترجیع‌بند "آخرش کار می‌دهی دستم" سروده ی شماست؟ خیلی دوستش دارم...خیلیییییی

    اینجا هم از این شعرها دارید؟ باید آرشیوتان را بخوانم....
  • شیوا فرازمند
  • یگانه


    نه فقط خنده‌ی شیرین و تکی داری تو

    اخم‌های تُرُش و با نمکی داری تو


    چقدر ناز و قشنگ است صدایت، نکند

    در ته حنجره‌ات نی‌لبکی داری تو


    با دلی گرم رسیدم به تو اما افسوس

    از بد حادثه، طبع خنکی داری تو


    می‌فرستی پی سیبم سر شاخی یک روز

    روز دیگر هوس شاپرکی داری تو


    ساده بودم چه کنم من که نمی‌دانستم

    پشت این ناز و اداها کلکی داری تو


    کار چشمان تو این بود که بازی بدهند

    وسط عشق چه چرخ وفلکی داری تو!


    اینهم از بخت بد این دل پر زخم من است

    که در آهنگ صدایت نمکی داری تو


    خوب شد در گذر عشق تو دیوانه شدم

    این وسط حداقل شاعرکی داری تو


    خبری از دل آواره ی من آورده ست

    گوشه‌ی باغت اگر قاصدکی داری تو



    خیلیییییییییییییی قشنگه....
    چه نوشتی(د) و سرودی(د)که جگر سوز شدیم....

    با سلام آقای صرافان بسیار جالب و خواندنیست درست مثل همیشه.
    موفق و پاینده.
  • زهرا شعبانی
  • با مهر
    به روزم و چشم در راه
  • نصراصفهانی
  • باعرض سلام وخسته نباشید


    بامقالات زیر درخدمت شماوسایر دوستان گرامی هستیم :


    «نقدوبررسی فلسفه اخلاق گرایی دراسلام وانیئست دردادگاه خرد واندیشه (2)


    http://nasr1212.blogfa.com/post/65
    نقدوبرسی سندیت روایتی از امام علی (ع) درباره اجرای حدود وحضورمردم


    http://nasr1212.blogfa.com/post/64
    پاسخ شبهات درباره صحیح یاغلط بودن اجرای حدودالهی: اعدام وقطع ید وسنگسار


    http://nasr1212.blogfa.com/post/63
    >>> اسلام واتئیست در دادگاه خرد واندیشه

    http://nasr1212.blogfa.com/post/62

    »
  • سیدمهران موسوی(آشنا)
  • سلام و وقت شما بخیر. ایام خجسته ربیع الاول بر شما مبارک باد. دعوتید به خوانش نقد استادانه!
    سلام به روزم با علی اکبر لطیفیان
  • علیرضا خاکساری
  • سلام. با عنوان " نه از زبان من و تو ..." به روزم. با احترام دعوتید. مرحوم ع.خ یاحق
    خوش به سعادتتون..هم فراموش نکنید از دعا .... خداییش ولی معجزه بوداااااااا
    شعر بسیار زیبایی بود ...خدا ازتون قبول کنه
  • صادق ایزانلو
  • سلام آقای صرافان خسته نباشید
    با غزلی کوتاه به روزم.
    ممنون میشم نقد کنید.
  • بشری صاحبی
  • عالللللی بوووووووود
  • حاج علی زاکانی
  • drzakani.blogfa.com
    خیلی اهل هنر نیستم ولی خوب چیزی که از دل بر بیاد به دل میشینه.+++++=
    سلام من قبلا این شعر رو در کتاب "آهو تا کبوتر" خوندمش. الان که اصلاح شده بیتها هم قویتر شده هم زیباتر.موفق باشید.
  • علیرضا خاکساری
  • سلام. به مناسبت سالروز ورود کریمه ی اهل بیت به شهر قم به روزم.... با احترام دعوتید. محتاج دعای سحرتان ع.خ یاحق
    کلا باهاتون حال نمیکنم
    خودتونو میگیرید.................
  • هیلووسوار
  • وقتی شروع می کنم ذهنم رو از هر اسمی خالی می کنم و تنها و تنها به لبهات نگاه می کنم تا کم کم چهره پاک کسی رو برام نقش بزنی! تنم می دروشه!و روحم...سرزنده باشی استاد با عرض معذرت:
    نمیدونم چرا یاد حیاط مسجد کوفه افتادم... خیلی زیبا بود شعر.. انگارکن کنار اون ستون سیمانی حیاط مسجد کوفه روی اون مرمر های سفید ایستاده باشی و هی توی مفاتیح نگاه کنی نماز این ستون چی بود؟!..
  • تردید ممنوع!!!
  • نـــــظـــــرســـــنـــــجـــــی

    " شانس کدامیک از افراد برای پست ریاست جمهوری بیشتر است؟ "

    در وبلاگ "تردیدممنوع" منتظر حضور گرمتان هستم؛
    درودبرشما واشعارزیباو دلنشینتون.
    بااجازه:من شاعری و تازه به دوران رسیده ای..

    درکلبه ی شاعرانه ی ترنج خاتون منتظر حضورسبزتان هستم
  • دلسوخته مولا
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و عرض ادب و احترام
    تسلیت عرض می کنیم روحشون شاد
    با مطالب و مداحی حای جدید برای دانلود به روزیم
    منتظر حضور و نظر شما هستیم
    یا حق
    دلسوخته
    باران گیسوان تو بر شانه ات که ریخت
    هر حلقه یک غزل شد ور چین قصیده ای
    به روزم
    سلام
    بسیــــــــــــــــــــار لذت بردم
    هیچ نقدی ندارم....
    قلمتون تواناتر شاعر
    یاحق
  • احمدابهری
  • سلام.با احترام به پایگاه اشعار آیینی اقای علی رضا خاکساری دعوتید. التماس دعا
    لذت بردم
  • علیرضا شحنه پور
  • سلام و عرض ادب
    باور کنید خیلی خوشحال شدم از قدم رنجه شما به وبلاگ شعر خودم و بسیار روحیه بخش بود همان چند سطری که مرحمت فرمودید ، ما که کوچکیم به تشویق های بزرگانی چون شما محتاجیم بی تعارف .
    راستی - اگر دیر آمدم درگیر بودم ! -
    نه اینکه بی معرفت :)
  • سیدمهران موسوی(آشنا)
  • سلام. خداقوت
  • فرشته محمدی
  • سلام جناب صرافان

    راهب نگاه کرد و آرام یک ترنج
    افتاد از شگفتی دست بریده ای


    بسیار عالی

    یاعلی
    سلام خیلی زیبا بود لذت بردم واقعا
  • صادق ایزانلو
  • سلام آقای صرافان خسته نباشید
    برای عرض ادب خدمت رسیدم...
    سلام ...
    خیلی زیبا بود ... دلم هوای شعر برای حضرت رسول(ص) رو داشت ... اجرتون با حضرت ... یاعلی
    سلام تبادل لینک
    nohedey88.blogfa.com
  • احمدابهری
  • سلام . به مناسبت میلاد امام حسن عسگری(ع) به روزیم.با احترام دعوتید.
    (پایگاه اشعار آیینی اقای علی رضا خاکساری)
    التماس دعا
  • پایتخت واژه ها
  • با سلام واحترام.زیبا وخواندنی بود.طیب الله.
    حق با تو، با صدای علی حرف می‌زند
    جانم! عجب صدایی و به به! چه ایده‌ای!

    عیدتون مبارک.
    سلام. بینهایت عالی. اونقدر دلنشین زیبا بدیع. حقیقتا متشکرم.
    البته به وبلاگتون اومده بودم تا مثل همیشه با یک غزل زیبا شگفت زده بشم و البته درباره امام حسن عسگری . ولی باز هم بسیار ممنونم.
  • مهدی هویزه
  • بسم رب الزینب

    سلام جناب صرافان

    فوق العاده بود

    حق با تو، با صدای علی حرف می‌زند
    جانم! عجب صدایی و به به! چه ایده‌ای!

    موفق و تا ابد علوی باشید

    فقط حیدر امیرالمومنین است
    یا علی مدد
    سلام- تسلیت. باعرض پوزش به دلیل تاخیر بمناسبت شهادت حضرت فاطمه ی معصومه س به روزیم. (پایگاه اشعار آیینی اقای علی رضا خاکساری)
    سلام
    میخواستم دیدگاهتون رو پیرامون سروده های دوستم بدونم
    لطف میکنید؟
    برمشامم میرسد ازکودکی/عطرسیب سرخی از سمت ضریح
    www.etresorkh.blogfa.com
    با افتخار دعوتید
    سلام
    به روزم با دو رباعی به شوق بانوی آیینه ها و منتظر حضور پرلطف شما...
  • سید حسن حسینی تیل آباد
  • سلام مهربان تر از همیشه
    بروزم با فراموشی
    منتظر نظرات ارزشمند شما هستم
    یا علی
    یا حق.
    با سلام
    در شب شعرو ترانه شعراتون شنیدم و به تازگی افتخار آشنایی با احساس متفاوت وزیبای شاعرانه تون داشتم...
    با اجازتون در فیس بوک اشعارتون به نام خودتون گذاشتم...اگرفیس بوک باشید خوش حال میشم ادتون کنم...
    موفق باشین آقا.......
    سلام
    به روزیم با آقا قاسم!!!
  • سیدمهران موسوی(آشنا)
  • سلام بر برادر بزرگوار. با دلنوشته های تولد یک شاعر به روزم. یاحق
    سلام استاد
    دلم براتون خیلی تنگ شده هر باری توی اینترنت شعر خوانی تون را میبینم و صداتون را میشنوم هر روز که می اومدم دانشگاه با خودم می گفتم یعنی میشه استاد صرافان اومده باشه دانشگاه ببینمش
    یه ارامش خیلی خاصی داشتید می دیدمتون اروم میشدم


    از ما مسافرانِ قدم دور خود زدن،
    سلمان شدن گذشت، مسلمانِ‌مان کنید

    خیلی به دلم نشست
    اگه خواستید نظر را بعد از خواندن پاک کنید.
    شنیــده بودم که “خاک سرد است”
    ایـــن روزها اما انگار آنقـــدر هوا ســـرد است،
    که زنــده زنــده فراموش می کنیــم یکدیگـــر را
    سلام
    با یک دو بیتی به روزم!
    سلام استاد ... من هم شعر می نویسم ولی نه به خوبی شما می خواستم استاد من باشید و راهنمایی بفرمایید
    "عباس" برای آب پر باز نما تا نهر فرات خیز و پرواز نما
    خواهی بروی برو ولیکن سردار یک بار دگر رقیه را ناز نما
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">